Till er som levt med en Narcissist/ psykopat.
Hej. Har levt med en sådan. Och blivit tystad av han, om allt han gjort. Pga gemensamma barn, är jag tvungen att samarbeta med han. Men allt ska ske på hans villkor. Yttrar jag mig om annat tänk, så drar han snabbt in umgänget. Vad jag än säger, så använder han det emot mig. Barnen har fått uppleva våld. Samt sett våld mot mig. Flera okända har anmält han, för han var våldsam vid barnen. Soc gör ingenting. O detta vet han. Därför kan han hålla på , nu år, efter att jag begärde skilsmässa. Han ser endast till sina egna behov. Inte barnens behov. Vi är som sagt tvungna o samarbeta pga vårdkrävande barn. O idag var jag tvungen att möta han på sjukhus. Han ångar på, o pratar endast om sig själv. Hur han är " toppen" och alla " gillar han". Jag mår mest dåligt av det. Då jag nu, år , efteråt , kan se att han endast ser till sina egna behov. Jag har bestämt mig för att aldrig mera delge honom någon information om mig o mitt liv längre. Då han förvrider sanningen, o använder det emot mig. Var bara svårt idag, då jag såg hur han spelar teater. Hur han " låtsas" vara en bra man o far. O försökte skratta bort allt. Jag försöker köra grey rock metoden. Så han tycker jag är tråkig. Vet ej om det hjälpte idag? Idag såg jag igenom all falskhet. O jag mår fysiskt illa av hans närvaro. Samtidigt vågar jag inte möta hans blick. Och är ständigt rädd att jag gjort nåt fel. Som han använder emot mig? Känner ni igen er?