• Anonym (Abort­iskort­is)
    Äldre 30 Jul 08:02
    3657 visningar
    8 svar
    8
    3657

    Blödning efter medicinsk abort

    Hej!

    För snart 4 veckor sedan gjorde jag en medicinsk abort. Var då i vecka 7-8. Efter 2 veckor fick jag ont i magen och blödde fortfarande lika mkt som jag gjort dagarna innan. Åkte in till gynakuten och de upptäckte en infektion i livmodern och att det fans rester från graviditeten kvar i livmodern.

    Jag fick då nya tabletter för att stöta ut det sista. Detta gjorde jag för 12 dagar sedan.

    Nu.. altså 12 dagar sedan jag "gjorde om aborten" och ca 4 veckor sedan jag gjorde aborten första gången så blöder jag lika mycket fortfarande som jag gjort efter att de första kommit ut.. första va ju väldigt mkt men efter alla klumpar har jag alltså blödit som en normal mens och gör fortfarande. Nu undrar jag när detta ska börja avta? Hur var det för er som gjort medicinsk abort. Slutade det tvärt när det väl var över. Eller minskade det och övergick till bruna flytningar dagarna innan det slutade. Jag önskar jag fick ett tecken på att det är på väg att sluta. Har inte kunnat bada på hrla juli månad. Har dessutom två små barn och kag döööör av värmem snart :(

    Någon som vart med om att aborten misslyckats även andra gången? Fy f*n för detta..

    Tacksam för alla svar

  • Svar på tråden Blödning efter medicinsk abort
  • Anonym (...)
    Äldre 30 Jul 12:36
    #1

    Jag blöder ca 10 dagar efter medicinsk abort i v6. Gjort flera. Men det minskar fort, blöder bara mkt de första 4-5 dagarna.

    Jag hade kollat upp det där om jag var du.

  • Anonym (Anony­m12356­)
    Äldre 2 Aug 16:53
    #2

    Hitta inget annat inlägg som var aktivt om abort, ni som har eller vet. Hur långt efter abort kan man ha positivt gravtest? Gjorde en abort för 2 1/2vecka och var idag på efterkontroll fanns inget kvar när dem gjorde vul. Men hade positivt gravtest, nån annan som varit med om det?

  • Anonym (Anony­m12356­)
    Äldre 2 Aug 16:53
    #3

    Hitta inget annat inlägg som var aktivt om abort, ni som har eller vet. Hur långt efter abort kan man ha positivt gravtest? Gjorde en abort för 2 1/2vecka och var idag på efterkontroll fanns inget kvar när dem gjorde vul. Men hade positivt gravtest, nån annan som varit med om det?

  • Anonym (A)
    Äldre 2 Aug 20:39
    #4

    Kolla upp det

  • Anonym (Skrap­ning)
    Äldre 2 Aug 20:46
    #5

    Det låter som att det fortfarande finns rester kvar, gör isf en skrapning snarast möjligt istället för att gå runt med ökad infektionsrisk. Har själv varit med om detta.

  • Anonym (J)
    Äldre 3 Aug 18:09
    #6

    Jag tog cytotek igår, smärta och blödning efter 3 timmar. Hade 2 väldigt smärtsamma tillfällen på ca 30min st igår kom mkt klumpar. Sen lugnande de sig men idag på em har blödning och smärta tilltagit igen forsar ut när jag är på toaletten och byter binda 2ggr i timmen. Normalt eller tror ni jag måste åka in? Har 10 mil enkel resa så känns inte så lockande en fredag kväll.

  • Anonym (J)
    Äldre 3 Aug 18:09
    #7

    Jag tog cytotek igår, smärta och blödning efter 3 timmar. Hade 2 väldigt smärtsamma tillfällen på ca 30min st igår kom mkt klumpar. Sen lugnande de sig men idag på em har blödning och smärta tilltagit igen forsar ut när jag är på toaletten och byter binda 2ggr i timmen. Normalt eller tror ni jag måste åka in? Har 10 mil enkel resa så känns inte så lockande en fredag kväll.

  • Anonym (Skrap­ning)
    Äldre 3 Aug 21:48
    #8
    Anonym (J) skrev 2018-08-03 18:09:10 följande:

    Jag tog cytotek igår, smärta och blödning efter 3 timmar. Hade 2 väldigt smärtsamma tillfällen på ca 30min st igår kom mkt klumpar. Sen lugnande de sig men idag på em har blödning och smärta tilltagit igen forsar ut när jag är på toaletten och byter binda 2ggr i timmen. Normalt eller tror ni jag måste åka in? Har 10 mil enkel resa så känns inte så lockande en fredag kväll.


    Skulle tro att du behöver åka in, ring gynakuten och fråga! Aborter är inte att leka med, mina problem höll på i två månader.. Finns ju de som har förblött av cytotec, kan vara riktigt farligt och har man så stor blödning dagen efter tror jag verkligen det är läge att åka in.. ta hand om dig.
Svar på tråden Blödning efter medicinsk abort