• vargbjörn

    Civilkurage??

    SD är nu nånstans i häradet av att vara tredje största parti och gemensamt för deras väljare är väl att de anser invandringen vara ett problem. Sen om det är invandringen i sig eller hur den sköts må vara osagt men med den uppslutningen kan man tycka att missnöjet med vissa beteenden är utbrett. 

    Jag har själv aldrig och kommer aldrig rösta på sd mest för att deras övriga politik enligt mig är rent ut sagt fel för ett fungerande samhälle men det är inte det jag vill diskutera.

    Jag bor i Stockholm och stöter därför på alla typer av människor varje dag och ibland med vissa mellanrum stöter man på folk som beter sig som idioter. I förhållande till befolkningsandel anser jag (fel eller rätt) att invandrare är överrepresenterade i den kategorin. 

    I vissa lägen har jag hamnat i konflikt med dessa personer bara på grund av att jag inte imponeras nämnvärt av vaggande gångstil och högljutt gapande. Detta kan tydligen provocera vissa till vansinne. 

    I andra fall har jag i nåt slags hybris känt mig tvungen att ge mig in i andras konflikter och även ibland gått emellan i slagsmål mellan olika grupper. jag har kastat ut folk från bussen som betett sig mer än olämpligt och så vidare och så vidare. 

    Jag retar mig vansinnigt på vissa invandrares syn på svensken som vek och rädd och att de använder detta antagande för att s.a.s. "claim their space". Jag har alltid ansett att de har fel om svenskarna och har därför tagit det till en hobby att visa dem det. 

    Det som nu irriterar mig etter värre är att de verkar ha rätt. Jag har aldrig fått uppbackning av en annan svensk som inte varit en vän. De enda främmande personer som faktiskt stått vid min sida mot fula beteenden är andra invandrare.

    Jag vet inte hur många korthåriga ryggbreda tribal-tatuerade, tors-hammare-bärande, glasbordsfikande, måste-vara-SD-anhängare, som passerat förbi krypandes längs väggen när jag läxar upp nån för att han vägrat gå tillbaka till sin plats i kön eller nåt annat. Jag som varken är stor eller stark! Hallå.

    Slutsatsen av detta blir för mig att många svenskar är förbannat rädda och fega och i denna grupp ingår garanterat en majoritet av de så fäderneslandsälskande, traditionsbevarande och Sverigeskyddande SD-anhängarna.

    Kom igen SD:are, om ni ska göra anspråk på åsikten att Sverige ska skyddas från en pågående invasion måste ni väl våga sticka ut hakan litegrann iaf. Ni kan väl inte bli omsprungna av en sur anti sd:are. pinsamt.

  • Svar på tråden Civilkurage??
  • Anonym (snäll)

    Jag vet inte riktigt vad du vill ha ut av denna tråd. Att du ofta hamnar i konflikter och t.o.m aktivt ger dig in i andras konflikter tyder tyvärr på att du mer eller mindre söker konfliktsituationer.

    Bor också i Stockholm och träffar mycket folk. Hamnar nästan aldrig i konflikt, även om jag bett någon ställa sig sist i kön och även själv blir tillsagt om jag råkar promenera i en cykelbana - detta vedervärdiga brott.

    Tycker det funkar bäst om var och en sköter sitt och folk inte lägger sig i saker de inte har med att göra.

    Fick man förresten svara här även om man inte tänker rösta på SD.

  • vargbjörn
    Anonym (snäll) skrev 2018-08-10 04:12:44 följande:

    Jag vet inte riktigt vad du vill ha ut av denna tråd. Att du ofta hamnar i konflikter och t.o.m aktivt ger dig in i andras konflikter tyder tyvärr på att du mer eller mindre söker konfliktsituationer.

    Bor också i Stockholm och träffar mycket folk. Hamnar nästan aldrig i konflikt, även om jag bett någon ställa sig sist i kön och även själv blir tillsagt om jag råkar promenera i en cykelbana - detta vedervärdiga brott.

    Tycker det funkar bäst om var och en sköter sitt och folk inte lägger sig i saker de inte har med att göra.

    Fick man förresten svara här även om man inte tänker rösta på SD.


    All respekt för ditt val men om du ser ett gäng omringa någon och du anar att det kan gå illa så kan du väll inte bara skita i det? Jag fattar att man kan stå bredvid om man känner sig rädd eller liknande men om man ser ett uppenbart felaktigt beteende och inte känner sig rädd så är det ju bara ren djävla ondska att inte ingripa
Svar på tråden Civilkurage??