• Anonym (Undrar)

Ni som har erfarenhet av otrohet..

Jag skulle gärna vilja höra från er som har varit med om otrohet. Eller varit det själv. Nu menar jag inte en kväll på krogrn utan en otrohetsaffär.

Du som blivit bedragen, hur kom du på det? Hade du misstankar eller kom det som en chock?

Hur beskriver du känslan?

Till dig som bedragit din partner, hur gjorde du, hur höll ni kontakten med varandra, hur ofta sågs ni? Blev du avslöjad? Vad hände sen? Ångrar du det?

Jag försöker bara se om det finns ett mönster bland otrogna eftersom jag börjar tvivla i min relation.

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av otrohet..
  • Anonym (Varit där.)

Tar ni på varandra om dagarna. Finns det kyssar? Pratar ni med varandra om er själva? Är ni nyfikna fortfarande på varandra? Har ni sex fortfarande?

Om nej?

Är han tillbakadragen? Fåordig? Ofta trött. Reser iväg med nya hobbies eller arbete?

Ja, sannolikt otrogen. Bara kolla eventuell kommunikation i telefon eller något. Och, otrohet händer bara inte. Det sker när förhållandet inte är sunt längre.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Varit där.) skrev 2018-07-30 15:37:26 följande:

Tar ni på varandra om dagarna. Finns det kyssar? Pratar ni med varandra om er själva? Är ni nyfikna fortfarande på varandra? Har ni sex fortfarande?

Om nej?

Är han tillbakadragen? Fåordig? Ofta trött. Reser iväg med nya hobbies eller arbete?

Ja, sannolikt otrogen. Bara kolla eventuell kommunikation i telefon eller något. Och, otrohet händer bara inte. Det sker när förhållandet inte är sunt längre.

Tack för ditt svar!

Vi har det väldigt bra. Är som nykära och har varit så hela tiden. Har sex minst 5ggr i veckan.

Han är väldigt mån om mig och skulle jag vara bara liite irriterad så gör han allt för att få mig på bra humör igen. Han skriver mängder med fina sms varje dag, han säger alltid att han älskar mig när vi ska sova, kysser mig godnatt och kramar om mig så fort vi är nära varandra.

Han kommer hem samma tid varje dag och åker sällan iväg ensam. De ggr han gör det så frågar han alltid först om jag vill följa med.

Jag älskar honom men känner att han har så stark intigritet och så mån om sitt privatliv. Jag snokar aldrig och har aldrig haft anledning men på sista veckorna så har han haft mobilen klistrad i näven och vänd så jag inte kan se från min plats i soffan.

Har en annan tråd oxå ang detta. Varje kväll får han ett sms ungefär som om nån önskar godnatt. Han blev sur häromdan när jag nämnde en gammal flamma till honom så jag funderar på om det kanske är henne.

Jag är så kluven och troligtvis är han bara min men jag hade gärna hört andras historier för att se om det finns en röd tråd för hur det börjar.

Han kanske skriver till någon som han inte ens träffat ännu??!
  • Anonym (K)
    Anonym (Varit där.) skrev 2018-07-30 15:37:26 följande:

Om nej?

Stämmer inte. Otrohet sker ändå, om ena partnern har för stort bekräftelsebehov, dålig självkänsla, sexmissbrukare etc.

En relation kan då vara sund, men ena partern kan ändå vara otrogen pga sina egna brister. Talar av erfarenhet.
  • Anonym (Hcg)

Jag har varit otrogen. Mitt förhållande var inte så bra, vi utvecklades åt olika håll, jag tände inte på honom överhuvudtaget och han blev en mansbebis när vårt barn föddes. Vi hade varit tillsammans i sju år när vi fick barn. Två år senare hörde en gammal vän av sig. Vi hade något på gång innan jag och mitt ex blev tillsammans med det rann ut i sanden pga jag då bodde i ett annat land. Han berättade att han hade separerat och ångrat att han inte satsat mer på mig. Jag hade inte glömt honom heller. Vi stämde träff i en annan stad än den jag bor i (han bodde i ytterligare en annan stad) och det slutade med att vi kysstes den kvällen. Dagen efter berättade jag för mitt ex att jag ville separera. Jag sade aldrig någonting om att jag träffat någon annan och han märkte det aldrig heller, trots att vi bodde ihop ett halvår efter jag inte ville fortsätta med relationen.

