• Anonym (Anonym)

Intim-hårborttagning för kvinnor. Hur gör ni?

Hej alla där ute i den smällheta sommarvärmen!

Jag funderar över det här med intimrakning, hårborttagning mellan benen, vaxning, ja - ni fattar. Jag hittar ingen bra metod som fungerar för mig. Rakning rakt upp och ner i duschen genererar bara i röda irriterade prickar. Jag har testat att vaxa en gång, men jag var fan sämst på det och fick blåmärken i ljumskarna hur jag än bar mig åt.

Därför undrar jag om det finns några bra tips? Kanske någon kräm eller olja? Har testat RFSU's gröna tub som heter "ingrown hair cream", tyckte inte att den fungerade. Men epilator för intimrakning, fungerar det? Kanske ska ge vaxning en ny chans?

Kram kram

• Svar på tråden Intim-hårborttagning för kvinnor. Hur gör ni?
  • Anonym (;))

Man får väl låta karln beta lite. Nam Nam.

• Ominous

Jag har nyligen börjat köra med epilator, tycker de funkar bra. Smörjer in med kylande salva från rfsu efteråt ????

• Anonym (Anonym)
    Ominous skrev 2018-08-01 21:25:23 följande:

Jag har nyligen börjat köra med epilator, tycker de funkar bra. Smörjer in med kylande salva från rfsu efteråt ????

Okej! Vad är det för epilator du har då? Vilket märke? Glad

Nej, den kylande salvan har jag inte testat. Kör du med den efter epileringen då eller?

• Anonym (Undrar också)
    Ominous skrev 2018-08-01 21:25:23 följande:

Gör det inte jätteont? Epilerar benen o fy ajaj.
  • Anonym (Anonym)

Puff 

• Anonym (Hm)
    Anonym (;)) skrev 2018-08-01 21:18:15 följande:
    Man får väl låta karln beta lite. Nam Nam.
    Ha, ha
  • Anonym (usch då)

Gör ingenting, ansar till bikinilinjen möjligtvis. Har inget behov av att se ut som ett barn mellan benen, vi har ju fått håret av en anledning. Tycker det ser äckligt ut med vuxna kvinnor som man ser i badhuset med röda prickar och finnar men inget hårKräks

• Anonym (Anonym)
    Anonym (usch då) skrev 2018-08-26 16:59:18 följande:

Gör ingenting, ansar till bikinilinjen möjligtvis. Har inget behov av att se ut som ett barn mellan benen, vi har ju fått håret av en anledning. Tycker det ser äckligt ut med vuxna kvinnor som man ser i badhuset med röda prickar och finnar men inget hårKräks

Kul att du ville dela med dig av din åsikt men det hjälpte mig absolut ingenting eftersom att jag efterfrågade tips kring rakning och var inte ute efter en moral-debatt. 
  • Anonym (usch då)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-08-26 17:03:12 följande:
    Kul att du ville dela med dig av din åsikt men det hjälpte mig absolut ingenting eftersom att jag efterfrågade tips kring rakning och var inte ute efter en moral-debatt. 
    Moraldebatt ? Vad har hår med moral att göra
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (usch då) skrev 2018-08-26 17:10:27 följande:
    Moraldebatt ? Vad har hår med moral att göra
    Nej exakt, etik och moral och åsikter om rätt eller fel hör inte hemma här. Vill bara ha tips och trix :)
  • Anonym (Vaxar.)

Vaxar fittan med Veet.

• Anonym ((Rakhyvlar!))

Alltid rakhyvel med ekoschampo eller ekotvål. Rakar alltid neråt, aldrig upp - för att undvika irritation eller röda prickar.

Svar på tråden Intim-hårborttagning för kvinnor. Hur gör ni?