Gå vidare efter otrohet och lögner
Historien är lång så ska försöka göra den så kort det går men den kommer bli lång.
Är tillsammans med en kille sen flera år tillbaka och vi har haft våra svängar. Några gånger har jag gjort slut då jag inte känt att vi passar ihop (våra liv är så olika och jag har inte känt att han förstår mig).
Men sommaren/hösten 2017 började vi dejta igen efter ett avbrott på kanske 2 månader och då kändes allt mkt bättre. Kändes som att vi började landa och hitta varandra på ngt sätt.
Sen kom några incidenter som skakade om allting...
Det började i dec 2017 där vi för en gång skull skulle gå ut med varandra.
Vi va hemma hos honom och tog lite vin och jag kollade i hans ipad (på bilder på barnen) vilket jag får göra.
Där såg jag att han tagit en print screen på en nästan genomförd swishbetalning (dvs han kollade upp ett nummer via swish) kl 03.30 en fredag han varit ute 2 veckor innan. Numret gick till en tjej.
Jag förstod ju att det va ngt och frågade honom och då sa han att det va en gammal gymnsietjej som han sprungit på. Hon hade gett sitt nummer på en papperslapp till honom för att hon blivit intresserad av hans kompis och ville att hon skulle ge den till honom.
Anledningen till att han kollade upp henne va för att han blev nyfiken på vart hon bodde.
Jag fattade ju att det här troligtvis va en lögn och skrev därför ett meddelande till henne på fb och frågade om det här va sant.
Hon svarade att det inte va sant och att de umgåtts flera timmar på kvällen, hånglat och att han försökt få med henne hem men att hon inte velat.
Då han cyklat efter henne till bussen och tjatat på att hon skulle ringa upp hans mobil så han fick hennes nr vilket hon gjorde och det är väl det han sen kollar upp via swish.
Hon beskriver honom i detalj och har även "pekat ut" honom på kort (han påstår nämligen att hon tagit fel person) och vet massa detaljer som man bara vet om man pratat med honom.
Hon har ingen anledning att ljuga och det va jag som tog kontakt med henne och han började då försvara sig med att hon är ett psykfall som ljuger och som vill förstöra av någon anledning.
Hade hon inte protesterat så hade hon åkte med hem och då hade de legat.
Pga den anledningen kollade jag upp två andra saker som hänt tidigare och som jag tyckt varit märkligt. Jag är inte en svartsjuk person egentligen och har alltid låtit honom vara och göra det han vill samt aldrig kollat upp honom.
Men nu fick jag en dålig magkänsla iom vad den tjejen skrev att han gjort.
Så jag gjorde som jag gjort med den första, jag skickade meddelanden på fb till två andra tjejer jag känt att det är ngt skumt med...
Den ena berättade att hon träffat honom 2016 då han va iväg på en "festhelg" i en annan del av landet.
De hade hängt med varandra delar av helgen och legat med varandra flera gånger.
Detta va sommaren 2016 och vid den tidpunkten va det vansinnigt dåligt mellan oss och verkligen på gränsen till att ta slut.
Den andra tjejen träffade honom på samma festställe fast sommaren 2017 och hon berättade att de sprungit på varandra på after beachen och att de kysst varandra helt öppet (hon påtalade att han gjort det även fast hans vänner va med).
Han hade sen gett henne sitt instagram och på kvällen skrev han ett meddelande som hon inte besvarade pga att hon inte längre va intresserad.
Hon skickade till mig en print screen på meddelandet och jag såg att det va hans instagram det va skickat ifrån. I meddelandet skrev han att han tyckt om det dom gjort och att hon skulle ringa så skulle de se hur kvällen blev. Sen hänvisade han till sitt mobilnummer.
Tjejen från sommaren 2016 erkänner han (han har tidigare blåljugit när jag tagit upp henne tidigare då jag misstänkt att det va ngt) nu när jag visste iom att hon berättat.
Och hänvisade till att han gjorde det för att det va så uruselt mellan oss och att han ångrat ihjäl sig.
Tjejen från sommaren 2017 blånekar han till med jordens löjligaste anledningar.
Han påstår att hon lutade sig fram och pussade honom helt utan förvarning och att "kysste" kanske betyder pussa enligt "hennes dialekt".
Meddelandet från hans instagram har han ingen aning om hur det skett men toknekar att han skickat det. Han säger att det kan va så att några andra killar som han hängde med under den helgen kan ha skickat det. En ska ha lånat hans mobiltelefon en stund för att skicka över filmer min kille tagit till sin egna mobil och att det kan va han som gått in på min killes instagram och skickat meddelandet för att "skoja lite".
O tjejen som va nu i november (swish-grejen) nekar han ju till också då med hänvisning till att hon är hämndlysten och galen.
Jag är inte på ngt sätt naiv och förstår ju att allt det här tjejerna beskrivit är sant och att det är han som skickat meddelandet.
Jag har också under alla år enbart kollat upp dom här tre sakerna och får träff på alla tre vilket med största sannolikhet betyder att det finns massa annat som jag inte vet.
I vilket fall som helst så gjorde jag slut vilket det va under våren. Sen började vi ses lite igen och han lovade och försäkrade att han ska göra allt han kan för att jag ska känna att jag kan lita på honom.
Toleransnivån för detta varade dock inte mer än några få månader för nu har han börjat bli förbannad när jag tar upp händelserna och kan vara riktigt elak.
Om jag t ex säger "vad gjorde du den helgen" om någon annan av hans resor så kan han svara "Jag knullade med 10 olika brudar fattar du väl" osv.
Han har ingen som helst förståelse för att jag är ledsen och att mitt förtroende för honom är lika med noll. Och att ett förtroende tar tid att bygga upp igen.
Han vill att allt ska va frid o fröjd NU. Några månader va allt han gav mig att sörja/va ledsen och efter det så ska jag va tyst och sluta älta.
Mitt största problem i detta är inte själva otroheterna i sig... Dom påverkar såklart men jag har svårast för att han ljuger så extremt runt dom och vägrar att erkänna.
Har förklarat för honom 1000 gånger att det är lögnerna (som är hysteriskt dåliga) som sätter käppar i hjulet för oss och att om han bara slutar ljuga, erkänner hur det gick till så kommer det va lättare att gå vidare.
Att jag vill inte bygga upp en relation baserat på en lögn utan nu får vi rensa bordet och sen börja om. Men han vägrar och håller fast vid sina dumma lögner om "instagram-kapning" osv osv.
Tycker det är så sjukt ryggradslöst att inte ge den andra sanningen när man är så tagen på bar gärning som han är och blir vansinnigt provocerad över hans ljugande.
Vad ska man göra? Jag vill att det ska fungera och hade kunnat förlåta otroheterna men inte under dom här förutsättningarna. Känns som han kränker mig ytterligare genom att fortsätta ljuga.
Ge mig råd vad jag ska göra. Håller på att gå under här