• Anonym (Ska jag checka ut?)

    Sexchattsidor

    Tänkte lufta lite och höra andras åsikter i ämnet som nu upptar nästan alla mina tankar. Är i samboförhållande med två barn. Det senaste året har jag känt att vi blir mindre och mindre som ett par. Min sambo har alltid varit en som har svårt att visa känslor och det har jag accepterat. Men på senaste har jag börjat tröttna. Får aldrig en kram eller närhet. Får inte höra att han älskar mig och jag har själv slutat säga det för det känns som jag säger det bara för att få höra det tillbaka. Han spenderar mycket tid i sin telefon och när jag går förbi stänger han ner sidan han är inne på. Som han döljer det. Det störde mig så mycket att jag en dag tog hans telefon i smyg, trots att jag annars anser att man inte gör så, men det åt upp mig! Misstänksamheten. Och jag hittade då en sida som han är aktiv i. Flirtplatsen heter den. Kom in på flera meddelanden där han chattat med kvinnor om olika sexlekar och vad de vill göra med varandra. Han har även skrivit om sitt privatliv och att han är ute efter sex för han tycker han får för lite. Har även skickat bild på sitt kön till några. Även om det är en bluffsida(?) så skriver han att han vill ses och att de måste vara diskreta osv. Jag tycker det är sjukt osmakligt och nu har jag ju fått misstänksamheten i mig! Efter jag läst ett meddelande försökte jag på kvällen få till lite sex men han låg vänd med ryggen mot mig och sa surt att han inte orkade. Gjorde så ont i mig. Nu känner jag mig helt tom. Är detta otrohet eller överreagerar jag? Hade ni tyckt det var ok? Inom mig känner jag att jag inte tycker det är ok men har så svårt att acceptera att han gjort detta och att ta steget att faktiskt splittra familjen. Om man skulle välja att acceptera, hur går man vidare när skadan i mig är skedd? Kommer alltid bli misstänksam när han sitter med sin telefon! Så ledsen!!!!!!

  • Svar på tråden Sexchattsidor
  • Anonym (T20)
    Anonym (Ska jag checka ut?) skrev 2018-08-04 15:29:56 följande:

    Tänkte lufta lite och höra andras åsikter i ämnet som nu upptar nästan alla mina tankar. Är i samboförhållande med två barn. Det senaste året har jag känt att vi blir mindre och mindre som ett par. Min sambo har alltid varit en som har svårt att visa känslor och det har jag accepterat. Men på senaste har jag börjat tröttna. Får aldrig en kram eller närhet. Får inte höra att han älskar mig och jag har själv slutat säga det för det känns som jag säger det bara för att få höra det tillbaka. Han spenderar mycket tid i sin telefon och när jag går förbi stänger han ner sidan han är inne på. Som han döljer det. Det störde mig så mycket att jag en dag tog hans telefon i smyg, trots att jag annars anser att man inte gör så, men det åt upp mig! Misstänksamheten. Och jag hittade då en sida som han är aktiv i. Flirtplatsen heter den. Kom in på flera meddelanden där han chattat med kvinnor om olika sexlekar och vad de vill göra med varandra. Han har även skrivit om sitt privatliv och att han är ute efter sex för han tycker han får för lite. Har även skickat bild på sitt kön till några. Även om det är en bluffsida(?) så skriver han att han vill ses och att de måste vara diskreta osv. Jag tycker det är sjukt osmakligt och nu har jag ju fått misstänksamheten i mig! Efter jag läst ett meddelande försökte jag på kvällen få till lite sex men han låg vänd med ryggen mot mig och sa surt att han inte orkade. Gjorde så ont i mig. Nu känner jag mig helt tom. Är detta otrohet eller överreagerar jag? Hade ni tyckt det var ok? Inom mig känner jag att jag inte tycker det är ok men har så svårt att acceptera att han gjort detta och att ta steget att faktiskt splittra familjen. Om man skulle välja att acceptera, hur går man vidare när skadan i mig är skedd? Kommer alltid bli misstänksam när han sitter med sin telefon! Så ledsen!!!!!!


    JA - du ska checka ut. Nu!
  • Tobbilini

    tråkigt att höra. jag hade  försökt gå åt mitt egna håll. men  jag kan ej säga mycket. då du vet bäst själv. och då ni har banr också kan det vara svårare. men jag säger gå. för kan bli värre annars dessvärre.

  • Anonym (Cilla)

    Lämna! Har oxå haft en sådan. Det blir inte bättre...bara värre

  • Tukt

    Om man ska checka ut varje gång relationer inte går som tåget, så får man inte göra annat än att checka ut.
    Ta hand om problemen och jobba med dom. Sedan, om det inte funkar, kan du checka ut.
    Och nej, det är inte otrohet att tänka att man kanske kunde vara det. Det är heller inte otrohet att sexchatta.

  • Anonym (Cilla)
    Tukt skrev 2019-11-26 21:15:57 följande:

    Om man ska checka ut varje gång relationer inte går som tåget, så får man inte göra annat än att checka ut.

    Ta hand om problemen och jobba med dom. Sedan, om det inte funkar, kan du checka ut.

    Och nej, det är inte otrohet att tänka att man kanske kunde vara det. Det är heller inte otrohet att sexchatta.


