• Anonym (Hjälp med jobbigt ex som smsar hela tiden!!)

Jobbigt ex som smsar hela tiden!! Hur blockera sms men inte samtal?

Jag har barn med mitt ex och därför måste hon kunna nå mig ang. Barnen.

Men jag vill kunna blockera sms!!

Hon smsar mig alla tider på dygnet, långa dryga sms.

Jag har sagt att jag inte längre bryr mig och jag vill inte ha hennes sms länge, men hon fortsätter att smsa!

Jag svarar inte på dem, enbart de få gånger det faktiskt handlar om barnen.

Snälla säg att det finns ett sätt att göra så att vi endast kan kommunicera via telefon och inte sms?

Jag har en samsung och hon har en iPhone.

Hjälp

• Svar på tråden Jobbigt ex som smsar hela tiden!! Hur blockera sms men inte samtal?
  • Anonym (D)

Jag voppas jag har fel men tror inte du kan göra så. Man kan bara blocka numret vad jag vet.

Tyvärr

• Anonym (Anonym)

Vad skriver hon om då? Det måste ju vara något hon vill, eller så.

• Anonym (Hjälp med jobbigt ex som smsar hela tiden!!)

Hon skriver elaka kommentarer varvat med ?jag saknar dig och önskar att vi inte gjort slut?.

Vi var tillsammans i 16 år, de sista 5 åren var bara pest och pina.

För 3 månader sedan träffade jag en ny tjej och sedan dess har smsen eskalerat.

Hon skriver hur ful och äcklig min nya tjej är varvat med ?när du tröttnat på henne så finns jag kvar?.

Hon skriver så långa sms att det hade varit omöjligt att skriva allt här.

Hon har alltid haft ett ostabilt psyke och hennes humör kan skifta brutalt inom några minuter.

Så först kan jag få långa snälla sms om hur mycket hon älskar mig och vill vara med mig, i nästa sekund långa arga sms om hur mycket hon hatar mig och önskar att vi aldrig fått barn tillsammans för hon vill aldrig mer behöva se mig.

Ibland skickar hon gamla bilder på oss. ?Minns du detta, jag saknar dig?

Idag handlade smsen om att hon känner sig ensam och att hon ligger och gråter och sörjer att det är slut mellan oss. Rabblar upp olika minnen och vilka känslor hon hade just då och hur det känns just nu.

Kort beskrivning, smset var minst dubbelt så långt som detta inlägg!!

Det är påfrestande för mig att överhuvudtaget kunna prata med henne normalt efter ett långt elakt sms om mig, min familj, mig som pappa, min nya flickvän mm.

Jag avskyr mitt ex och vill enbart ha kontakt med henne som gäller barnen.

Om hon börjar bråka över telefon kan jag alltid lägga på. Men dessa eviga sms alltså! Jag är så trött på det!!!

Inte heller är det särskilt roligt för min nya tjej när jag som idag fick 4 sms under tiden vi försökte se en film!

Jag har mobilen på ljudlös men jag kan inte stänga av den helt i och med att hon måste kunna nå mig OM något händer med barnen!

Helt utmattad... vill att det ska få ett slut!

Vill bli kvitt denna människa!!

Några andra tips eller råd?

Hur gör man när man inte vill att någon ska kunna kontakta en men man ändå är tvungen att låta dem nå en?

Finns det något sätt?

• Leah1

Du kan, om du har iphone dölja hennes sms om du drar det åt vänster. Då plingar det inte till eller notis on det men det syns att du fått sms på ikonen. Borde finnas på android också kan jag tycka.

• Anonym (A)

Ett alternativ är att du blockerar hennes nummer för att hon inte ska kunna störa dig i onödan, så får hon helt enkelt ringa från dolt nummer när hon vill nå dig angående barnen. Då behöver du förklara för henne varför du blockerar numret, och att hon får nå dig enbart genom samtal. Då slipper du sms från ett irriterande ex och hon kan fortfarande nå dig när det är något viktigt men bara genom samtal.

• Anonym (-)

Jag polisanmälde ett liknande ex. Det ledde inte till ngt, annat än att hen fick ett brev från polisen i brevlådan. Då förstod hen allvaret och la ner.

Anmälan lades också ner men hen trodde att det var pga att jag dragit tillbaka min anmälan pga att smsen upphört.

Testa!

• Aniiee

Saxat från en sida, du kan se om det funkar:

Samsung phones have two ways to block messages. One method involves opening Messages, then choosing the conversation that contains the contact you want to block. From there, tap the More icon, select Block number, and toggle to check Delete conversation if you like. Then, tap OK.

Or head to Messages > More > Settings. Tap Block messages, then Block numbers, where you can manually enter the contact?s number and tap the ?+? sign, or choose from your inbox or contacts list. When you?ve entered all the numbers you want to block, tap the back arrow.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    legomum skrev 2018-08-09 23:47:16 följande:

Men blocka henne direkt. Hon får ringa från fast telefon istället.

Alla har inte fast telefon. Enligt Post- och Telestyrelsen hade bara 46% av svenska hushåll, eller ca 2,8 miljoner (hushåll, alltså), fast telefoni förra året, (Att jämföra med ca 14,5 miljoner mobilabbonnemang. Vilket alltså betyder att det går 1,4 mobilabbonnemang på varje svensk.)
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Jobbigt ex som smsar hela tiden!! Hur blockera sms men inte samtal?