• Exilim

    Psyko-ex och långt ifrån ljuvliga bonusbarn

    Hallå, jag trodde jag var lågt ifrån unik i min situation, men ack så fel jag hade...nu letar jag med ljus och lykta efter dig, starka kvinna, som haft oturen och träffa en man med allt annat än trevligt bagage...min sambos ex är en total katastrof...och dessvärre är mina bonusbarn inte dem lättsammaste barnen att leva med heller. Finns du, som liksom jag behöver ngn som förstår hur det är att leva med en man som har ett bagage som är nattsvart??? Just nu ser jag inte någon som helst ljusning i det hela...

    Jag röstar mot "ex:es from hell" i valet 2018!!!

  • Svar på tråden Psyko-ex och långt ifrån ljuvliga bonusbarn
  • Bumpie

    Exilim... så glad att jag fann ditt inlägg. Låg precis och surfade runt med ett enormt tryck över bröstet då jag är i samma situation och vet inte hur jag ska hantera det här. Exet är helt fruktansvärd och det könns helt ohanterbart att ens behöva ha kontakt med henne. Det är inte på något sätt barnens fel men med dom kommer hon på köpet så att säga. Jag har svårt att finna min roll i detta både när det gäller henne och barnen och det fullkomligt kväver mig... hur gör man nu lixom?!

  • äldreochklokare
    Exilim skrev 2018-08-04 19:43:13 följande:

    Hallå, jag trodde jag var lågt ifrån unik i min situation, men ack så fel jag hade...nu letar jag med ljus och lykta efter dig, starka kvinna, som haft oturen och träffa en man med allt annat än trevligt bagage...min sambos ex är en total katastrof...och dessvärre är mina bonusbarn inte dem lättsammaste barnen att leva med heller. Finns du, som liksom jag behöver ngn som förstår hur det är att leva med en man som har ett bagage som är nattsvart??? Just nu ser jag inte någon som helst ljusning i det hela...

    Jag röstar mot "ex:es from hell" i valet 2018!!!


    Ibland tror jag inte att det går, ärligt talat. Nu skriver du så kortfattat så det är svårt bilda sig en riktig uppfattning. 

    Här finns också ett väldigt jobbigt ex (psykisk sjukdom) men jag och mannen står starka tillsammans! Han viker sig inte för henne, vilket jag tror många gör och att det är det som gör det svårt i den nya familjen, att ens nya sambo har svårt att värja inför exets nycker. 
  • Bumpie

    Det finns mycket att skriva om situationen så vet inte vart jag ska börja men det är mycket psykologiskt spel och framför allt hot och elakheter från hennes håll och det är inte förens nu när vi bor ihop som jag förstått hur dåligt min sambo har mått pga det här under väldigt lång tid. Jag stöttar honom så gott det går och det har gjort honom starkare och han vågar säga emot mer vilket hon såklart märker av och då känns det som att det blir ännu värre på ett sätt. Det märks ibland på barnen att hon säger saker om oss som inte är ok men dom är väldigt ärliga och berättar allt för oss utan att vi behöver fråga. Ser fram emot den dagen dom blir så pass stora att han slipper kommunicera frekvent med henne. Som du säger så får man stå steka med varandra och jag försöker att inte ta åt mig alltför mycket och ta lite distans till de ibland för att få andrum

  • äldreochklokare
    Fritidsmamman skrev 2018-11-23 23:56:31 följande:

    Hahahahahaha, samtliga användarnamn är ju från samma IP-adress!?
    Sjuka fanskap!


    Va? Det är det inte alls. Jag har bara skrivit ett enda inlägg i denna tråd. 
Svar på tråden Psyko-ex och långt ifrån ljuvliga bonusbarn