Vidarebefordra sms utan att det synd
Gjorde något dumt i dag. Jag tjuvläste min pojkväns sms. Vi kan kalla honom P.
Vi har varit tillsammans 6 mån lite drygt. Vi bor en bit ifrån varanda och har båda barn så vi träffas bara om helgerna, än så länge. Jag är lite försiktig av mej och har velat ta det lugnt. Han är mer på. Han säger att han älskar mej. Har tom frågat om jag vill förlova mej med honom. Jag har träffat hans föräldrar och en massa övrig släkt till honom. Han pratar hela tiden om oss och framtiden med mej. Planerar en massa långt fram i tiden. Det känns som om han är 100% på. För ganska länge sedan förvisade han sej om att vi är ett par med allt vad det innebär.Jag har börjat falla hårt för honom men är livrädd för att bli sårad.
Är just hemkommen från en fantastisk utlandsresa med honom. Det var där jag gick över gränsen och kollade hans sms. Hittade snabbt två långa sms konversationer med två tjejer. Den ena är en kompis. Hon skrev massa meddelanden om att han måste ringa en viss K. Hon behöver prata med honom och P behöver nog också prata..??? sen hade hon klistrat in en konversation mellan henne och K. Där stod det att hon nu berättat för sina barn om P???? P svarade ganska avmätt på sms:en med något i stil med att hon är lustig...
Hittade ganska snart en konversation mellan K och P. Den började för ett par veckor sedan. Verkar som hon har nytt nummer. Hon skriver med en flirtig ton. P svarar tillbaka rätt neutralt. Han har dock skickat en smiley med puss. Och skickat ett godmorgon med ett hjärta efter. Det slutade dagen innan vi reste med att hon önskade trevlig resa och att vi hörs när du kommer hem.
Jag fattar att han har något på g med den här K. Det enklaste hade ju förstås varit att trycka upp meddelanden i nyllet på honom och be honom dra åt helsefyr. Kommer förstås att göra slut, men först vill jag krossa honom. Min plan är att vidarebefordra deras mess till mej. Och sen servera honom det. På sätt behöver jag aldrig avslöja att jag snokat. Han är fullkomligt oteknisk och har inte ens sin telefon låst. Vi har båda iPhone. Går det att ställa in så hans mess till henne kommer till mej också. Helst hennes till honom också. Han kommer aldrig koppla att jag fifflat med hans telefon, utan tror att han själv gjort något. Och jag slipper bli the bad Guy som läst.