• dalin79

    Desogestrel Sandoz/Cerazette

    Hej!

    Innan min första graviditet använde jag Cerazette och de fungerade mycket bra och jag slapp mens helt.

    I februari födde jag vårt andra barn och har sedan april/maj tagit Desogestrel Sandoz och hoppades oå att de skulle fungera lika klockrent denna gång. Men icke, fått mens och första mensen efter jag börjat med pillren varade ca 14 dagar, sedan mens igen efter ca 5 dagar och då blödde jag i 9 dagar. Sedan uppehåll 19 dagar och nu är jag på blödningsdag 7. Blöder dessutom mycket. Fler som har liknande erfarenhet? Har ni blivit blödningsfria längre fram?

  • Svar på tråden Desogestrel Sandoz/Cerazette
  • Mysanmy

    Jag tog Gestrina som tydligen ska vara nästan samma som desogestrel och kunde ha mes i 2 veckor, 3 dagars uppehåll och sedan hade jag mens i nån vecka igen och så fortsatte det tills jag slutade äta dom

  • Anonym (7år)

    Har ätit cerazette/desogestrel i över 7 år, har varierat jättemycket för mig. Kan gå 2 år utan mens, sen konstant mellanblödningar i 6 mån, sen ingen mens på nästan ett år igen, sen vanlig mens i nästan ett år. De senaste två åren har jag dock knappt haft mens utan i princip bara mellanblödningar ett par ggr per år. 


    Tror tyvärr att sånt kan variera jäättemycket 

Svar på tråden Desogestrel Sandoz/Cerazette