• 78elle

    När hans barn kommer på besök

    Skulle vilja veta vad andra tycker i den här frågan...

    Min sambo och jag har ett gemensamt barn och han har även barn sedan tidigare som är vuxna och inte bor hemma längre.

    Jag har inga problem med hans tidigare barn och dom får gärna komma och hälsa på! MEN mitt problem är att jag vill veta hur länge de ska stanna, om det är en dag eller flera dagar. Är det konstigt att vilja veta det tycker ni? Detta gäller vem det än är som ska komma så det är inget emot hans barn men däremot får jag känslan av att han tycker det är jobbigt att fråga dem hur länge de planerar att stanna. Kanske är det jobbigt att ställa en sån fråga till sina barn, de ska väl känna sig välkomna och få stanna hur länge de vill... Är det fånigt av mig att vilja veta?

  • Svar på tråden När hans barn kommer på besök
  • zemer

    Jag förstår dig. Men samtidigt, kommer du att göra samma sak med ditt barn sen?

    Jag kommer aldrig fråga mina barn hur länge dom stannar. Oavsett hur gamla dom är så kommer mitt hem alltid vara deras hem.

  • 78elle

    Jag har tänkt på det och förmodligen skulle jag tänka så med mitt barn oxå :D

    Men samtidigt har ju barnen egna hem nu och han bor med en ny, mig, vilket innebär att hans hem även är mitt hem och om jag känner att jag vill veta sånt, är det för mycket begärt? Jag säger ju inte att de inte får komma,vill ju bara ha koll på hur länge...

    Som sagt, jag skulle väl kanske tänka samma med mitt barn sen. Hehe svår fråga...

  • zemer

    Fast det är inte självklart.

    I min familj/släkt är det ingen som frågar det. Vi har alltid vart välkommen hem när och hur länge vi vill. Mamma och pappa kan göra och planera sina saker ändå.

    Så vill jag ha det med mina barn med. Mitt hem är alltid deras hem.

  • zemer
    78elle skrev 2018-08-02 17:47:48 följande:

    Jag har tänkt på det och förmodligen skulle jag tänka så med mitt barn oxå :D

    Men samtidigt har ju barnen egna hem nu och han bor med en ny, mig, vilket innebär att hans hem även är mitt hem och om jag känner att jag vill veta sånt, är det för mycket begärt? Jag säger ju inte att de inte får komma,vill ju bara ha koll på hur länge...

    Som sagt, jag skulle väl kanske tänka samma med mitt barn sen. Hehe svår fråga...


    Det är inte för mycket begärt. Och det är svårt när man slår samman familjer. Jag vet inte vad lösningen är :) men jag förstår både dig och din man.

    Och jag kan tycka att om barnen är vuxna så borde dom också kunna förstå det.
  • Lucius Vorenus

    Man behöver väll inte vara mindre välkommen för att någon frågar hur länge personen tänkt stanna? Det är ju bra att veta hur mycket mat som ska inhandlas ex.

Svar på tråden När hans barn kommer på besök