• EnBlivandeWestring

Bästa ägglossningstesten?

Hej. Vilka ägglossningstest är bäst av de billiga stickorna. Har nyss testat några jag köpte av en annan mamma som blev gravid direkt. Några engelska i rosa förpackning. Har även graviditetskollens hemma men har läst att dem är värdelösa. Nu har jag precis klickat hem testlagrets och hoppas att dem är bra då jag inte har någon som helst aning om när jag har äl då jag precis slutat med vinelle/cerazette/mellanpiller

Kärlek till er
  • Svar på tråden Bästa ägglossningstesten?
  • ellie86

Jag har bara använt testlagrets, och tycker att de fungerar bra. Det är ju väldigt olika hur tydligt utslag man får på stickorna. Jag var osäker på när min ägglossning skulle komma så jag testade många dagar i rad och försökte tyda styrka på testen och jämföra... sen när ÄL kom var det supertydligt positivt med löjligt starkt streck så inga tvivel där!

• EnBlivandeWestring
    ellie86 skrev 2018-08-03 15:55:18 följande:

Jag har bara använt testlagrets, och tycker att de fungerar bra. Det är ju väldigt olika hur tydligt utslag man får på stickorna. Jag var osäker på när min ägglossning skulle komma så jag testade många dagar i rad och försökte tyda styrka på testen och jämföra... sen när ÄL kom var det supertydligt positivt med löjligt starkt streck så inga tvivel där!

Jag har precis börjat (började 31/7) så vet inte ens vilken tid som passar mig bäst och tar därför ca 3 om dagen (morgon, mellis och kväll) för har sett att vissa går från superljust till full styrka på bara ett dygn och för vissa är det en långsam stegring. 
    Hur har det varit för dig? Hur tidigt ser du första lilla nyansskillnaden till stegring om jag får fråga?

Kärlek till er
  • Anonym (Anonymious)

Har använt graviditetskollens ältester och de har fungerat jättebra! Har blivit gravid 4 ggr som tyvärr slutat i tidiga missfall. Men ÄL prickades in tack vare ältesten. Har en cykel på 30-45 dagar. Tar ett test varje morgon, och det verkar pålitligt. Får tydligt utslag vid ÄL.

• EnBlivandeWestring
    Anonym (Anonymious) skrev 2018-08-03 17:46:07 följande:

Har använt graviditetskollens ältester och de har fungerat jättebra! Har blivit gravid 4 ggr som tyvärr slutat i tidiga missfall. Men ÄL prickades in tack vare ältesten. Har en cykel på 30-45 dagar. Tar ett test varje morgon, och det verkar pålitligt. Får tydligt utslag vid ÄL.

Åh då verkar du ju lite erfaren av detta. Är det så att du ser en stegring som varar i några dagar på dessa tester eller är alla streck ljusa/obefintliga och sen en dag bara skjuter dem i styrka?
    Kärlek till er
  • Anonym (Anonymious)
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-03 19:18:50 följande:

Åh då verkar du ju lite erfaren av detta. Är det så att du ser en stegring som varar i några dagar på dessa tester eller är alla streck ljusa/obefintliga och sen en dag bara skjuter dem i styrka?

För mig är det så här; Teststrecket varierar lite i styrka beroende på hur koncentrerat kisset är. Så länge det är svagare än kontrollstrecket; ingen ÄL. Det kan vara svagt, och nästa dag positivt utslag. Då är strecken lika starka. Strecken är endast lika starka under en dag (har testat 2 ggr den dagen, samt dagen efter). Då vet jag att jag har ÄL inom 24-48 h. Jag brukar komplettera med Clearblue digitalt med samma kiss, det blir alltid glad fast gubbe direkt på det testet då, så därför vet jag att testerna stämmer.

Vissa kan se endast stegring på testen, men kan ha ÄL ändå.

Jag kör alltid med graviditetskollen, tycker dem är superbra. Billiga också :) Utanför ämnet, men vill att du ska veta att graviditetskollens gravtester ger utslag på LH hormon. Har testat vid ÄL 2 ggr och det har blivit ett svagt streck. Så det gäller alltså att testa rätt i cykeln. Jag har även fått svaga streck på eftermiddagarna när jag vet att LH är lite högre. Men testar man på morgonen är de pålitliga.

