• Sallyjkpg

Ägglossningstest+PCOS

Som rubriken lyder, kämpar för en bebis nr 2 och har pcos, innan jag blev gravid förra gången funkade ägglossningstest så tänkte börja med det nu igen, men de blir så här ( bifogar bild ) Varför blir alla så här? Har hört en del får ?positivt? när de har pcos, är det isåfall så här dom menar? Tänker så man inte bara testar och testar så funkar de inte ändå.

• Svar på tråden Ägglossningstest+PCOS
  • Silije

Hej. Jag har själv pcos och hållt på med ägglossningstest. Varje gång jag tar ett test så får jag två streck men det ena är alltid svagare än kontrollsträcket när jag inte har ägglossning. När bägge strecken är lika starka eller det ena strecket är starkare än kontrollsträcket så innebär det att testet är positivt. Jag gjorde så att jag använde billiga stickor fram tills att bägge sträcken var ungefär lila starka. Sen använde jag clearblues dubbel hormon indikator och fick maximal fertilitet direkt. Jag rekommenderar att du gör samma sak eftersom clearblues är ganska dyra men dom är däremot väldigt tydliga. Du kan få tag på jättebilligt ägglossningstest på tradera. Jag köpte 100 st för 150 kronor

• Sallyjkpg
    Silije skrev 2018-08-09 23:06:32 följande:

Hej. Jag har själv pcos och hållt på med ägglossningstest. Varje gång jag tar ett test så får jag två streck men det ena är alltid svagare än kontrollsträcket när jag inte har ägglossning. När bägge strecken är lika starka eller det ena strecket är starkare än kontrollsträcket så innebär det att testet är positivt. Jag gjorde så att jag använde billiga stickor fram tills att bägge sträcken var ungefär lila starka. Sen använde jag clearblues dubbel hormon indikator och fick maximal fertilitet direkt. Jag rekommenderar att du gör samma sak eftersom clearblues är ganska dyra men dom är däremot väldigt tydliga. Du kan få tag på jättebilligt ägglossningstest på tradera. Jag köpte 100 st för 150 kronor

Tack för tipset. Vet att båda ska vara lika starka för vara positivt men vet att en del med pcos alltid får två streck så tänkte mer om det ändå alltid fick så här pass synliga eller så. Gick åt x-antal till förra graviditet kan man säga.. Men tack för svar :)
  • Silije

Mina streck var lika starka som dina fram tills att det började närma sig ägglossning och de ökade i styrka. Men fortsätt försöka och lycka till.

Men jag måste fråga en sak. Lyckades du bli gravid utan hjälp?

Svar på tråden Ägglossningstest+PCOS