• Victoria88

gravid i v.8 och har bruna flytningar

hej!
    Upptäckte idag på toan, att jag hade fått bruna flytningar i trosan men inget när jag torkade mig på pappret.

Har läst lite om det, och vissa skriver att det är jättevanligt och det är gammalt blod så det är inte så farligt och sen någon skrev att man skulle ringa sin barnmorska.

Är det någon som har haft det och det går ändå bra? så jag inte behöver oroa mig?

• Svar på tråden gravid i v.8 och har bruna flytningar
  • lingondripp

Jag har lite bruna eller beiga flytningar till och från, fick dem i helgen (jag går in i vecka 7 imorgon). Blev jätteorolig först, men bad en kompis som jobbar på bb att fråga barnmorskorna och det är tydligen vanligt och inget att oroa sig för. Så nu är jag lugn igen, även om det hade känts bäst att slippa spottings öht.

Jag tycker att jag får dem när jag rört mig lite extra, typ powerwalkat.

• Victoria88

lingondripp

Okej, va skönt att du hade någon som kunde kolla upp det, så känner jag mig också lite lugnare :)

• Fredling

Jag har ljusrosa flytningar dagligen, och molvärk i magen. Blir ocksp orolig :-/ men vi ska nog inte va det, för de verkar väldigt vanligt. Jag är i v.6+3.

• lingondripp

Jag ska tillägga att jag också har molvärk till och från, men det har jag haft sen innan jag plussade, så det oroar mig inte.

• Otit

Hade det mellan vecka 6-7 med första barnet. Var utom mig av oro. Men hon är en frisk 1,5 åring idag! Hade inte det nu med andra barnet. Då blev jag orolig för det, man är lite knäpp ibland!

• MrsAJ88

Jag hade det till och från flera veckor i början av mina graviditeter men dessa har ändå resulterat i en frisk 2,5-åring och en pågående graviditet i v. 28. Lycka till!

• Victoria88

Tack så hemskt mycket för era svar, det lugnar ner en lite.
    Det är ju ens första barn och man har försökt 1 år, så man vill ju att allting ska gå bra som möjligt.
    Det är tydligen mer vanligt än vad man tror?

• Deeelicious

I min första graviditet så hade jag små bruna flytningar aldrig rött blid och fick MA..

Är nu i v.9 av min andra graviditet och har bruna flytningar varannan dag typ.. men har varit inne och kollat och bebisen levde och hjärtat tickade.

Så det är inte helt sant att bruna flytningar inte behöver vara något men typ 50/50 av vad jag läst iaf :)

Hoppas det går bra!

• lingondripp
    Deeelicious skrev 2018-08-08 12:17:18 följande:

I min första graviditet så hade jag små bruna flytningar aldrig rött blid och fick MA..

Är nu i v.9 av min andra graviditet och har bruna flytningar varannan dag typ.. men har varit inne och kollat och bebisen levde och hjärtat tickade.

Så det är inte helt sant att bruna flytningar inte behöver vara något men typ 50/50 av vad jag läst iaf :)

Hoppas det går bra!

50/50 lät som oerhört mycket, var har du läst det?

Såhär står det på 1177:

Enstaka mindre blödningar eller brunfärgade flytningar före graviditetsvecka 12

Du behöver bara söka vård om du samtidigt får ont i ena sidan av magen eller långt ner i magen. I så fall ska du söka vård direkt oavsett hur mycket du blöder och vilken graviditetsvecka du är i.
  • Deeelicious
    lingondripp skrev 2018-08-08 13:59:22 följande:

50/50 lät som oerhört mycket, var har du läst det?

Såhär står det på 1177:

Enstaka mindre blödningar eller brunfärgade flytningar före graviditetsvecka 12

Du behöver bara söka vård om du samtidigt får ont i ena sidan av magen eller långt ner i magen. I så fall ska du söka vård direkt oavsett hur mycket du blöder och vilken graviditetsvecka du är i.

Det stämde inte för mig... fick inte det minsta ont och fostret hade varit dött i tre veckor.. inget jag vill uppleva igen så bättre att åka in en gång för mycket.. kanske inte 50/50 men bruna flytningar är enligt min erfarenhet värre än om man får blödning..
Svar på tråden gravid i v.8 och har bruna flytningar