EnBlivandeWestring skrev 2018-08-03 19:18:50 följande:
Åh då verkar du ju lite erfaren av detta. Är det så att du ser en stegring som varar i några dagar på dessa tester eller är alla streck ljusa/obefintliga och sen en dag bara skjuter dem i styrka?
För mig är det så här; Teststrecket varierar lite i styrka beroende på hur koncentrerat kisset är. Så länge det är svagare än kontrollstrecket; ingen ÄL. Det kan vara svagt, och nästa dag positivt utslag. Då är strecken lika starka. Strecken är endast lika starka under en dag (har testat 2 ggr den dagen, samt dagen efter). Då vet jag att jag har ÄL inom 24-48 h. Jag brukar komplettera med Clearblue digitalt med samma kiss, det blir alltid glad fast gubbe direkt på det testet då, så därför vet jag att testerna stämmer.
Vissa kan se endast stegring på testen, men kan ha ÄL ändå.
Jag kör alltid med graviditetskollen, tycker dem är superbra. Billiga också :) Utanför ämnet, men vill att du ska veta att graviditetskollens gravtester ger utslag på LH hormon. Har testat vid ÄL 2 ggr och det har blivit ett svagt streck. Så det gäller alltså att testa rätt i cykeln. Jag har även fått svaga streck på eftermiddagarna när jag vet att LH är lite högre. Men testar man på morgonen är de pålitliga.
Jag är lite testgalen. :)