• Anonym (Ledsen)

Vidarebefordra sms utan att det synd

Gjorde något dumt i dag. Jag tjuvläste min pojkväns sms. Vi kan kalla honom P.

Vi har varit tillsammans 6 mån lite drygt. Vi bor en bit ifrån varanda och har båda barn så vi träffas bara om helgerna, än så länge. Jag är lite försiktig av mej och har velat ta det lugnt. Han är mer på. Han säger att han älskar mej. Har tom frågat om jag vill förlova mej med honom. Jag har träffat hans föräldrar och en massa övrig släkt till honom. Han pratar hela tiden om oss och framtiden med mej. Planerar en massa långt fram i tiden. Det känns som om han är 100% på. För ganska länge sedan förvisade han sej om att vi är ett par med allt vad det innebär.Jag har börjat falla hårt för honom men är livrädd för att bli sårad.

Är just hemkommen från en fantastisk utlandsresa med honom. Det var där jag gick över gränsen och kollade hans sms. Hittade snabbt två långa sms konversationer med två tjejer. Den ena är en kompis. Hon skrev massa meddelanden om att han måste ringa en viss K. Hon behöver prata med honom och P behöver nog också prata..??? sen hade hon klistrat in en konversation mellan henne och K. Där stod det att hon nu berättat för sina barn om P???? P svarade ganska avmätt på sms:en med något i stil med att hon är lustig...

Hittade ganska snart en konversation mellan K och P. Den började för ett par veckor sedan. Verkar som hon har nytt nummer. Hon skriver med en flirtig ton. P svarar tillbaka rätt neutralt. Han har dock skickat en smiley med puss. Och skickat ett godmorgon med ett hjärta efter. Det slutade dagen innan vi reste med att hon önskade trevlig resa och att vi hörs när du kommer hem.

Jag fattar att han har något på g med den här K. Det enklaste hade ju förstås varit att trycka upp meddelanden i nyllet på honom och be honom dra åt helsefyr. Kommer förstås att göra slut, men först vill jag krossa honom. Min plan är att vidarebefordra deras mess till mej. Och sen servera honom det. På sätt behöver jag aldrig avslöja att jag snokat. Han är fullkomligt oteknisk och har inte ens sin telefon låst. Vi har båda iPhone. Går det att ställa in så hans mess till henne kommer till mej också. Helst hennes till honom också. Han kommer aldrig koppla att jag fifflat med hans telefon, utan tror att han själv gjort något. Och jag slipper bli the bad Guy som läst.

• Svar på tråden Vidarebefordra sms utan att det synd
  • notsofancy

Eller så säger du bara så som det är. Du har läst ett par SMS och du vill göra slut. Oavsett om han förklarar sig eller inte så har du bestämt dig för att lämna förhållandet?

• Anonym (Ledsen)
    notsofancy skrev 2018-07-29 22:40:17 följande:

Eller så säger du bara så som det är. Du har läst ett par SMS och du vill göra slut. Oavsett om han förklarar sig eller inte så har du bestämt dig för att lämna förhållandet?

Jo, jag har nog bestämt mej för att lämna. Det som skrivits i sms:en visar tydligt att det är något mellan dom. 
    Vill helst inte avslöja att jag läst sms:en, det är därför jag vill ha tips på hur man vidarebefordrar sms:en. 
  • Anonym (S)

Fast du säger att hon skriver flirtigt men inte han. Jag tror det är bättre att du pratar med honom. Han kanske inte är det minsta intresserad utan är säker på att han vill ha dig och ingen annan. Ta det nu direkt innan du hinner bli riktigt arg.

• Anonym (Hm)
    Anonym (S) skrev 2018-07-30 13:09:25 följande:
    Fast du säger att hon skriver flirtigt men inte han. Jag tror det är bättre att du pratar med honom. Han kanske inte är det minsta intresserad utan är säker på att han vill ha dig och ingen annan. Ta det nu direkt innan du hinner bli riktigt arg.
    Ja, prata med honom.
  • Anonym (M)

Prata med honom, de låter mer som hon är ett psyko som tror dom har nått och han håller sig neutral för o hålla henne lugn.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (S) skrev 2018-07-30 13:09:25 följande:

Anonym (M) skrev 2018-07-30 13:18:41 följande:

Prata med honom, de låter mer som hon är ett psyko som tror dom har nått och han håller sig neutral för o hålla henne lugn.

