Jävla ex!!!
Jag ska försöka fatta mig kort..
Jag levde med mitt ex i ca 13år. Vi separerade för snart ett år sedan.
Redan från början såg mina vänner och familj varningsklockorna men jag lyssnade inte trots att jag innerst inne vet att jag såg dom själv.
Han var narcissist. Väldigt elak, manipulativ, krävande, ego. Han arbetade inte och hjälpte inte till med barn, djur och hem. Jag drog ett väldigt tungt lass i många år. Jag hittade saker som fick mig att må bra för stunden. Tex shoppa, ta tabletter, träna, äta, inte äta, jobba dubbelpass osv. Jag hamnade långt ner i mig själv och till sist var det så illa att jag blev apatisk. Troligtvis gick jag in i väggen men fortsatte ändå i samma mönster i flera år till.
Mina föräldrar bad och böna att jag skulle få hjälp men jag lyssnade inte. Jag orkade inte.
Till slut fick jag nog och sa bara åt honom att jag ville separera.
Vi fick en bra bit mer än utgångspris för vårt hus när vi sålde det och han påstod att jag var skyldig honom en massa pengar trots att jag var den som drog in pengar till mat och räkningar och betalade allt till hans barn. Jag fick gå till jurist och fick där rätt.
Jag hittade en lägenhet snabbt och bara två veckor innan tillträdet så kollapsade jag och hamnade på sjukhus i några veckor. Under tiden hjälpte mina föräldrar mig att flytta vissa saker, som kläder o hygienprodukter. Sånt som uppenbart var mitt.
När jag sen blev utskriven så hade jag noll energi. Jag hade rasat i vikt och hade inga muskler kvar. Jag orkade knappt gå ens. Och i denna stund var det tänkt att jag skulle komma överrens med exet om vem som skulle ha vad. Eftersom han tryckt ner mig i så många år aå fick han 99% av alla våra saker. Han tvingade mig tom att betala för hans flyttbil. Mina föräldrar stöttade mig och hamnade i fajt med honom var varannan dag men han lyckades manipulera dom oxå och ingen orkade med hans tugg. Till slut gav vi upp.
Dom var baa glada att jag var ifrån honom, och matieriella ting går att ersätta.
Men.. nu känner jag mig så snuvad. Jag kan inte släppa det. Han har stulit så många år av mitt liv och nu allt jag ägde. Han tog våra djur oxå. Jag saknar dom så det gör ont. Jag vill fråga hur det är med dom och hur hans barn har det men jag vågar inte ta upp kontakten.
Har gått i terapi av olika slag men det hjälper inte.
Hur går man vidare från ett ex?
Jag har dessutom träffat en annan underbar man som är allt och lite till. Jag är glad o lycklig igen, men det skaver att mitt ex gick ur detta som ända vinnaren..