• svea84

Kraftig pms efter uttag kopparspiral??

Tog ut min kopparspiral i maj. Första mensen kom 15 dagar efter och den var som vanligt, lite ömma bröst innan men ingen mensvärk. Andra mensen kom 2 dagar sent och var hemsk, molande värk från ägglossning i mage och ländrygg och fram till sista dagen på mensen. Den 3 nu då, känningar vid ägglossning och en svag molande värk hela tiden i mage och ländrygg tills 3 dagar innan då den blev kraftigare och brösten började ömma. Dagen jag borde fått mensen ( lördag)fick jag lite rosa på pappret på kvällen och likadant hela förmiddagen dagen efter (söndag), på kvällen fick jag ont i övre delen av magen så pass att jag fick ta en Alvedon och det kom lite mer blod. Nu på morgonen så blöder jag som en vanlig mens med fortsatt värk främst i ländrygg men även lite i magen. Nu till frågan. Har aldrig haft så här mycket "mensvärk" , någon mer som varit med om detta efter uttag kopparspiral? Kan jag ha fått ett väldigt tidigt missfall? Testa på bim ( lördag) men negativt med apotekets test. Har aldrig haft så mycket värk varken vid ägglossning eller mens eller däremellan för den delen. Planerar barn och prickade in ägglossningen denna månad. Tack på förhand.

Svar på tråden Kraftig pms efter uttag kopparspiral??