• Anonym (Råd)

Till er som levt med en Narcissist/ psykopat.

Hej. Har levt med en sådan. Och blivit tystad av han, om allt han gjort. Pga gemensamma barn, är jag tvungen att samarbeta med han. Men allt ska ske på hans villkor. Yttrar jag mig om annat tänk, så drar han snabbt in umgänget. Vad jag än säger, så använder han det emot mig. Barnen har fått uppleva våld. Samt sett våld mot mig. Flera okända har anmält han, för han var våldsam vid barnen. Soc gör ingenting. O detta vet han. Därför kan han hålla på , nu år, efter att jag begärde skilsmässa. Han ser endast till sina egna behov. Inte barnens behov. Vi är som sagt tvungna o samarbeta pga vårdkrävande barn. O idag var jag tvungen att möta han på sjukhus. Han ångar på, o pratar endast om sig själv. Hur han är " toppen" och alla " gillar han". Jag mår mest dåligt av det. Då jag nu, år , efteråt , kan se att han endast ser till sina egna behov. Jag har bestämt mig för att aldrig mera delge honom någon information om mig o mitt liv längre. Då han förvrider sanningen, o använder det emot mig. Var bara svårt idag, då jag såg hur han spelar teater. Hur han " låtsas" vara en bra man o far. O försökte skratta bort allt. Jag försöker köra grey rock metoden. Så han tycker jag är tråkig. Vet ej om det hjälpte idag? Idag såg jag igenom all falskhet. O jag mår fysiskt illa av hans närvaro. Samtidigt vågar jag inte möta hans blick. Och är ständigt rädd att jag gjort nåt fel. Som han använder emot mig? Känner ni igen er?

• Svar på tråden Till er som levt med en Narcissist/ psykopat.
  • Anonym (Sandra)

Har sagt det förut,minimera kontakten med honom.Du mår bättre när du slipper träffa honom och då tvungen att lyssna på det där.Undvik så mycket det går.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-08-02 19:22:09 följande:
    Har sagt det förut,minimera kontakten med honom.Du mår bättre när du slipper träffa honom och då tvungen att lyssna på det där.Undvik så mycket det går.
    Håller med, undvik honom.
  • Anonym (Råd)

Försöker. Men svårt då det är vård krävande barn.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (Råd) skrev 2018-08-02 20:05:35 följande:

Försöker. Men svårt då det är vård krävande barn.

Gå inte i nån djupare diskussion med honom,och som du själv säger var tråkig .Du behöver inte ens lyssna på honom om det inte handlar om barnen.
  • sockertoppennn

Hejsan!

Jag känner igen mig i din story. Jag har dock inga barn, men jag var ihop med en kille som först visade sig som en gentleman av dess like, blev superförälskad i honom och han visste att - när han har mig, så kan han bli sig själv och visa sitt riktiga ja. Det gick ca 3 månader och så blev han elak. Han kallade mig för hora dagligen, sa att jag var inte värd honom och att han är värd någon bättre, jag förtjänade all skit i världen.

Till slut när man hör detta, dagligen så börjar man lite smått tro på det. Iallafall, han hittade på saker i sitt huvud, som han sedan tog ut på mig och jag förstod ingenting.

En kväll gick det överstyr och han hoppade på mig och ströp mig, men jag fick styrka nånstans ifrån och fick mig loss och ringa polisen.

Min granne blev vitne åt allt som skedde, för han kom just hem från krogen och såg mig springa ut helt blodig i läppen.

Denna granne var mitt lyckokort, han var tydligen en "instagram kändis" och mitt x blev livrädd att sanningem skulle komma ut till hans vänner som kände denna granne (som jag inte hade en aning om) - så han bad på sina bara knän att jag skulle säga till denna personen att - Det som hände var MITT FEL, JAG PROVOCERADE, - för att hans skolkompisar inte skulle tappa respekten för honom..men detta skedde inte. Jag var bara en större människa och la allt bakom mig och prata om detta med mina vänner å familj.

I andras ögon var han sofistikerad, rolig och social, men i verkligheten en riktig narcisst!

Iallafall, såna männiksor kommer inte långt, någon gång kommer sanningen fram och den dagen de gör de så är du den gode personen!

All styrka till dig och dina barn!

Kram!

• Anonym (Råd)

Kan uppdatera nu.

