• Äldre 9 Aug 18:45
    3006 visningar
    6 svar
    6
    3006

    Hur gör ni?

    Har ni varit inne i en längre period med minskad sexlust?

    Hur har ni gjort för att komma ur det?

  • Svar på tråden Hur gör ni?
  • Anonym (Frihe­t)
    Äldre 9 Aug 20:35
    #1

    Vi har valt att ha ett öppet förhållande. Ingen av oss har gjort nått med nån annan än men det har fått min lust att sakta komma tillbaka iaf och vi har iaf haft mer sex med varandra än tidigare :)

  • Anonym (A)
    Äldre 9 Aug 20:38
    #2

    Det går öite upp och ner.

  • Äldre 9 Aug 22:11
    #3
    Anonym (Frihet) skrev 2018-08-09 20:35:36 följande:

    Vi har valt att ha ett öppet förhållande. Ingen av oss har gjort nått med nån annan än men det har fått min lust att sakta komma tillbaka iaf och vi har iaf haft mer sex med varandra än tidigare :)


    Härligt att ni hittat något som funkar för er. Vad är det som gjort att lusten kommit tillbaka av detta tror du?
  • Äldre 9 Aug 22:12
    #4
    Anonym (A) skrev 2018-08-09 20:38:35 följande:

    Det går öite upp och ner.


    Jo men ibland behöver en hjälp att ta sig upp.
  • Äldre 9 Aug 23:13
    #5

    Minskad sexlust beror ofta på lättare depression eller att saker och ting blivit rutinartat.

    Viktigt att kunna lyssna på kroppen och dess signaler, underhålla konditionen men också känna sig själv väl nog att hitta glädjeämnen.

  • Anonym (Frihe­t)
    Äldre 12 Aug 22:13
    #6

    Det är nog en kombination av mycket. Jag kände sån press innan och kände att han blev sårad av att jag inte hade lust. Han har aldrig pressat mig eller så men jag märkte ju att han blev ledsen och började tvivla på sig själv. Sen har det lett till att vi pratar mycket mer och öppet om sex, fantasier osv vilket också bidragit till att lusten kommer oftare (det är fortfarande inte som det var innan vi fick barn när jag var sugen typ varje dag men nu kan jag iaf känna lust ett par dagar i veckan iaf). Och det känns fint och mer intimt på nått vis att vi inte behöver "äga" varandra, att vi litar på att vi älskar och vill leva med varandra såpass mycket ändå.

Svar på tråden Hur gör ni?