Jag är inte så säker på att hon är ett psyko. 
    Hon har berättat för honom om sina barn. Det innebär ju att dom måste träffats några gånger, eller...  Jag gissar att ingen tjej berättar för sina barn om en kille dom intresserad av. Hon skrev också att hon längtade efter att vara i hans famn och att hon var seriös och ville inleda ett förhållande med honom. Det skrev hon visserligen till sin kompis som printscreenade det och skickade till P. Han svarade ingenting på det. 

Om man skulle tycka att någon är ett psyko så skickar man ju knappast godmorgon till personen med en smiley som pussas. Två dagar innan vår resa skickade hon ett sms där det stod hej love... Han svarade; Hej jag kan ringa dej i kväll med en puss smiley... Det gör man inte till någon man uppfattar som ett psyko.

Jag vet att det enklaste är att servera honom vad jag sett  och kräva en förklaring. Problemet är att jag är så fruktansvärt emot personer som snokar. Det är typ det värsta jag vet. Ändå gjorde jag det själv fast det är emot alla mina principer. Egentligen har jag ju tillräckligt med bevis, men jag vill kunna bevisa att jag vet att han träffar någon annan utan att själv behöva stå med skägget i brevlådan. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-30 15:07:11 följande:

Jag är inte så säker på att hon är ett psyko. 

Hon har berättat för honom om sina barn. Det innebär ju att dom måste träffats några gånger, eller...  Jag gissar att ingen tjej berättar för sina barn om en kille dom intresserad av. Hon skrev också att hon längtade efter att vara i hans famn och att hon var seriös och ville inleda ett förhållande med honom. Det skrev hon visserligen till sin kompis som printscreenade det och skickade till P. Han svarade ingenting på det. 

Om man skulle tycka att någon är ett psyko så skickar man ju knappast godmorgon till personen med en smiley som pussas. Två dagar innan vår resa skickade hon ett sms där det stod hej love... Han svarade; Hej jag kan ringa dej i kväll med en puss smiley... Det gör man inte till någon man uppfattar som ett psyko.

Jag vet att det enklaste är att servera honom vad jag sett  och kräva en förklaring. Problemet är att jag är så fruktansvärt emot personer som snokar. Det är typ det värsta jag vet. Ändå gjorde jag det själv fast det är emot alla mina principer. Egentligen har jag ju tillräckligt med bevis, men jag vill kunna bevisa att jag vet att han träffar någon annan utan att själv behöva stå med skägget i brevlådan. 

Du får helt enkelt bita i de sura äpplet och erkänna att du snokat, skyll på din magkänsla som uppenbarligen hade rätt. Det är ju ännu mer suspekt om du plötsligt börja få sms avsedd till honom. Hur oteknisk man än är så kommer han väl kunna räkna ut att du gjort nånting.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2018-07-30 15:15:58 följande:
    Du får helt enkelt bita i de sura äpplet och erkänna att du snokat, skyll på din magkänsla som uppenbarligen hade rätt. Det är ju ännu mer suspekt om du plötsligt börja få sms avsedd till honom. Hur oteknisk man än är så kommer han väl kunna räkna ut att du gjort nånting.
    Nej han kommer inte fatta att jag varit inne och grejat. Han klarar inte ens av att flytta sim kortet till en ny telefon och få igång den. Inte att installera sin skrivare till datorn eller andra simpla grejer. Han kommer aldrig misstänka mej.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-30 15:33:44 följande:

Nej han kommer inte fatta att jag varit inne och grejat. Han klarar inte ens av att flytta sim kortet till en ny telefon och få igång den. Inte att installera sin skrivare till datorn eller andra simpla grejer. Han kommer aldrig misstänka mej.