Begriper inte hur jäkla dum jag är egentligen?! Under hösten har han försökt komma tillbaka flera gånger. Samarbetet kring barnen har funkat bra. Dvs om det sker på hans villkor. Löftet jag gav mig att inte säga något om mig, bröts, då han verkade så trevlig och samarbetsvillig. Så jag släppte tyvärr på allt, för jag trodde det äntligen gick att lita på han? Så fel jag hade!? Han tog i med storsläggan mot mig, när jag dissat hans närkontakt med mig. Han vill veta vilka jag umgås med, o mitt nätverk. Annars blir han arg. Så dum jag var som trodde han äntligen var genuint ärlig mot mig...

• Anonym (Bolli)

Jag vet precis hur det är. Jag såg min fd framför mig när jag läste din ts. Ryser nu...

De är hemska!

Tack o lov har vi inga gemensamma barn men jag var mamma till hans dotter från 3år och idag är hon 17år. Jag får aldrig mer varken prata, träffa eller kontakta, ja knappt ens tänka på henne. Det är hemskt. Han har vänt henne mot mig. Vi som hade så fantastisk relation. Det var hon och jag liksom. I vått o torrt. Vi grät tillsammans när han bara varit sig själv. En vanlig dag..

Jag sörjer för evigt.

Jag hoppas att du finner ro. Bättre råd kan jag inte ge tyvärr. Jag vet att det knappt lönar sig att be om hjälp för de är skickliga de där narcissisterna, de kan prata omkull varenda myndighet.

• Anonym (Råd)
    Anonym (Bolli) skrev 2018-12-28 17:33:32 följande:

Jag vet precis hur det är. Jag såg min fd framför mig när jag läste din ts. Ryser nu...

De är hemska!

Tack o lov har vi inga gemensamma barn men jag var mamma till hans dotter från 3år och idag är hon 17år. Jag får aldrig mer varken prata, träffa eller kontakta, ja knappt ens tänka på henne. Det är hemskt. Han har vänt henne mot mig. Vi som hade så fantastisk relation. Det var hon och jag liksom. I vått o torrt. Vi grät tillsammans när han bara varit sig själv. En vanlig dag..

Jag sörjer för evigt.

Jag hoppas att du finner ro. Bättre råd kan jag inte ge tyvärr. Jag vet att det knappt lönar sig att be om hjälp för de är skickliga de där narcissisterna, de kan prata omkull varenda myndighet.

Ja jag vet dom är duktiga. Mitt x har charmat alla. Bara jag som vet sanningen om han.
  • Anonym (Oui)

Se bara till att inte delge någon personlig information i framtiden och svara korta, raka svar. Försöker han trigga igång dig så svara bara "nej" eller var tyst. Psykopater älskar att trigga igång andra för det ger dem en känsla av makt.

Fy fan! Lider verkligen med dig och dina barn.

• Anonym (Råd)
    Anonym (Oui) skrev 2018-12-29 01:25:29 följande:

Se bara till att inte delge någon personlig information i framtiden och svara korta, raka svar. Försöker han trigga igång dig så svara bara "nej" eller var tyst. Psykopater älskar att trigga igång andra för det ger dem en känsla av makt.

jag ska verkligen försöka med det nu! Har fallit i hans fälla för mycket nu. Men är rädd att han blir aggressiv när han inte får veta nåt om mig.
  • Anonym (Bolli)
    Anonym (Oui) skrev 2018-12-29 01:25:29 följande:

Hur gör man det då?

Jag försökte silent treatment i flera år, men han lurade i vassen och högg så fort jag sänkte garden. Han kunde alltså vänta i ÅR!!! Dom är helt vansinniga!
  • Anonym (Bolli)

Är det någon i tråden som har hittat en ny partner efter narcissisten? Jag träffade en ny man under tiden jag var med mitt ex. Jag var aldrig otrogen men träffade honom bakom ryggen. Vi promenerade o pratade i timmar. Och då blev jag plötsligt kär. Och nu är vi sambos.

Men min fundering är hur ni andra fungerar i en relation nu? Jag känner nämligen ofta att jag har ett behov av att gnabbas. Man vande sig att alltid tjafsa och ventilera. Nu har jag en sambo som bara sitter tyst och tittar medans jag går på som ett ånglok ibland. Det är hemskt att säga men jag är nog så skadad att jag saknar den hör fajten man hade?! Fast sakna är inte rätt ord. Det har blivit ett betingat beteende helt enkelt. Nån annan än jag?

• Anonym (Oui)
    Anonym (Råd) skrev 2018-12-29 01:46:47 följande:

jag ska verkligen försöka med det nu! Har fallit i hans fälla för mycket nu. Men är rädd att han blir aggressiv när han inte får veta nåt om mig.

