• DropDeadUgly

Jag vill bli krokimodell - hur går jag tillväga?

Som rubriken lyder så vill jag bli krokimodell, men vart vänder jag mig för att kunna få jobb/uppdrag?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Jag vill bli krokimodell - hur går jag tillväga?
  • elyse

Tatueringssalonger brukar vara intresserade.

• Fontana

Det vanligaste är kanske att man tar kontakt med ett antal bildningsförbund: ABF, TBV, Medborgarskolan och allt vad de heter. Om de ordnar kurser i kroki/teckning så behöver de säkert modeller. 

(Bildningsförbunden är ofta lokalt eller regionalt organiserade, så du får kanske ringa runt lite.)

Bor du i en stad där det finns en konstskola, eller kanske en folkhögskola med konstnärsutbildning, så kan du fråga där också.

• Pissarro2

Var bor du? Om du bor i Göteborg, där jag pluggat, finns t ex KV konstskola som har kroki för allmänheten varje vecka. De är nog intresserade. Eller kontakta konstskolor helt enkelt. I Göteborg finns t ex Domen konstskola, Göreborgs konstskola och KV. Folkuniversitetet kan ha också.

Eller undrar du över hur du lär dig att bli krokimodrll?

• Pissarro2
    Pissarro2 skrev 2018-07-30 18:12:52 följande:

Var bor du? Om du bor i Göteborg, där jag pluggat, finns t ex KV konstskola som har kroki för allmänheten varje vecka. De är nog intresserade. Eller kontakta konstskolor helt enkelt. I Göteborg finns t ex Domen konstskola, Göreborgs konstskola och KV. Folkuniversitetet kan ha också.

Eller undrar du över hur du lär dig att bli krokimodrll?

Ah glöm sista meningen :)
  • DropDeadUgly

Tack, alla! Jag bor i Stockholm och det finns ju en hel del olika konstnärsutbildningar e dyl. Ska kolla upp era tips!

Svar på tråden Jag vill bli krokimodell - hur går jag tillväga?