Jag är lite testgalen. :)
  • Anonym (K)

Jag har använt testlagrets och de funkar toppen för mig. Har varit gravid fyra gånger (men tyvärr fått två mf) och alla gånger, plus övriga försök, har äl-testen visat när äl skulle komma.

Jag testar runt kl 19 på kvällen och när jag inte är nära äl brukar jag få ett knappt synligt streck. När jag ser en klar stegring (teststrecket blir tydligt rosa och nästan lika starkt som kontrollstrecket) testar jag även på morgonen runt kl 7. Oftast får jag positivt följande dag, både på morgonen och på kvällen, och morgonen efter är testet negativt igen. Dagen efter de positiva testen brukar jag känna av att jag har äl. Jag brukar även hålla koll på sekretet från slidan. När det är tjockt och segt (ser man genom att trycka ihop lite sekret mellan tummen och pekfingret och ser om det blir trådigt mellan fingrarna) är det ett tecken på att äl är påväg och då brukar jag börja testa med äl-test. Jag har dessa äl-flytningar några dagar innan äl och på själva äl-dagen är de mer lösa/vattniga.

Bifogar en bild på två av mina äl-test från testlagret som jag tog den här cykeln.

Det övre är positivt och det tog jag på morgonen dagen innan äl. Så såg det även ut när jag testade samma kväll. Det undre är negativt och det tog jag på morgonen på äl-dagen. Så som det undre ser ut ser det även ut precis innan jag får positivt. Det är alltså så stegringen ser ut för mig.

• ellie86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-03 16:24:15 följande:

Jag har precis börjat (började 31/7) så vet inte ens vilken tid som passar mig bäst och tar därför ca 3 om dagen (morgon, mellis och kväll) för har sett att vissa går från superljust till full styrka på bara ett dygn och för vissa är det en långsam stegring. 

Hur har det varit för dig? Hur tidigt ser du första lilla nyansskillnaden till stegring om jag får fråga?

Jag testar när jag kommer hem från jobbet (ca 17-tiden). Styrkan på strecken varierar lite innan ÄL, troligtvis pga att jag druckit mer eller mindre den dagen. Dagen innan positivt är det möjligtvis lite, lite starkare, men marginellt. Sen kommer det en jättehöjning då teststrecket är starkare än kontrollstrecket, dagen efter det är strecken lika starka, och dagen efter det är teststrecket svagare igen.
  • EnBlivandeWestring
    ellie86 skrev 2018-08-04 10:41:08 följande:
    Jag testar när jag kommer hem från jobbet (ca 17-tiden). Styrkan på strecken varierar lite innan ÄL, troligtvis pga att jag druckit mer eller mindre den dagen. Dagen innan positivt är det möjligtvis lite, lite starkare, men marginellt. Sen kommer det en jättehöjning då teststrecket är starkare än kontrollstrecket, dagen efter det är strecken lika starka, och dagen efter det är teststrecket svagare igen.
    Okej. Så med andra ord att även om mina streck är väldigt ljusa nu (de har synts hela tiden) så kan jag få höjning vilken dag som?
    Kärlek till er
  • ellie86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-04 10:48:02 följande:

Okej. Så med andra ord att även om mina streck är väldigt ljusa nu (de har synts hela tiden) så kan jag få höjning vilken dag som?

Så var det för mig :) Hade svaga men synliga streck typ... 20 dar i rad, sen kom ett övertydligt positivt.

Jag kombinerar med att tempa och har blivit bättre på att hålla koll på ÄL-sekret, vilket gör att jag inte behöver "slösa" lika många test längre :)
  • Anonym (K)
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-04 10:48:02 följande:

Precis, även om man alltid ser streck (kan variera i styrka men är ändå ljusa) visar de inte på någon höjning av lh. Vissa, som jag, får nästan lika starka streck precis innan de blir positiva men för andra kan testen bli positiva när som helst utan att testen innan har visat någon stegring.
Svar på tråden Bästa ägglossningstesten?