• Anzil

    Hon pratar så tyst med mig - Jag har noterat att hon kan visst ta i en normal tonläge för andra

    Hej!

    Jag brukar besöka en restaurang. Jag är en stamkund och älskar deras mat. 

    När det kommer till en vis kvinna som skall ta emot min beställning, så pratar hon så tyst. Även när hon kommer med tallriken med mat till mitt bord. Så säger hon tyst ''Varsågod''. Ibland blir det såhär: ''Varsågod hoppas det skall smaka''.

    Liksom att hon drar någorlunda normal tonläge, men det går även till det tysta igen. Dessutom ger hon mig tallriken och vänder sig om hastigt och samtidigt kör den där ''repliken''.

    Jag trodde hon bara var en sådan person. Men när det kommer till andra gäster, så pratar hon helt normalt.

    Jag tänker i första hand blyghet, men varför?

    Jag tänker att det måste vara någonting annat kanske. Vad kan det vara mer?

  • Svar på tråden Hon pratar så tyst med mig - Jag har noterat att hon kan visst ta i en normal tonläge för andra
  • Anna60

    Hon kanske är vansinnigt intresserad av dig, men dessutom otroligt blyg just pga sitt eget intresse och vet inte hur hon skall tackla sin servering till dig?

  • Anzil
    Anna60 skrev 2018-08-02 10:47:36 följande:

    Hon kanske är vansinnigt intresserad av dig, men dessutom otroligt blyg just pga sitt eget intresse och vet inte hur hon skall tackla sin servering till dig?


    Det tänkte jag också på lite smått. Men sedan tänkte jag på om man inte brukar rodna eller liknade vid sådana känslor och samtidigt vara blyg?

    Hon har inte heller försökt starta någon konversation eller ''visa upp sig'', som är väl kanske rätt typiskt om man är intresserad av någon?

    ''Visa upp sig'' = Visa att man är duktigt, intelligent eller vad som, för att locka till sig den personen som man är intresserad av för att människa skall också känna likadant tillbaks.

    Jag tycker hon verkar trevlig, men jag tänker att det kanske finns någonting annat än bara blyghet eller intresse. Men du kanske har fullkomligt ätt? Jag har trots allt misstänkt samma sak och har fortfarande sådana tankar. Men jag försöker lista ut om det skulle vara någonting annat.
Svar på tråden Hon pratar så tyst med mig - Jag har noterat att hon kan visst ta i en normal tonläge för andra