Anonym (bipolär) skrev 2018-08-06 23:52:26 följande:
Vad tufft du verkar ha haft det. Har du någon vän eller anhörig som kan hjälpa dig i kontakten med vård och myndigheter? Jag har också känt att psykiatrin inte tagit mig på allvar men nu har jag kontakt med en bra mottagning och har en bra behandlare, har upplevt att det varierar så mycket från person till person vilket bemötande man får, tyvärr. Hoppas att någon kommer fånga upp dig och du kan få den hjälp du behöver.
Tyvärr har jag inte det längre. Mina föräldrar och mitt syskon är döda. Föräldrar av ålder och sjukdom, bror tidigt i en olycka. Jag är 40 nu och har haft det jobbigt av och till genom livet.
Men händer för mycket jobbiga saker (som nu) så kan jag inte hantera det utan jag BEHÖVER hjälp och även medicinering då. Jag kämpade verkligen för att få lamictal, men jag är för frisk för psykvården och för sjuk för vårdcentralen så jag åkte till akutpsyk samma dag jag fick detta brev, jag var jättefull (upprörd efter att ha ringt, bokat tider och kämpat som ett djur i månader samtidigt som jag hade ett nytt jobb och nytt förhållande), de gav mig 6 st tabletter (vet inte vad det var ens) och skickade hem mig. Kunde knappt gå och kom till jobbet väldigt väck och fortfarande påverkad dagen efter. Så på det sättet förlorade jag jobbet också.
Hade borderline diagnos tidigare men har kunnat hantera den bra innan 3 dödsfall och 2 separationer inträffade på kort tid. Mina masker föll till slut.
Jag hade kunnat ha ett bra liv och OM jag orkar ta en sista runda till psyk så ska jag se ful och sliten ut osminkad, rufsigt otvättat hår, sorgkanter under omålade naglar och trasiga kläder, mina bekanta och pojkvänner har alltid sagt att jag ser för snygg och välmående ut. Men jag orkar nog inte en vända till.
Min bästa vän gick bort av samma anledning för 3 år sedan, den vackraste kvinna jag sett och vi hade kontakt dagligen i 20 års tid som systrar.
Hade även venlafaxin ett tag och skulle nog vilja testa det igen nu när jag är så desperat på hjälp.