• Anonym (44)

44 år och aldrig haft sex. Äntligen börjar det kännas ok.

Är en 44 årig man som aldrig haft ett förhållande och faktiskt aldrig haft sex en enda gång i mitt liv.

Det har känts som en av livets stora olyckor att aldrig känna sig älskad av en kvinna och aldrig vara åtrådd. Men nu, 44 år gammal, har jag äntligen accepterat min situation och är bekväm med den. Att kunna stänga av de negativa känslorna efter alla år är obeskrivligt skönt och lättande. Lärt mig att gilla läget kort sagt. Och helt plötsligt blir livet så mycket lättare.

Vad vill jag med denna tråd? Inget särskilt men har sett så många inlägg från andra män som är oskulder och väldigt frustrerade och jag hoppas de kan lära sig acceptera läget på samma sätt som jag om de aldrig träffar någon. Livet blir mycket lättare att leva då.

• Svar på tråden 44 år och aldrig haft sex. Äntligen börjar det kännas ok.
  • Anonym (Fint)

Fint av dig att du delar med dig och vill ge stöd till andra.

Har du en uppfattning om vad det beror på att det aldrig blivit av?

• Anonym (44)
    Anonym (Fint) skrev 2018-08-05 16:07:50 följande:

Det mesta beror nog på min personlighet. Har alltid haft svårt med sociala koder tex. Jag har haft svårt förstå då människor reagerar efter känslor om logiken säger att de borde reagerat eller agerat annorlunda. Sedan förstod jag nog aldrig tjejer, hur de tänkte och vad de gick igång på. Om jag på en fest hörde en tjej säga till en kompis om de skulle gå till henne och dricka te så var jag övertygad om att det var just dricka te och sitta och prata hon ville. Kunde bli irriterad när jag hörde att de legat sedan och fattade inte varför han måste tjata till sig sex när det inte var det hon ville. Osv. Var nog inte förrän i 35 års åldern jag började förstå hur det faktiskt förhöll sig och det var så dags då.

Min världsbild är nog lite annorlunda än de flesta andras och jag tror det är därför jag aldrig träffade någon.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (44) skrev 2018-08-05 16:20:29 följande:

Det mesta beror nog på min personlighet. Har alltid haft svårt med sociala koder tex. Jag har haft svårt förstå då människor reagerar efter känslor om logiken säger att de borde reagerat eller agerat annorlunda. Sedan förstod jag nog aldrig tjejer, hur de tänkte och vad de gick igång på. Om jag på en fest hörde en tjej säga till en kompis om de skulle gå till henne och dricka te så var jag övertygad om att det var just dricka te och sitta och prata hon ville. Kunde bli irriterad när jag hörde att de legat sedan och fattade inte varför han måste tjata till sig sex när det inte var det hon ville. Osv. Var nog inte förrän i 35 års åldern jag började förstå hur det faktiskt förhöll sig och det var så dags då.

Min världsbild är nog lite annorlunda än de flesta andras och jag tror det är därför jag aldrig träffade någon.

Ok, ja det är nog generellt den personligheten som hamnar lite utanför det livet som de flesta lever.

Om jag får gissa..

Har du vänskapsrelationer?
  • Anonym (44)
    Anonym (Fint) skrev 2018-08-05 16:27:38 följande:

Ok, ja det är nog generellt den personligheten som hamnar lite utanför det livet som de flesta lever.

Om jag får gissa..

Har du vänskapsrelationer?

Inga nära men går med arbetskompisar ibland. Och har hobbies där jag träffar andra att umgås med. Men jag har ingen nära vän som jag kan anförtro allt till om jag skulle vilja.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (44) skrev 2018-08-05 16:31:52 följande:

Inga nära men går med arbetskompisar ibland. Och har hobbies där jag träffar andra att umgås med. Men jag har ingen nära vän som jag kan anförtro allt till om jag skulle vilja.

Ok, vi är nog ganska lika.

Jag förstår passar inte heller in i mallen riktigt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Fint) skrev 2018-08-05 16:07:50 följande:

Håller med
  • Anonym (44)
    Anonym (Fint) skrev 2018-08-05 17:24:24 följande:

Ok, vi är nog ganska lika.

Jag förstår passar inte heller in i mallen riktigt.

På liknande sett som jag eller på annat sätt?

Har du aldrig heller haft en relation?
  • Anonym (Man 43)

Får jag med all respekt fråga, om du har någon diagnos eller så?

Din beskrivning låter som min 15-årige son. Han har adhd med drag av autismspektrum. Rätt inåtvänd, väldigt fokuserad på sina intressen, absolut noll social skills med jämnåriga, han vet helt enkelt inte hur man samspelar socialt med andra. Inga vänner, utöver spelkamrater. Tjejer finns inte på världskartan, ännu iaf.

Och som förälder är jag såklart orolig hur han kommer få det...

• Anonym (Fint)
    Anonym (44) skrev 2018-08-05 17:50:21 följande:

På liknande sett som jag eller på annat sätt?

Har du aldrig heller haft en relation?

Våra situationer är olika. Men vi har nog liknande personligheter.

Jag har inga vänner. Har haft en lång relation.
  • Anonym (44)
    Anonym (Man 43) skrev 2018-08-05 18:06:49 följande:

Får jag med all respekt fråga, om du har någon diagnos eller så?

Din beskrivning låter som min 15-årige son. Han har adhd med drag av autismspektrum. Rätt inåtvänd, väldigt fokuserad på sina intressen, absolut noll social skills med jämnåriga, han vet helt enkelt inte hur man samspelar socialt med andra. Inga vänner, utöver spelkamrater. Tjejer finns inte på världskartan, ännu iaf.

Och som förälder är jag såklart orolig hur han kommer få det...

Jag har aldrig varit utredd för någon diagnos men det skulle inte förvåna mig. Ser dock inget behov av att bli utredd idag.

Hoppas det går bra för din son varningstecknen för att riskera hamna utanför finns nog där.
Svar på tråden 44 år och aldrig haft sex. Äntligen börjar det kännas ok.