Anonym (Beroende) skrev 2018-07-30 13:57:59 följande:
Får försöka att dra ner på det!
Örter låter intressant. Finns det någon bra sida att beställa ifrån då antagligen hemköp / ica antagligen inte har så mycket intressanta eller ?
Jag har "salvia" som man eldar på men inte äta.
Ska kolla upp det faktiskt ! Tack!
Ja, det resulterar i allt du beskrev. Får gå och skölja ansiktet när jag ätit hälften.
Kan tillägga att jag ser väldigt ung ut och misstänker att det kan vara för all min cayennepeppar? Har inte åldrats en dag utseendemässigt de sista 5-10 åren :P
Men känner hur insidan av kroppen börjar ta lite stryk nu.
Tack för era tips! Färsk Chili är gott men den är sår att få jämn ut i riset? Blir brännande bomber på vissa ställen medans på andra ställen finns ingenting. Får dessutom ont i magen av det, lite värre än cayennepepparn har jag för mig. MEn ska testa igen !
Öööh det finns massor med örter på ICA och Hemköp... kolla runt i kryddhyllorna... du kan hitta så mycket mer än Cayennpeppar... Prova med chilli olja istället om du har svårt att få det jämt.. ta torkade chillifrukter och lägg dem i olivolja... låt dem ligga där och dra... redan efter någon dag blir oljan stark och några droppar räcker när oljan är stark nog ta bort chillifrukterna (eller gör som mig och lämna dem för det är gott med starkt...)
Sen: Hur kan du laga kött i mickron? Mickro och riskokare kan verka som det går snabbt och enkelt men det är faktiskt inte svårare att laga gott och smakrikt (för att inte tala om nyttigare...) med enkla medel och tar inte vare sig längre tid eller mer ansträngning...