• Deeluxee

    Till er som försöker bli gravida, följas åt?

    Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

    Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

    Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

    Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

  • Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Emsopemso

    Jag hakar gärna på här :) beklagar missfallet :(

    Jag är 27 år och ofrivilligt barnlös (hittills ;))

    Jag och maken är inne på vårt 14 elr 15 försök,

    Medans alla i ens närhet lyckas på första försöket.

    Men jag är inte bitter! Eller jo, fast glad för deras skull givetvis :)

    I slutet av augusti får vi väl se om man kan locka fram ett plus! :D

  • Frida96

    jag har för en månad sen slutat äta p-piller, hade min senaste mens den 24 juni-30 juni och har sedan dess inte fått mens igen. Har haft Molnande värk och extrem smärta i svanken så jag tror nog att den är påväg snart eller så hoppas jag åtminstonde på det. Har inga barn sen tidigare men längtat efter ett länge och ännu mer nu när man vet att man inte skyddar sig men då har ägglossning/mensen kommit igång såklart haha.

  • maskros17

    Jag hakar gärna på ????

    Beklagar missfallet! Hoppas att ni snart är gravida igen. Min sambo o jag har bestämt oss för att försöka bli gravida med första barnet nu och det känns så spännande!

  • Thorax

    Hakat också gärna på

    Inne på 5-6e försöket. Tappat räkningen lite. Bim den 19e så får se om de tog sig denna gång. Men jag vågar som inte hoppas längre. Samtidigt skrämmer tanken på att vara gravid igen skiten ur mig :D


    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Canary

    Hakar också gärna på! Försök nr två snart! Första försöket blev jag lite crazy och tänkte för mycket på det, har lyckats coola ner mig lite nu, förhoppningsvis håller det i sig!

  • Canary
    Thorax skrev 2018-08-04 14:41:08 följande:

    Hakat också gärna på

    Inne på 5-6e försöket. Tappat räkningen lite. Bim den 19e så får se om de tog sig denna gång. Men jag vågar som inte hoppas längre. Samtidigt skrämmer tanken på att vara gravid igen skiten ur mig :D


    Vad är det som känns läskigt?
  • Thorax
    Canary skrev 2018-08-05 17:37:57 följande:

    Hakar också gärna på! Försök nr två snart! Första försöket blev jag lite crazy och tänkte för mycket på det, har lyckats coola ner mig lite nu, förhoppningsvis håller det i sig!


    Vet den känslan allt för väl att gå bananas :D

    Det läskiga är mest att min förra graviditet var från helvetet själv kändes de som. Allt som kunde gå fel gick fel. Samtidigt så sägs de ju att alla graviditeter är olika så jag hoppas på en revansch. Men tanken på att gå igenom de igen är skrämmande. Men inte skrämmande nog från att vilja bli gravid igen
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Canary
    Thorax skrev 2018-08-05 19:14:33 följande:

    Vet den känslan allt för väl att gå bananas :D

    Det läskiga är mest att min förra graviditet var från helvetet själv kändes de som. Allt som kunde gå fel gick fel. Samtidigt så sägs de ju att alla graviditeter är olika så jag hoppas på en revansch. Men tanken på att gå igenom de igen är skrämmande. Men inte skrämmande nog från att vilja bli gravid igen


    Ah, ok, förstår! Gick graviditeten väl i slutänden då?

    Har hört många historier om att det kan vara väldigt olika men det är klart att deg måste vara tufft!
  • Deeluxee

    Åh, vad kul att några hakat på :)

    Hållet med om att alla i ens närhet går ut med graviditet eller nyss kläckt en bebis.

    Klart man blir glad för deras skull, men längtan i en gror ju mer då samtidigt.

    Jag håller mina tummar för oss. Vi måste ju berätta när/om vi plussat.

    När har ni alla BIM?

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?