Jag är fortfarande efter fyra år tillsammans med han jag var otrogen med och har inga planer på att vara det igen, han är ju den jag alltid egentligen velat ha. Jag och mitt ex hade varannan helg ledig medan vi fortfarande bodde ihop (den andra hade barnet) så då ?åkte jag till mina föräldrar?, men i själva verket åkte jag till honom. Jag ångrar inte att jag var otrogen och jag tycker ändå jag skötte det snyggt. Mitt ex tror att vi träffades ett år senare än vad vi egentligen gjorde. Och han bor nu i ny villa och ska ha barn med sin nya så han är nog ändå nöjd med hur det blev.

• Anonym (Körsbär)

De flesta otrogna är det för att de kan och har möjligheten. Den lilla extra spänningen liksom.

Många otrogna har fullt fungerande förhållanden och aktiva sexliv.

Det ligger lite i deras personlighet att vilja ha extra uppmärksamhet och den lilla kicken det ger. Såna personer vill ha både och. Måste en sån person välja kommer partnern först men om ett tag igen så kommer det en ny historia.

Jag har varit älskarinnan i flera såna förhållanden.

• Fjäril kär

Grejen är att det inte finns nån röd tråd när det gäller otrohet.

Om 50 personer är otrogen kommer du få 50 olika förklaringar på varför. Och deras partners kommer berätta ytterligare 50 olika historier om hur de uppfattat det hela..

• Anonym (x x)
    Anonym (Körsbär) skrev 2018-07-30 17:46:50 följande:
    De flesta otrogna är det för att de kan och har möjligheten. Den lilla extra spänningen liksom.

Många otrogna har fullt fungerande förhållanden och aktiva sexliv.

Det ligger lite i deras personlighet att vilja ha extra uppmärksamhet och den lilla kicken det ger. Såna personer vill ha både och. Måste en sån person välja kommer partnern först men om ett tag igen så kommer det en ny historia.

Jag har varit älskarinnan i flera såna förhållanden.
    Du verkar väldigt kritisk mot otrogna (män) och deras personlighet. Ändå har du valt att flera ggr bli älskarinna. Varför det?
  • Anonym (Körsbär)
    Anonym (x x) skrev 2018-07-30 21:19:38 följande:

Du verkar väldigt kritisk mot otrogna (män) och deras personlighet. Ändå har du valt att flera ggr bli älskarinna. Varför det?

Kritisk? På vilket sätt?

Det är jag verkligen inte
  • Anonym (Kvinna, 27)

Min pappa hade en otrohetsaffär som kom fram när jag var 13 år. Denna gång så misstänkte mamma ingenting utan var helt ovetandes. Han sa att han åkte till kompisar, och det var inte ovanligt att han faktiskt gjorde det.

Vi flyttade tillbaka till pappa efter ett tag och när jag var 17 märkte jag att saker inte stämde. Jag märkte att när mamma åkte iväg till jobbet på kvällarna (nattjobbare) så gick han och duschade och sprutade på sig parfym och stack iväg. Som tonåring var jag ofta uppe till 4-5 på morgonen under skolloven p.g.a. amerikanska vänner och då kunde han komma indrällandes kl 5 på morgonen. Vem fan sitter hos en kompis till kl 5 på morgonen?! Ibland när han fick telefonsamtal var det inte det vanliga "Tjena!" I luren utan ett "heej...." sen pep han iväg upp på övervåningen och pratade. Mycket märkligt.

Kom på honom genom att kolla igenom hans mobil och säga till mamma. Det slutade med att mamma och jag flyttade och jag har idag ingen kontakt med min pappa p.g.a. de val han gjorde då. Det var förresten med samma kvinna båda affärerna.

• Anonym (H)
    Fjäril kär skrev 2018-07-30 20:55:13 följande:
    Grejen är att det inte finns nån röd tråd när det gäller otrohet.

Om 50 personer är otrogen kommer du få 50 olika förklaringar på varför. Och deras partners kommer berätta ytterligare 50 olika historier om hur de uppfattat det hela..
    Håller med
Svar på tråden Ni som har erfarenhet av otrohet..