• hallonbåt

Mensskydd

Hej!

Jag har alltid använt libresse på nätterna och o.b. på dagarna... men har börjat fundera på vad som egentligen är det bästa... Vad använder ni och vad tycker ni är bra?

Kramar *hallonbåten*

• Svar på tråden Mensskydd
  • Trynträ

Jag använder Always de dagar jag har lite mens samt på natten eftersom de har längre vingar än andra bindor. Sen använder jag lite olika tamponger vid mer mens. Har tyvärr inte hittat nån favorit sen de gjorde om o.b fleur. Fattar för övrigt inte varför de skulle envisas att göra om de när de var så bra. Nu finns det ju inga tamponger som glider särskilt bra.

• bambigirl

Jag använder apotekets tunna bindor utan vingar och de är toppen. Får utslag av libresse plastiga yta och always delar upp sig i obehagliga lager på nåt sätt. Ibland använder jag menskoppen (www.menskopp.se) om jag vill bada eller inte kommer komma åt någon toalett på dagen.

• Jennelii

Nä jag fattar inte varför dom gjorde om ob fleur...jag har använd dom sen jag var 14....men har inte apoteket med sån hinna på? Har för mig det, men dom kanske inte är bra...

• Liria

Always på natten, libresse string eller tampong (av vilket märke som helst) på dagen. Tycker att de nya "super-mini-mini"-tampongerna är bra sista dagarna.

• Trynträ

Jennelii: Jag har testat apotekets och jag tycker inte de alls är lika glatta som ob fleur var förut så därför är det så svårt för mig att hitta någon favorit nu när de gjort om dem.

• Storm07

Blåvitts tamponger har fortfarande en sån där bra hinna! *tipsar*
    Jag har gått över till dem när de förstörde ob fleur. Blåvitts säljs i storpack också, de är toppen. På natten kör jag med always, jag tycker de känns torrast på ytan.

• Manda

Icas bindor tycker jag är bra och biliga. Jag använder bara bindor när jag har mens, om jag inte ska på fest då använder jag ob

• Jennelii

Trynträ: Ok...vad bra att veta, då slipper jag testa =)

Storm: Bra!! Tack, ska testa dom sen...efter bebisen kommit.. =)

• Icapika

Jag använder Libresse för det mesta, men även ibland Icas (euroshopper) billiga. På natten använder jag Libresse nattbindor.

• Vero

Jag blöder aldrig på natten, eller ja, jag läcker i alla fall inget, så då har jag oftast inget skydd alls förutom första natten. På dagarna använder jag always ultra med vingar eller ob fleur tamponger, men nu har jag ju inte behövt använda nånting alls på 9 månader... så vad är det ni säger? Har de förstört ob?

Svar på tråden Mensskydd