Därför är det viktigt att alltid ha någon med dig när du möter honom. Försök i den mån det är möjligt att möta honom på en offentlig plats där det finns mycket folk. Då kommer han inte att kunna göra något.
  • Anonym (Oui)
    Anonym (Bolli) skrev 2018-12-29 10:00:43 följande:

Hur gör man det då?

Jag försökte silent treatment i flera år, men han lurade i vassen och högg så fort jag sänkte garden. Han kunde alltså vänta i ÅR!!! Dom är helt vansinniga!

Då får man helt enkelt stå ut om man verkligen måste ha kontakt. Det absolut bästa man kan göra är dock att gå därifrån, men om det av någon anledning är omöjligt så minimerar man kontakten och de få gånger man möts så kör man på silent treatment, mest för att lugna sig själv.
  • Anonym (Bolli)
    Anonym (Oui) skrev 2018-12-29 10:27:36 följande:

Då får man helt enkelt stå ut om man verkligen måste ha kontakt. Det absolut bästa man kan göra är dock att gå därifrån, men om det av någon anledning är omöjligt så minimerar man kontakten och de få gånger man möts så kör man på silent treatment, mest för att lugna sig själv.

Ok!

Tack o lov behöver jag inte ha kontakt med honom mer. Men många har gemensamma barn. Jag lider verkligen med dem.
  • Anonym (Oui)
    Anonym (Bolli) skrev 2018-12-29 11:04:51 följande:

Ok!

Tack o lov behöver jag inte ha kontakt med honom mer. Men många har gemensamma barn. Jag lider verkligen med dem.

Ja usch! Jag tänker också på barnen som måste växa upp med en psykopat. Hemskt!
  • Anonym (Bolli)
    Anonym (Oui) skrev 2018-12-29 11:11:00 följande:

Ja usch! Jag tänker också på barnen som måste växa upp med en psykopat. Hemskt!

Ja fy...

Min bonusdotter (som jag inte får träffa mer) har blivit totalt likgiltig. Jag fick en hjärtattack när hon var med mig en gång. Jag kollapsade och hjärtat stannade. Enligt vittnen så hade hon bara satt sig ner på en stol och suttit oberörd när ambulansen återupplivade mig. Det var rätt otäck situation men hon hade totalt stängt av. En försvarsmekanism. Det var inte chock.
  • Anonym (Oui)
    Anonym (Bolli) skrev 2018-12-29 11:20:27 följande:

Ja fy...

Min bonusdotter (som jag inte får träffa mer) har blivit totalt likgiltig. Jag fick en hjärtattack när hon var med mig en gång. Jag kollapsade och hjärtat stannade. Enligt vittnen så hade hon bara satt sig ner på en stol och suttit oberörd när ambulansen återupplivade mig. Det var rätt otäck situation men hon hade totalt stängt av. En försvarsmekanism. Det var inte chock.

Horribelt! Det som är problemet med psykopater är att de är såpass manipulativa att de kan bete sig exakt hur som helst mot andra och ändå få majoriteten på sin sida. De är experter på att ljuga och att förtala folk. De vet också som sagt vilka knappar de ska trycka på för att provocera igång en person och det kan de göra i närheten av andra för att på då sätt bevisa sitt påstående om att personen är hysterisk, aggressiv, allmänt svårhanterlig, etc. Det är därför många barn kan användas för att vändas emot dess partner eller ex.

Nej, man ska hålla sig borta från dessa avskum!
  • Anonym (Bolli)
    Anonym (Oui) skrev 2018-12-29 11:46:37 följande:

Horribelt! Det som är problemet med psykopater är att de är såpass manipulativa att de kan bete sig exakt hur som helst mot andra och ändå få majoriteten på sin sida. De är experter på att ljuga och att förtala folk. De vet också som sagt vilka knappar de ska trycka på för att provocera igång en person och det kan de göra i närheten av andra för att på då sätt bevisa sitt påstående om att personen är hysterisk, aggressiv, allmänt svårhanterlig, etc. Det är därför många barn kan användas för att vändas emot dess partner eller ex.

Nej, man ska hålla sig borta från dessa avskum!

Precis. I mitt fal framstod jag som en fruktansvärd förälder som hade uppfostrat ett så känslokallt barn. Vad gjorde jag med henne? Man såg på personalens blickar att dom tittade på mig med avsky blandat med förvåning. Jag kände mig mer tvingad att förklara hennes beteende än mitt eget mående. Har fått veta nu i efterhand att tjejen har skaffat en tatuering föreställande ett ekg. Nått spår har det satt i henne...
Svar på tråden Till er som levt med en Narcissist/ psykopat.