Akneutbrott
Hej!
Är en kille på 21 år som plötsligt fått akne på hakan. Har alltid haft mild tonårsakne, knottror i pannan osv men det försvann för ett par år sedan då puberteten var över och har haft jättebra hy sedan dess. Plötsligt en dag fick jag en stor finne på hakan, vilket var konstigt eftersom hakan aldrig varit ett problemområde för mig förut. Efter några dagar kom det en till, en till osv. Det är stora finnar, vissa ligger djupt i huden och vissa blir vita och mogna väldigt snabbt. De tar lång tid för dem att läka och har massa lila fläckar kvar efter dem. Det verkar inte finnas något stopp och jag har aldrig haft en dag då jag inte haft någon aktiv finne.
Jag har gått igenom alla tänkbara möjligheter till detta såsom kost, motion, väder, hudrutiner osv men kan inte hitta någon som helst anledning till detta. Har aldrig hört talas om någon med liknande problem. Har sökt igenom hela internet men inte hittat något som stämmer med med samma problem som jag har. Någon som vet vad detta kan bero på och vad jag kan göra åt det?