• blom1983

    Ivf/steriliserad kvinna.

    Skulle vilja komma i kontakt men nån/några som gjort ivf och är steriliserad.

    Jag har clips men står vid startlinjen för att ta första steget mot en ivf

  • Svar på tråden Ivf/steriliserad kvinna.
  • Kafija24

    Hej

    Jag blev av båda äggledare föra vecka och nu är steril :( var gravid vecka 7 men tyvärr utomkved och fick göra titthåls operation, och läkare tåg bort båda äggledare tip jag hade inflammation i höger sidan och foster satt i vänster sidan :(

    Nu väntar jag när sjukhus ska skicka alla mina papper till min privat läkare och vi kan gå vidare till IVF :) den är vårt sista hopp.

    Kram

  • Tintin75

    HejHallå!!

    Hur har det gått för er?

    Ska på första mötet om en vecka ang ivf, är steariliserad OCH har åldern emot mej då jag är 44 år, (mannen 39) .

    Vi vill såklart försöka med egna ägg & spermier först om det nu är möjligt såklart

    Har 3 barn sen tidigare så det har ju funkat en gång i tiden iallafall, ,

    Hur va erat första besök? Undrar lite vad som skiljer första besöker för oss jämnfört med dom som inte är steariliserade?

    Vi ska till uppsala fertilitetsklinik, har fått sån bra kontakt med dom och dom verkar jätteTrevliga & duktiga.

    Någon mer som varit där?

  • Kafija24

    Hej

    Det går bra, vi var på första besök slutet av februari. Första mötet var som vanligt tror jag, dom redan vet vilken protokoll ni ska ha... gjorde bara en undersökning på mig att allt ser bra ut, o så att det är bara bra att jag har ingen äggledare kvar ... jag hoppas bara på bra resultat :)

    Vi båda lämnade blodprover, fick utskrivet alla sprutor ???? som vi hämtade på apoteket.

    Nu måste bara vänta när kommer mens ???? första dag och anmäla på 1177 och vänta svar tillbaka kan eller ej starta med sprutor. Finns risk för vänta till dem kan neka två gånger för platsbrist iallafall Malmö.

    Hoppas ni förstår mig, min svenska är som den är :))

    Lycka till:)

  • Tintin75

    Hej igen!

    Första mötet avklarat, såå spännande att gå därifrån med en plan & recept på apoteket & massa hopp såklart.

    Allt såg bra ut både hos mej & min man ?

    Ålder är ju inget att göra nått åt men ägg verkar finnas och vi är såklart medvetna om att dom kan ju ha gått i pension ????????????

    MEN nu en fråga åt er som hafft cerklage???

    * Pga att jag hafft en förlossning i v.27 och sedan en graviditet efter det med cerklage så ska jag (innan vi får tummen upp att starta ivf) göra en koll av livmoderhalsen.

    Man vill helt enkelt veta att den är OK efter dom 2 sisst graviditeterna & redo för en till.

    Det är 17 & 18 år sen dessa barn föddes,, Har någon här gjort jusst den kollen för stundande ivf?? Ingen konstig sak, gäller ju mitt & barnens bästa, MEN skulle bara vilja höra lite erfarenheter ????

  • Tintin75
    Kafija24 skrev 2019-11-03 16:54:33 följande:

    Har ni lyckas med ivf?


    Första försöker ville sej inte, har nu ett 5dagars som ligger i frysen som ska återföras snart. Såå nervös...
  • Tintin75
    Kafija24 skrev 2020-03-08 07:50:00 följande:

    Hej

    Det går bra, vi var på första besök slutet av februari. Första mötet var som vanligt tror jag, dom redan vet vilken protokoll ni ska ha... gjorde bara en undersökning på mig att allt ser bra ut, o så att det är bara bra att jag har ingen äggledare kvar ... jag hoppas bara på bra resultat :)

    Vi båda lämnade blodprover, fick utskrivet alla sprutor ???? som vi hämtade på apoteket.

    Nu måste bara vänta när kommer mens ???? första dag och anmäla på 1177 och vänta svar tillbaka kan eller ej starta med sprutor. Finns risk för vänta till dem kan neka två gånger för platsbrist iallafall Malmö.

    Hoppas ni förstår mig, min svenska är som den är :))

    Lycka till:)


    HejHej!! Hur har det gått för er?
  • Livskamraten

    Följer med här, står i startgroparna för att ta tag i ivf i Danmark (?).44 år o sterilisera. Har tre barn sedan tidigare och inte haft problem bli gravid. Hoppas hoppas det kan finnas fördel med det ....

    Läst inläggen nu, så följer gärna med på tråden om ivf/steriliserad.

Svar på tråden Ivf/steriliserad kvinna.