• Anonym (Nyfiken)

Ni som har/ska separera, har ni haft ett aktivt sexliv trots allt?

Lite nyfiken på hur andra haft det inför en separation gällande sexlivet. Har det varit helt dött sen innan, fortsatt vara aktivt eller har nån av er bara utnyttjat möjligheten samt ev att den andre fortfarande har känslor?

Undrar eftersom vi ska separera men fortsätter ha regelbundet sex. Jag har känslor för honom men vet ej vad han har för känslor för mig

• Svar på tråden Ni som har/ska separera, har ni haft ett aktivt sexliv trots allt?
  • Anonym (C)

Vi fortsatte ha sex trots att vi bestämt oss för att separera. Det var en ganska lång period då vi bodde tillsammans tills allt med husförsäljning var klart och ytterligare en tid innan jag fick min lägenhet. Inga känslor inblandade, vi var klara som par båda två.

• Cecese

Det var helt rätt precis som det varit senaste åren före separationen

• Pope Joan II

Nej. Inget sex efter att vi bestämt oss för att skiljas. När det beslutet var fattat omförhandlade vi omgående vår relation och satte upp nya gränser för den, inte minst för att säkerställa det samarbete och den vänskap vi önskade ha i vårt efteräktenskapliga förhållande.

• Anonym (stendött)

Mina förhållanden har varit stendöda innan vi brutit. Inte legat på flera år med flera trots att man tyckt om varann och kunnat vara fysiska på andra sätt. Men till slut har det blivit ohållbart utan sex, så vi har avslutat. Har inte känt en droppe attraktion för någon av mina ex sista åren. Tycker jag inte om en person eller hur man har det tillsammans i vardagen så slutar all min fysiska attraktion. Har heller aldrig kunnat tänka mig att ligga med en ex.

Tror inte jag hade kunnat göra slut så lätt om jag fortfarande vill ligga med personen. Jag kan acceptera mycket dåligt så länge attraktionen är stark. Det är drivkraften för mig att vilja ha en relation.

Har förstått att många fortsätter har lust trots att kärlek är slut. Men det är förmodligen dessa som kan ha kk´s och ons och inte sätter samband med kärlek och sex vilket jag gör.

• Anonym (Inga känslor)

Han har inga känslor för dig längre men har behov av sex. Män är sådana. Trodde också mitt ex ville mer när vi hade sex, men inte det. Sex för män är typ som att kissa eller bajsa, behöver alltså absolut inte vara känslor inblandade, utan vill bara tömma sig.

• Anonym (nej)

Nej. Anledningen till att vi skildes var just för att sexlivet var dött. En porrskadad man som inte vill ha riktigt sex utan har förstört sin naturliga lust och hellre runkar är verkligen inget att ha så jag dumpade. Nu får jag så mycket sex jag orkar med min nya man. 

• Anonym (Lei)

Sexlivet fick sig ett jätteuppsving när beslutet var taget, plötsligt fanns inte en massa osäkerheter kring vår kommunikation utan bara sexuella behov. Vi blev mer utsvävande eftersom vi inte längre ville framstå som en stabil partner inför varandra utan kunde vara knull monster. Hade jag vetat det hade jag hotat med att göra slut flera år tidigare, för just det kassa sexlivet (bra sex, men kasst sexliv) var ett av våra stora problem.

• Anonym (Jo)
    Pope Joan II skrev 2018-08-02 12:01:15 följande:
    Nej. Inget sex efter att vi bestämt oss för att skiljas. När det beslutet var fattat omförhandlade vi omgående vår relation och satte upp nya gränser för den, inte minst för att säkerställa det samarbete och den vänskap vi önskade ha i vårt efteräktenskapliga förhållande.
    Samma här
  • Anonym (Nyfiken)

Intressant att läsa era svar.

Vårt sexliv har inte ändrats på något sätt utan samma frekvens som innan. Vi har i stort sett alltid haft ett bra och aktivt sexliv under våra 7 år tillsammans. Han vet dessutom att jag fortfarande älskar honom. När det tog slut mellan honom och hans ex t ex så har de inte haft något aktivt sexliv på länge och det togs inte upp heller i samband med deras separation. Så det är väl därför jag är lite förvirrad och hoppfull att vi ändå ska hitta tillbaka till varandra i övrigt med.

• Aiyana
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-02 14:00:28 följande:

Intressant att läsa era svar.

Vårt sexliv har inte ändrats på något sätt utan samma frekvens som innan. Vi har i stort sett alltid haft ett bra och aktivt sexliv under våra 7 år tillsammans. Han vet dessutom att jag fortfarande älskar honom. När det tog slut mellan honom och hans ex t ex så har de inte haft något aktivt sexliv på länge och det togs inte upp heller i samband med deras separation. Så det är väl därför jag är lite förvirrad och hoppfull att vi ändå ska hitta tillbaka till varandra i övrigt med.

Nja... var säker på att han inte utnyttjar dig och din kärlek till honom. Låter du honom ligga med dig och han ändå har planer på att lämna dig så kommer du bara känna dig väldigt utnyttjad. Och tro mig, du kan inte få honom att stanna genom att vara sexuellt tillgänglig för honom. Snarare tvärtom skulle jag tro. 

Våga sätta gränser och ta hand om dig själv,ditt hjärta och din självrespekt. 
  • BragoP

Vi fortsatte ha sex i två år efter. Mest för bekvämlighet för oss båda, ingen av oss ville ha tillbaka den andra.

I och med att du fortfarande har känslor kvar så borde du sluta ha sex med exet. Just det faktum att ni har sex är inget tecken på att han vill bli tillsammans igen.

• Anonym (Nyfiken)

Han har ju inte gjort slut utan vill separera. Och vet inte vad hans känslor är just nu och om han ens själv vet det. Är väl det hoppet jag klamrar mig fast vid.

• Anonym (Nyfiken)

Ingen som hittat tillbaka till varandra?

• Anonym (Moi)

Jag var sambo med en man som hade barn sedan tidigare och hela styvmama biten funkade inte för mej som 26 åring. Efter beslut om separation fick jag gärna bo kvar
    tills jag fixat lägenhet och det tog 6 månader. Vi hade sex som vanligt under den tiden , han skulle aldrig gått med på att vi delade säng utan att det blev nått.
    Vart mer eller mindre OK för mej med. Oftast. Inte alltid.

• Anonym (Orolig man)

Vi hade ett torftigt sexliv under många år. För ett halvår sedan började hon chatta med olika män på Wordfeud och Kik. Hennes sexlust exploderade. Vi gjorde det nästan jämt. Testade saker som hon aldrig ens varit i närheten av tidigare.
    Men nu i somras meddelade hon att hon inte hade några känslor för mig, hon hade fått känslor för en annan.
    Hon ville skiljas och klippte av direkt, fick inte röra henne mer och nu svarar hon knappt när jag försöker kommunicera. Det är det värsta och jobbigaste som hänt mig.

• Anonym (......)

Vårt sexliv hade varit i princip dött sedan vårt barn föddes. Vi hade kanske sex 7 gånger på två år. Vi bodde ihop ett halvår efter vi bestämde oss för att separera pga svårighet att hitta bostad. Dock hade vi varsitt sovrum. Vi hade en bra relation ändå och har fortfarande.

Svar på tråden Ni som har/ska separera, har ni haft ett aktivt sexliv trots allt?