Okej då säger jag som så, du kan aldrig vidarebefordra nånting och han samtidigt får dom. Det är antingen eller.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2018-07-30 15:49:33 följande:
    Okej då säger jag som så, du kan aldrig vidarebefordra nånting och han samtidigt får dom. Det är antingen eller.
    Ehh förlåt nu fattade jag inte. Tanken är inte att han ska få dom. Det jag vill är att hans skickade sms till henne ska gå till mej också. Gärna hennes till mej också. Tänkte att man kunde ändra på något sätt i inställningar så det blir så. Det borde väl gå?
  • Anonym (Öla)

Tror inte det går. Om det inte finns någon särskild app för det då.

• Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-30 15:57:51 följande:

Ehh förlåt nu fattade jag inte. Tanken är inte att han ska få dom. Det jag vill är att hans skickade sms till henne ska gå till mej också. Gärna hennes till mej också. Tänkte att man kunde ändra på något sätt i inställningar så det blir så. Det borde väl gå?

Du kan ev vidarebefordra sms från henne till honom, men sms från honom till henne kan du inte få till din telefon ist.

Och vad tänker du egentligen, när du ska "trycka upp smsen" i ansiktet på honom blir det ju ännu klarare att du snokar än att du bara erkänner. Hur du än gör så kommer ju du åka dit på att ha snokat?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2018-07-30 16:01:28 följande:
    Du kan ev vidarebefordra sms från henne till honom, men sms från honom till henne kan du inte få till din telefon ist.

Och vad tänker du egentligen, när du ska "trycka upp smsen" i ansiktet på honom blir det ju ännu klarare att du snokar än att du bara erkänner. Hur du än gör så kommer ju du åka dit på att ha snokat?
    Han kommer garanterat tro att det är han själv som kommit åt någon knapp och skickat till mej. När det gäller honom så är det sättet vattentätt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-30 16:10:12 följande:

Han kommer garanterat tro att det är han själv som kommit åt någon knapp och skickat till mej. När det gäller honom så är det sättet vattentätt. 

Jag vet bara att man kan vidarebefordra samtal. Du får väl ta hans telefon emellanåt och vidarebefordra smsen manuellt, den smidigaste och antagligen enda lösningen.
  • kaffe
    Anonym (Öla) skrev 2018-07-30 15:59:51 följande:

Tror inte det går. Om det inte finns någon särskild app för det då.

Det är det jag önskar att det finns.
    Satan jag börjar låta som ett psykfall. Jag som inte ens läser vykort som inte är adresserade till mej. Men det var väl så att tillfället gjorde tjuven...  Var mest lite nyfiken på att se vad hans döttrar skrev om mej, han sa att dom skrivit att dom gillade mej, men man vet ju inte. Tänkte om dom skrivit något negativt så hade jag chans att ev rätta till det. Så låg sms:et där synligt och då kollade jag... 
  • Anonym (***)
    kaffe skrev 2018-07-30 16:14:30 följande:
    Det är det jag önskar att det finns.
    Satan jag börjar låta som ett psykfall. Jag som inte ens läser vykort som inte är adresserade till mej. Men det var väl så att tillfället gjorde tjuven...  Var mest lite nyfiken på att se vad hans döttrar skrev om mej, han sa att dom skrivit att dom gillade mej, men man vet ju inte. Tänkte om dom skrivit något negativt så hade jag chans att ev rätta till det. Så låg sms:et där synligt och då kollade jag... 
    Oj, glömde du att vara anonym...
  • Anonym (Ledsen)

hehe jag tydligen. 

• Anonym (1)
    Anonym (M) skrev 2018-07-30 16:12:33 följande:

Jag vet bara att man kan vidarebefordra samtal. Du får väl ta hans telefon emellanåt och vidarebefordra smsen manuellt, smidigaste och antagligen enda lösningen.

Ja jag tror också detta är enda sättet. Han märker ju inte när du får dina sms. Sen är det bara att visa vilka konstiga sms du har fått. Säg att du ser att de visst blivit vidarebefordrade.
Svar på tråden Vidarebefordra sms utan att det synd