• Lisa7788

    Utsättningssymtom venlafaxin

    Har provat att sluta flera gånger men inte lyckats. Värst har de fysiska influensasymtomen varit. Hittade på en utländsk sida att man kunde prova postafen så det gjorde jag! Tog semester 5 dagar, var själv, åt postafen och oxsascand och klarade det! Kanske funkar det inte för alla, men mig hjälpte det sjukt mycket. Har snart gått två veckor och är på dåligt humör, men inga fysiska symtom längre (bortsett från sjuka svettningar) värt att prova iaf för andra med samma problem. Kram

  • Svar på tråden Utsättningssymtom venlafaxin
  • Fluffis

    Jag hade liknande. Låg sjuk i 1 v, trodde det var influensa. Tog flera veckor efter det innan det var ok.

    Men det var värt det. Aldrig mer Venlafaxin. Kämpa på!

    Kram

  • Lisa7788

    Så det tog flera veckor? Jag känner mig helt ok nu, mem vissa saker som jag hade problem med innan medicinen börjar komma tillbaks... det kanske också är utsättningssymtom?

  • Fluffis

    Du kanske behöver en annan medicin?

    Det är inga konstigheter. Prata med din läkare.

    För mig funkade Sertralin/Mirtazapin jättebra.

    Bytte till Venlafaxin för att...få bättre bånge! Skratta du bara. :)

    Bången blev inte bättre, men symptomen mångfalt värre...

    Aldrig med V...

  • Hanss

    Jag har tagit 150 mg i ett år ungefär och fick en nedtrappningstid på 5 dagar av min läkare. Nu är jag på dag 4 och är vansinnigt trött.

  • Hanss
    Fluffis skrev 2018-08-01 19:19:27 följande:

    Du kanske behöver en annan medicin?

    Det är inga konstigheter. Prata med din läkare.

    För mig funkade Sertralin/Mirtazapin jättebra.

    Bytte till Venlafaxin för att...få bättre bånge! Skratta du bara. :)

    Bången blev inte bättre, men symptomen mångfalt värre...

    Aldrig med V...


    Jag har haft problem med utebliven orgasm pga Vanlaflaxin. Har provat mirtazapin innan men hade svårt att arbeta pga trötthet pga dom, däremot så störde dom inte sexlivet.
  • hembra

    Är 8 månader sen jag tog sista venlafaxin dosen (25 mg) hade ätit dosen 37,5 i 25 dagar!!, dessförinnan och har fortfarande hemska utsättningsbesvär med myrkrypningar yrsel ostadig på benen och enorma skakningar inombords illamående, nu känns inte hjärnan vara med längre!! DETTA ÄR HEMSKT!! Har läst på en annan "tråd" att det kan ts upp till över 12 månader innan hjärnan läkt till det normala. Hat försökt att sluta så många gånger ( sen maj 2016) blev insatt på venlafaxin okt 2015 och har aldrig tidigare ätit antideppmedicin!! Har bara lyckats stå ut till 3e månaden och då har HELVETET brytit lös med all kraft med utsättningen så jag har alltid gett upp och börjat igen. Nu denna gång har jag stått ut men ibland känns det som att jag måste ge upp trots det gått 8!!! ,månader sen nu. SKA STÅ UT!! Läste också att tabletterna sitter i kroppen LÅNGT EFTER det man slutat med dom. Det förklarar allafall för mig varför jag mått ok när jag slutat och helvetet börja efter 3 mån.

  • hembra

    Har haft två 10 or (stroke) år 2016 när jag åt VENLAFAXIN och legat inne på neurologen 5 gånger och gjort ett flertal huvudröntgen (inget synligt konstigt) samt 2 magnetröntgen där min Stroke syns samt små blödningar i blodkärlen .,Är medicineringen med Venlafaxin orsaken? Har haft och har fortfarande kordinationssvårigheter i benen, samt att de känns som blyklumpar emellanåt. Detta är fortsättningen på mitt föregående inlägg.

  • N009

    Hej!

    Jag slutade helt med Venlafaxin för ca 4 veckor sedan, började med 75 mg i December och gick då över från sertralin (58 mg just då) men kände direkt att Venlafaxin var för starkt för mig så efter en månad började jag trappa ner. Bytte ut en 75 mg mot en 37,5 mg 1 dag/v med två veckors intervall, fick varje gång efter ca 10 dagar utsättningssymptom som varade ca 3 dagar men de symptomen var ok. När jag var nere på 37,5 mg per dag så tog jag reda på att att Bluefish har minipiller i sina kapslar på 12,5 mg styck, minskade som följer 37,5-31,5 mg i ca 5 dag, 31,5-25mg i ca 2 dagar, 25-12,5mg i ca 1 dag sen ner till 0 mg. Nu har det gått ca 4 v, de första 2 var jobbiga med mycket stötar i huvet mer oro och konstiga känslor. Åkte på en rejäl förkylning efter att jag nollat i två veckor och då kom symptomen tillbaka vilket är vanligt enligt psykologen jag går till, jag började med Valdoxan 25 mg 1 v innan jag nollade Venlafaxinet och tar en 25 mg atarax vid sänggåendet för att sova bättre.
    Tydligen kan symptomen komma tillbaka under en tid efter vid sjukdom el stress.
    Jag rekomenderar ingen att ta venlafaxin som jag gjorde för att det påstås att sexlivet ska bli bättre än andra antidepressiva och kanske det finns någon här som har tips på någon antidepp som inte påverkar sexlivet så mycket? Valdoxan påverkar inte sexlivet men jag vet inte ännu om det är rätt med för mig.

    Önskar er en trevlig vecka!

  • Waff

    Tack för tipset om postafen! Jag håller på att sluta (gång nr 2) efter cirka nio år. Fram till lunch är symptomen lugna, men sen blir det värre. Oxascand har jag tagit på kvällarna för att kunna sova.

    Har förstått att andra har det värre än jag har. Skulle jämföra mitt läge med grav nikotinabstinens + några till symptom. Munnen vattnas konstant, känner ett sug som inte slutar (tänk sötsug/nikotin), lite yrsel, humörsvängningar (mest skrattattacker konstigt nog men går snabbt till lättirriterad), pendlar mellan jättetrött och överpigg, sömnproblem delux, konstant kåt med mera. Jag får elektriska stötar i skallen som går ner i kroppen, när jag snurrar med huvudet eller blicken. Det är dock inte obehagligt, snarare pirrar det ner i urverket och jag känner den sexuella upphetsningen vakna till liv igen.

    För att summera är det jobbigt men inte outhärdligt. Sömnproblemen, suget som inte slutar och humörsvängningarna är värst. Överpiggheten (när den kommer) och kåtheten är bara ett stort plus... En bergochdalbana som går över helt enkelt, så kämpa på ni också, det blir bättre!

Svar på tråden Utsättningssymtom venlafaxin