    Menar du allvar? Så det är okej att skicka dickpicks till andra kvinnor o försöka stämma träff?
  • Anonym (T20)
    Tukt skrev 2019-11-26 21:15:57 följande:

    Om man ska checka ut varje gång relationer inte går som tåget, så får man inte göra annat än att checka ut.

    Ta hand om problemen och jobba med dom. Sedan, om det inte funkar, kan du checka ut.

    Och nej, det är inte otrohet att tänka att man kanske kunde vara det. Det är heller inte otrohet att sexchatta.


    Jag tror dom allra flesta räknar sexchatt som otrohet.
  • Tukt
    Anonym (Cilla) skrev 2019-11-26 23:02:12 följande:
    Menar du allvar? Så det är okej att skicka dickpicks till andra kvinnor o försöka stämma träff?
    Men hallå! Har jag sagt att det är okej? 
    Nej det har jag inte. Det är självklart riktigt jävla dåligt. Men det betyder inte att man inte kan jobba på det.
    Självklart ligger det en hel del arbete på det från båda sidor, även om det är den som gjort detta är den som har hela eller huvudansvaret för det.
    Men jag personligen tror på kommunikation och att man måste anstränga sig för att få det att fungera. Plus det faktum att de flesta gör någon form av dumhet då och då.
  • Tukt
    Anonym (T20) skrev 2019-11-26 23:49:29 följande:
    Jag tror dom allra flesta räknar sexchatt som otrohet.
    Nej, jag tror faktiskt inte de flesta gör detta.
    Att något är ett svek, är inte det samma som otrohet. Ett ord som vanligen avser det "kontraktsbrott" som sker vid sexuell kontakt mellan två personer utanför en relation.
    Varför tycker jag detta är viktigt då?
    Jo för att om man utarmar ord som är viktiga, så de betyder precis lite vad som, så blir det svårt när man väl behöver använda dom på riktigt.
  • Smed75
    Tukt skrev 2019-11-27 18:48:35 följande:

    Men hallå! Har jag sagt att det är okej? 

    Nej det har jag inte. Det är självklart riktigt jävla dåligt. Men det betyder inte att man inte kan jobba på det.

    Självklart ligger det en hel del arbete på det från båda sidor, även om det är den som gjort detta är den som har hela eller huvudansvaret för det.

    Men jag personligen tror på kommunikation och att man måste anstränga sig för att få det att fungera. Plus det faktum att de flesta gör någon form av dumhet då och då.


    Jag håller med dig att man inte ska bara lämna hux flux.. Det kan finnas en massa anledningar varför han gör som han gör.. Man måste ju kunna kommunicera och kan man inte det så kan man få hjälp.. Men att bara lämna tror jag är en dålig idé.. Gör ditt yttersta och när du känner att du har gjort det, så kan du lämna med känslan av att du gjorde ditt bästa.. Sen om det är otrohet eller inte får du faktiskt avgöra själv.. Vi alla har nog olika preferenser vad det gäller otrohet! Vart din gräns går vet du ju bäst själv.. Det är ju inget nån ska berätta för dig! Lycka till och hoppas det löser sig på bästa sätt!
  • Anonym (Anelle)

    Ni måste ta det stora snacket, det är nu eller aldrig. Annars kommer det att gå längre och då kanske det inte går att vända och lösa. Detta är inte ok och det måste du markera och ta snacket, familjerådgivning kanske och en ordentlig djup diskussion om ni vill hitta tillbaks till varann eller inte. Han har ju redan checkat ut och söker bekräftelse på annat håll men inte nödvändigtvis för att faktiskt vill ha någon annan utan just någon. Vanligtvis dålig självkänsla och problem att ta konflikter och prata känslor. Skulle han verkligen göra detta i verkliga livet? Internet är ju bara på låtsas och man kan gömma sig bakom det. Jag ser det inte så, men många gör det och går betydligt längre än de skulle göra i verkligheten, fegt, jajamen.

    Min man gjorde en konstig grej, han kände sig ratad av mig och drev sexuellt med en tjej för att känna makt och viss självkänsla på ett elakt och fult sätt (virtuellt). Jag vet att han aldrig skulle mena allvar med denna kvinna, det var i o för sig inget personligt, dvs dickpicks eller diskutera vårt samliv. Men jag blev helt galen och var beredd att skiljas för ingen gör så mot mig! Dessutom var jag omogen nog att se till att göra något liknande och då insåg han hur sårande det var, vilket han inte alls insett innan för detta var helt oviktigt för honom. Det sistnämnda kanske inte är det bästa.... men hämnd funkade för mig och en ögonöppnare för honom.

    Nu har jag istället för en ganska avstängd zombie fått en man som ger mig all uppmärksamhet, vi har en helt ny ärlig innerlighet i vår relation.

    Men visst har vi gråtit och hatat varandra, och varje dag kanske inte är solsken men som jag har läst (även om jag har svårt att ta det) alla kan göra misstag. För mig hjälpte det att göra något elakt tillbaks, barnsligt, ja, men jag vägrar att bara vara ett offer. Misstag är mänskligt och livet. Men misstag gör man en gång (eller i ditt fall kanske tills någon säger till en).

    Har man barn måste man åtminstone ha gett det nuvarande förhållandet en ärlig chans innan man själv checkar ut.

    Hoppas att det löser sig för er. Är du eller han inte intresserade av att förbättra er relation och komma vidare, ja då får du väl checka ut.

Svar på tråden Sexchattsidor