• Anonym (Tattaren.)

Bryr du som är icke-tauterad dig om huruvida din partner är tatuerad?

Alltås, har det någon betydelse för dig som är icke-tatuerad om en potentiell partner är tatuerad?

Ex. du är kvinna och dejtar kille med två tatuerade underarmar.

Spelar roll el. inte?

• Svar på tråden Bryr du som är icke-tauterad dig om huruvida din partner är tatuerad?
  • Anonym (lite salt)

Tja, det beror på, helt enkelt. Snygga tatueringar är snyggt. Fula tatueringar är riktigt fult. Så taueringar kan både vara plus och minus

• Anonym (Juni)

Ja, det spelar roll. En man med tatuerade underarmar är sannolikt inte en man jag skulle ha ett seriöst förhållande med. Vi är sannolikt för olika med olika intressen och värderingar. Fördomar? Ja, till viss del men generellt har nog inte en tatuerad man det jag vill ha hos en livspartner.

Däremot skulle jag nog kunna ha honom som KK.

• Anonym (Jennifer)

Nej, ATT personen har tatueringar skulle inte få mig att automatiskt rata honom. Men, sen är det ju som (lite salt) säger. Beror ju på hur dom ser ut också. Är dom snyggt gjorda ser jag inget större problem med det.

• Anonym (B)

Nån enstaka tatuering hade jag inte brytt mig om, positivt om jag tycker tatueringen är fin men inte någon hel arm. Inte sexigt, snyggt eller någonting jag vill ha hos en partner.

Hade knappt kunnat ha det som kk asså...

• Anonym (Tattaren.)
    Anonym (Juni) skrev 2018-08-01 00:04:47 följande:

Ja, det spelar roll. En man med tatuerade underarmar är sannolikt inte en man jag skulle ha ett seriöst förhållande med. Vi är sannolikt för olika med olika intressen och värderingar. Fördomar? Ja, till viss del men generellt har nog inte en tatuerad man det jag vill ha hos en livspartner.

Däremot skulle jag nog kunna ha honom som KK.

Då tänker du ungefär som jag. Söker du någon?
  • Anonym (Nej)

Jag dejtar alla typer av tjejer förutom tatuerade och överviktiga. Jag kan helt enkelt inte finna dem attraktiva. Hela konceptet med tatueringar är något jag inte klarar av.

Som tur är är vi olika och det finns därför tjejer utan tatueringar som jag kan intressera mig för och tjejer med tatueringar som killar som gillar sådant kan intressera sig för.

• Fluffis

För mig signalerar tatueringar ointellektuell arbetarklass. Följt av ett antal andra attribut jag personligen finner oattraktiva.

Så, nej.

(Ps mitt ex hade tattisar, så visst förstår jag att det finns andra med. Ds)

• Anonym (Tattaren.)
    Anonym (Nej) skrev 2018-08-01 00:13:20 följande:

Jag dejtar alla typer av tjejer förutom tatuerade och överviktiga. Jag kan helt enkelt inte finna dem attraktiva. Hela konceptet med tatueringar är något jag inte klarar av.

Som tur är är vi olika och det finns därför tjejer utan tatueringar som jag kan intressera mig för och tjejer med tatueringar som killar som gillar sådant kan intressera sig för.

Ok, säg att du träffar en toppentjej och allt stämmer till 100 %. Och när hon får av sig kläderna står det "CARPE DIEM" över rumphalvorna....
  • Anonym (Kvinna 30+)
    Anonym (Tattaren.) skrev 2018-07-31 23:52:49 följande:

Alltås, har det någon betydelse för dig som är icke-tatuerad om en potentiell partner är tatuerad?

Ex. du är kvinna och dejtar kille med två tatuerade underarmar.

Spelar roll el. inte?

För mig spelar det ingen roll sålänge det inte är "för mycket". Ser gärna att det finns mer otatuerad än tatuerad hy. Finns dock andra saker jag tittar mer på än tatueringar när jag väljer partner. Exempelvis är klädstil, för mig, mer viktigt än eventuella tatueringar.
  • Anonym (Tattaren.)
    Anonym (Kvinna 30+) skrev 2018-08-01 00:29:50 följande:
    För mig spelar det ingen roll sålänge det inte är "för mycket". Ser gärna att det finns mer otatuerad än tatuerad hy. Finns dock andra saker jag tittar mer på än tatueringar när jag väljer partner. Exempelvis är klädstil, för mig, mer viktigt än eventuella tatueringar.
    Vi är alla olika. Så klädstil har större betydelse än om han har två gaddade underarmar?

Eller eldslågor/flames på benen.
Svar på tråden Bryr du som är icke-tauterad dig om huruvida din partner är tatuerad?