Är hemstädning/hushållsnära tjänster värt priset?
Är en ensamstående mamma som jobbar heltid. Har ett bra liv och en ganska bra lön. Vi klarar oss utan problem. Men ibland känner jag stress. Min dotter tränar mycket och det tar tid för mig att ta henne dit och hem (vissa av träningarna är för långt bort för att hon ska få ta sig själv). Om ett år eller max 2 räknar jag med att hon kan ta sig dit själv om hon fortsätter. Hon har även en del läxor och jag har en kronisk sjukdom som tyvärr tar mycket av min energi ibland. Har en fin familj som ställer upp för min dotter när jag jobbar sent men det är mer allt runt omkring som är jobbigt.
Har tittat på det här med hemstädning och andra hushållsnära tjänster. Tänkte mig städning kanske varannan vecka och ev hjälp med strykning och matlagning. Dock skulle det nog bli rätt dyrt men städningen hade varit bra iaf. Hade gärna haft varje vecka men då skulle jag inte kunna spara lika mycket som jag gör nu. Vad har ni för erfarenhet av hjälp i hemmet? Jag bor i södra Skåne om det är någon som kan tipsa om en bra firma.