Lek/tävling till tjejmiddag?
Hej!
Om några veckor ska jag ha tjejmiddag och tycker det hade varit kul med en lek eller tävling - tex frågesport, musiklek etc. Vi blir 7-8 stycken.
Någon som har nåt kul tips?
Hej!
Om några veckor ska jag ha tjejmiddag och tycker det hade varit kul med en lek eller tävling - tex frågesport, musiklek etc. Vi blir 7-8 stycken.
Någon som har nåt kul tips?
Precis vad jag också vill ha tips på
*Puffar på denna tråd*
*puffar en gång till*
Finns här ingen med partytrix i bakfickan?
*puffar igen*
Kom igen nu, tråkmånsar!!
Singstar är ju kul, men då krävs att man har Ps2
Är man ambitiös kan man samla lite dvd:er eller filmklipp och ha filmtävling med frågor som t ex. Sex and the City tema; nämn två skomärken som tjejerna har i serien, vem är Sarah Jessica Parkers man, vad heter boken som Kim Catrall skrivit, nämn två filmer som var och en varit med i innan etc. Så visar man olika klipp från serien samtidigt. Likadant kan man ju göra med andra filmer, eller musikvideor. Det som krävs är en dator att visa upp på el tv & dvd. Tjejerna tvälar i lag om 2 ex.
Sen finns ju olika sällskapsspel som man kan tävla i lag på Pictionary, Så ska det låta..
Frågelek där man samlar olika roliga händelser och frågor kring det som hänt de inblandade. Alla tävlar i lag.
Tack Poena!!!!!!
Fler?
Jag vill också ha tips.
Är vi alla lika fantasilösa =)
En kompis hade tjejfest. Hon delade in oss i lag, tre i varje.
Bla fick lagen tävla i
* teckning (vi skulle rita det hon beskrev)
* lagen fick ett stort glas med yougurt som skulle drickas med sugrör, en jättemorot och en skål med kex. Sedan fick vi väja vem som skulle göra vad i laget. Det lag som ätit och sugit upp allt vann. kan säga att suga yougurt genom sugrör var jobbigt. Hade räningsvärk i kinderna efteråt.
Man kan ha tipspromenad men vid bordet.
Frågor tex
Vilken tjej är starkast?
Vilken man är duktigast i köket?
Vilken tjej är händigast?
När man läst upp frågorna får gästerna välja 1 x eller 2 (olika gäster på förslagen)
Sedan börjar det :
De tre tjejerna får pressa en våg mellan knäna. Rätta svaret den som pressar högst. (inget för de med foglossning- (erfarenhet av det)
Tre män tre potatisskalare och tre äpplen. Det som får det längsta skalet är det rätta svaret.
Tre personer, tre hammare en bräda där 3 spikar ska slås i. Den som får i första spiken är det rätta svaret
Finns det mera lektips?