• KaffekoppenJag

Rosa flytningar över en vecka

Allt började förra tisdagen med lite blod i trosorna. Trodde det var mensen som var på g eftersom den var över en månad för sen. Hade tampong under dagen men kom inget mer blod. Konstigt tyckte jag. 1177 sa att jag skulle ta ett gravtest vilket jag gjorde. Såklart gravid (oplanerat men väldigt välkommet). Sedan hade jag någon liten rosa flytning och även någon brunaktig en dag. Någon dag inget alls och ibland bara på morgonen eller kvällen. Har inte haft sex sedan jag plussade. Bm som jag ringde till sa att det är helt normalt. Men är det normalt det håller på över en vecka?

Ska på Vul imorgon men är så nervös att det är MA eller MF. Har inget ont alls, mår illa, har ömma bröst och är konstant trött. Och kissar typ jämt (enl min sambo)... Bör vara runt v 8-10 däromkring...

Någon som kan lugna mig?

Kan inte minnas jag hade såhär i mina andra graviditeter som slutat bra!

• Svar på tråden Rosa flytningar över en vecka
  • Corneliass

Jag har samma oro. Fast jag har haft mina färgade flytningar i flera veckor. Min BM ska ringa mig imorgon och på Tisdag är det ultraljud så att jag får väl stå ut med min oro några dagar till...

Kan tillägga att jag är i vecka 13. 

Gravid med första barnet
  • Johannana

Jag har haft blödningar till och från i graviditeten, ibland rosa flytningar, ibland som en mens. Kunde sitta i flera veckor i rad och ibland bara vissa dagar. Startade ca v6-v7 och upphörde kring v18. Ingenting sedan dess förutom i förrgår då slemproppen gick :) Är nu i v35 och bebis mår jättebra!

• Linepj

Jag delar den oron.. Måndag till onsdag denna vecka kom det rosa flytningar och imorse kom det rikligt med bruna flytningar som fortsatt under dagen, även om de inte varit lika rikliga hela dagen. Det känns väldigt hopplöst. Och det är en plågsam väntan för att se hur det gått. Jag är så tidig (4+6) så jag får nog bara vänta och ta nya test om en vecka, två veckor.. eller vad tror ni? Vill bara kunna ta en liten kik in i framtiden och se om det är som jag befarar eller om man kan vara glad igen snart.. Fortfarande ömma bröst men inbillar mig att de är mindre ömma än under gårdagen.

• Pusheen

Helt normalt om ni frågar mig. Har haft rosa/bruna/flytningar i början på båda mina graviditeter och allt har gått bra! Var dock nära att få sammanbrott för det var så påfrestande att inte veta om det skulle skita sig eller inte. Det höll på så varannan dag och ibland varje dag i ett par veckor men sen försvann det och kom aldrig mer tillbaks. Det verkar vara mitt sätt för kroppen att säga att jag är gravid

Det var superjobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. Första grav var dessutom genom ivf så jag var så rädd att det skulle skita sig. Men som sagt, allt har gått bra! Nu är min dotter 20 månader och nästa kommer i slutet av september.

• Linepj
    Pusheen skrev 2018-08-10 01:18:36 följande:

Helt normalt om ni frågar mig. Har haft rosa/bruna/flytningar i början på båda mina graviditeter och allt har gått bra! Var dock nära att få sammanbrott för det var så påfrestande att inte veta om det skulle skita sig eller inte. Det höll på så varannan dag och ibland varje dag i ett par veckor men sen försvann det och kom aldrig mer tillbaks. Det verkar vara mitt sätt för kroppen att säga att jag är gravid

Det var superjobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. Första grav var dessutom genom ivf så jag var så rädd att det skulle skita sig. Men som sagt, allt har gått bra! Nu är min dotter 20 månader och nästa kommer i slutet av september.

Tack för dina tröstande ord! När man kollar runt på nätet verkar chansen för att det går bra eller tyder på något dåligt vara 50/50. Samtidigt så verkar barnmorskor säga att det är så himla vanligt så då tänker jag att oddsen borde vara bättre än så.. Man vet inte vad man ska våga tro och tänka. Hur var det för dig, hur fick du reda på att det inte var någon fara? Gjorde du vul/test varje vecka eller hoppas du på det bästa, skrev in dig och väntade på kub/rul?
  • Pusheen
    Linepj skrev 2018-08-10 09:20:09 följande:

Tack för dina tröstande ord! När man kollar runt på nätet verkar chansen för att det går bra eller tyder på något dåligt vara 50/50. Samtidigt så verkar barnmorskor säga att det är så himla vanligt så då tänker jag att oddsen borde vara bättre än så.. Man vet inte vad man ska våga tro och tänka. Hur var det för dig, hur fick du reda på att det inte var någon fara? Gjorde du vul/test varje vecka eller hoppas du på det bästa, skrev in dig och väntade på kub/rul?

Jag tror ändå att det går bra de flesta gångerna faktiskt. Jag blödde aldrig rött färskt blod, det var antingen rosa eller brunt och kom lite varannan dag eller till och från bara.

Eftersom första graviditeten var genom ivf så gör man alltid ett tidigt ul i vecka 6-7 någon gång så då fick vi se ett litet hjärta slå.

Denna gången så gjorde jag ett tidigt ul också för att jag blivit lovad det då jag haft ett utomkvedshavandeskap tidigare då de fick operera bort ena äggledaren. Så därför vill msn kolla tidigt så det sitter rätt för att ev hinns rädda äggledaren. Även denna gång satt det på rätt plats.

Nu har jag ju ganska mycket i bagaget så orolig är bara förnamnet av vad jag var efter jag fått plusset!

Om jag inte hade mitt bagage så kanske jag inte hade tänkt på att få ett tidigt ul. Men visst är det lugnande!

Du kan ju kanske propsa på att du vill ha ett tidigt ul för att stilla din ?ohälsosamma oro? så kanske du får ett
Svar på tråden Rosa flytningar över en vecka