• Zeldalack

    Går in i vecka 29 i morgon

    Hej några fler här inne som snart går in i sista tremistern eller är inne i sista tremistern.

    Hur mår ni i eran graviditet? Foglosning ? Hur mycket har ni gått upp hithils ?

    Som jag skrev i rubriken så.går jag in i vecka 29 i morgon. Jag är för tillfället sjuk i förskylning och feber. Jag har foglosning men inte så farligt än så länge jag är väldigt trött nu för tiden sover dåligt vaknar lätt och måste kissa typ hela tiden.. Men det hör ju till.

    Våran bebis som. Vi i vet att det är en pojke i magen han rör sig för fullt gör volter och puffar på mig och min sambo men inte offta han vill göra på sig när pappa eller någon annan vill känna sparkar. Han rör sig mest när jag (msmma) håller handen på magen. Hihihi.

    Detta är mitt första barn:)

  • Svar på tråden Går in i vecka 29 i morgon
  • Anonym (S)

    Jag går in i vecka 29 imorrn, har bf 3/11.

    Jobbar på restaurang och det får jag väldigt ont av. Är sjukskriven 25% och har fått gravpenning beviljat så jag slutar arbeta 5e september. De besvär jag haft är: karpal tunnelsyndrom, huvudvärk, ingen nattsömn, kissnödig konstant, lite öm i brösten. Har inte haft nåt illamående eller cravings efter nåt

  • Zeldalack

    Hej tufft jobb jobbigt att du har då ont.

    Hur går det nu på jobbet och med värken och hur mår du ?

  • Anonym (S)
    Zeldalack skrev 2018-08-25 19:19:11 följande:

    Hej tufft jobb jobbigt att du har då ont.

    Hur går det nu på jobbet och med värken och hur mår du ?


    Jodå det går, har min sista arbetsdag på söndag om en vecka så det kan jag stå ut med! Försöker vila så mycket det går hur går allt själv?
  • Zeldalack

    Skönt att du är snart ledig

    Jag mår bra men vissa dagar är tuffare än andra börjar närma sig nu:)

    Är i vecka 32 :) går in i vecka 33 på onsdag:)

    Vilken.vecka är du i?

  • Zeldalack

    Jag är jätte trött hela tiden sover så fort det går. Första delen av graviditeten var jag jätte trött sen mitten pigg och nu jätte trött sover jätte dåligt halv sover . Sover aldrig djupt vaknar offta av att behöva kissa och halv sover är jätte lätt väckt min pojk i magen är redan en bestämd pojk:) han ligger mest på ena sidan magen det här han gjort hela tiden han flyttar upp sig vissa gånger men ligger helst vid ena sidan så mysigt jag känner han så tydligt:)

    Äter du vitaminer? Jag gör det försöker iaffal har jätte svårt att få i mig dom.spyr offta av dom

    .uhaaa.

  • Anonym (S)
    Zeldalack skrev 2018-08-25 22:55:20 följande:

    Jag är jätte trött hela tiden sover så fort det går. Första delen av graviditeten var jag jätte trött sen mitten pigg och nu jätte trött sover jätte dåligt halv sover . Sover aldrig djupt vaknar offta av att behöva kissa och halv sover är jätte lätt väckt min pojk i magen är redan en bestämd pojk:) han ligger mest på ena sidan magen det här han gjort hela tiden han flyttar upp sig vissa gånger men ligger helst vid ena sidan så mysigt jag känner han så tydligt:)

    Äter du vitaminer? Jag gör det försöker iaffal har jätte svårt att få i mig dom.spyr offta av dom

    .uhaaa.


    Jag känner mig också väldigt trött. Går in i v 32 på söndag. Vaknar flera gånger per natt och är jättekissnödig. Min pojk boxas när jag ska sova dessutom haha. Ja jag äter apotekets gravidtillskott plus järntabletter. Jag spyr inget än, men har börjat må illa var och varannan dag. Gjorde tillväxtultraljud igår av ren nyfikenhet, allt såg så fint ut och vi fick se en 3d-bild av lillen det var häftigt att få en skymt av hur han ser ut!
  • Zeldalack

    Härligt underbart.

    Jag sover typ inget bara halv sover börjar bli tungt och kan inte hitta bra sov ställning.

    Min pojk han boxas med när jag ska sova men blivit lungnare nu när han har huvudet nere var ca en vecka sen han vände sig och det gjorde ont. Jag vaknar hela tiden på nått en sen blir jag hungrig och pigg. Vilar på dagen varje dag men nu börjar jag tröttna lite på graviditeten. Men är ju höggravid som min barnmorska sa och hon sa att kvinnor ska tröttna på att vara gravid för det är en slags förberedelser inför förlossningen så hon. När jag sa att jag börjar tröttna då ska hon det är så det ska vara och hon log härlig barnmorska:)

  • Zeldalack

    Så underbart med 3d ultraljud

    Härligt

    Men det får man väl betala för ?

  • Anonym (S)
    Zeldalack skrev 2018-08-31 08:06:00 följande:

    Härligt underbart.

    Jag sover typ inget bara halv sover börjar bli tungt och kan inte hitta bra sov ställning.

    Min pojk han boxas med när jag ska sova men blivit lungnare nu när han har huvudet nere var ca en vecka sen han vände sig och det gjorde ont. Jag vaknar hela tiden på nått en sen blir jag hungrig och pigg. Vilar på dagen varje dag men nu börjar jag tröttna lite på graviditeten. Men är ju höggravid som min barnmorska sa och hon sa att kvinnor ska tröttna på att vara gravid för det är en slags förberedelser inför förlossningen så hon. När jag sa att jag börjar tröttna då ska hon det är så det ska vara och hon log härlig barnmorska:)


    Jag tycker fortfarande det är mysigt med gravidmage och att vara gravid men jag längtar faktiskt efter förlossningen också. Känner mig inte orolig eller rädd (än) utan ser fram emot det. Skulle helst vilja ha endast lustgas men vi får väl se hur det blir sen. Ja ultraljudet kostade 700:- men jag har oroat mig och drömt mardrömmar så för mig var det värt att få höra att allt ser bra ut
  • Zeldalack

    Jag älskar att vara gravid och njuter av min mage men börjar ändå bli trött på det längtar så effter han. Men snart kommer han och han är så efterlängtad våran lilla prins :) mammas hjärter gull:) skulle göra om det här 10000000 gånger om för det är så underbarn vilken glädje men tufft med inte lätt alla dagar. Men jag njuter.

  • Zeldalack

    Vad härligt. Jag skulle med ha betalat om jag hade varit i din sitts:) Jag går offta hos barnmorskan så är lungn han rör sig så mycket så blir jag lungn. Såg han i vecka 25 åkte in på förlossningen hade så mycket samandragningar så jag var orolig. Men allt såg bra ut och jag fick se han så underbart . :)

    Vill du prata provat istället ,?

  • Kronärtskockan
    Zeldalack skrev 2018-08-31 10:29:53 följande:

    Vad härligt. Jag skulle med ha betalat om jag hade varit i din sitts:) Jag går offta hos barnmorskan så är lungn han rör sig så mycket så blir jag lungn. Såg han i vecka 25 åkte in på förlossningen hade så mycket samandragningar så jag var orolig. Men allt såg bra ut och jag fick se han så underbart . :)

    Vill du prata provat istället ,?


    Javisst, du kan skriva meddelanden här på fl
Svar på tråden Går in i vecka 29 i morgon