• pebo

CB Dubbel hormonindikator

Det är första gången jag använder mig utav clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator och fick igår för första gången blinkande gubbe (efter 4 dagars testande) men det som oroar mig är att strecket som är på stickan när jag tar ut den är väldigt svagt, knappt synbart med eftermiddagsurin. 

Är det fel på avläsaren? För jag antar att den på något sätt läser av strecken? eller läser den av på något annat sätt, för i så fall är det ju inget att oroa sig för. Strecken på stickan är lika svaga eller svagare än tidigare när det visats en tom ring. 

• Svar på tråden CB Dubbel hormonindikator
  • EpicNurse

Du ska inte bryta upp testen. Om du inte litar på dom så är det bättre att du använder en annan typ av test, tex billiga stickor som visar streck.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • pebo
    EpicNurse skrev 2018-08-07 12:23:28 följande:

Du ska inte bryta upp testen. Om du inte litar på dom så är det bättre att du använder en annan typ av test, tex billiga stickor som visar streck.

Jag har inte brytit upp något test?  Jag har tagit ut stickan efter att jag testat, det ska man göra. 
  • Anonym (Camilla)

Man ska gå efter vad displayen visar på dessa test, inte bry sig om ev streck på stickan.

• Delilah2001

"Ditt resultat kan endast läsas av från testhållarens display - du kan inte läsa av något resultat från någon av linjerna på ägglossningsteststickan."

Från Clearblue

• EpicNurse
    pebo skrev 2018-08-07 12:46:43 följande:

Jag har inte brytit upp något test?  Jag har tagit ut stickan efter att jag testat, det ska man göra. 

Nej förlåt, tänkte på gravtesten. Men det är ju samma princip, att försöka avläsa strecken trots att man inte ska.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • pebo
    Delilah2001 skrev 2018-08-07 12:54:53 följande:

"Ditt resultat kan endast läsas av från testhållarens display - du kan inte läsa av något resultat från någon av linjerna på ägglossningsteststickan."

Från Clearblue

tack snälla, letat som en dåre men inte hittat denna informationen. 

• pebo
    Delilah2001 skrev 2018-08-07 12:54:53 följande:

Från Clearblue

tack snälla, letat som en dåre men inte hittat denna informationen. 

• pebo
    Anonym (Camilla) skrev 2018-08-07 12:49:41 följande:

Man ska gå efter vad displayen visar på dessa test, inte bry sig om ev streck på stickan.

Tack, då ska jag inte kolla mer på de :P
Svar på tråden CB Dubbel hormonindikator