• Notyourbrother

Min halsmandel är svart VARNING ÄCKLIG BILD

Hej igår vaknade jag med 40 graders feber, världens frossa och så fruktansvärt ont i halsen. Så jag valde att kolla i halsen för att se vad som höll på där inne. Vad jag såg var vidrigt det var rött och svullet med massa vita klumpar på sig plus att den ena halsmandel var svart, detta skapade en extrem oro för jag aldrig har sett något sånt här innan. Ju mer tiden går gör det ondare och ondare. Jag kan inte svälja mitt saliv eller vatten så ligger i sängen och spottar i en hink.

Jag har en tid i övermorgon.

Vad ska jag göra? Vad kan det vara?

• Svar på tråden Min halsmandel är svart VARNING ÄCKLIG BILD
  • Anonym (oj)

Oj, det där ser absolut INTE normalt ut! Blir det för illa så tycker jag att du ska uppsöka en akutmottagning, för att det där ser inte alls okej ut. Aldrig sett något liknande! 

Har du ringt 1177 och frågat vad dom tror att det kan vara? Dom kanske även kan ge dig råd vad du ska göra emot smärtan eller liknande. 

Krya på dig! 

• Anonym (Akutvård)

Det där hade jag sökt akutvård för per omgående!

• Fillibom

Jag är absolut inte för att man skall åka till akuten i tid och otid, men det där ser inte bra ut. Snusar du? Frågar i fall det svarta i så fall kanske kommer av detta. Tycker faktiskt också att du skall söka akutvård, jag skulle testa en online doktor först (typ mindoktor eller netdoktor eller något sådant) för jag tror att vårdpersonal behöver kunna se din bild och det kan de inte på 1177.

• Anonym (Chilla)

Men chilla alla ni så skriker akuten. Det mörka är förmodligen bara gammalt blod för att det har gått hål på slemhinnan på mandeln pga infektionen.

Ts, mår du piss så sök akuten imorgon på morgonen. Inte nu på jourtid. Mår du ok så vänta på din tid!

• Richi3

Dude, det ska inte se ut så jag lovar dig! Lova att ringa läkare om det här. Gör det. -Följer också om önskan att vilja få reda på vad det är för någe? Krya.

• Anonym (S)

Har du feber nu? Just det där att du inte kan svälja skulle göra att jag skulle åka till akuten nu och inte vänta.

• Knurre

Kan jag få en uppdatering på vad det va? Ligger med exakt samma symtom i nuläget, inklusive den svarta tonsillen.

Svar på tråden Min halsmandel är svart VARNING ÄCKLIG BILD