• Victoria88

    missfall i v.9. behöver ha lite hopp.

    Idag fick jag ett missfall i v.9, efter att ha försökt i 1 år så slutar det så.
    Det började med bruna flytningar som var ofarligt enligt BM, sen kom det en liten klump av blod och sen andra dagen kom det ännu fler klumpar, ringde BM, fortfarande ingen fara och de kan ändå inte göra någonting, man kan bara avvakta när det är så tidigt. Men det var ändå vanligt att man kan få blödning.
    Två timmar senare, vaknar jag att jag blöder genom binda och trosor och det bara rinner av mig, och det kommer en del klumpar. Det här är inte bra.
    Åker in och får det konstaterat att jag hade fått ett missfall.
    Jag känner allting, från sorg till att jag är arg. Det finns inga ord.
    Jag försöker tänka positivt, att jag kan bli gravid, att kroppen sköter sig när det stöter bort någonting som det är fel på och att kanske det blir enklare att bli gravid igen.

    Men just nu, behöver jag höra lite solskenshistorier. Lite hopp om att bli gravid igen efter ett missfall. Kan ni berätta om era historier?
    För just nu är man väldigt nere, gråter och behöver ha lite hopp.

  • Svar på tråden missfall i v.9. behöver ha lite hopp.
  • Stora My

    Beklagar ditt mf.

    Jag blev gravid igen 1,5 månad efter mitt mf. Hann ha en vanlig mens. Oftast blir man lättare gravid då kroppen precis varit det så håller tummarna för dig.

  • närkommertrean

    Förstår precis hur du känner! Fick missfall i v 7 2015 men blev gravid igen på tredje försöket efter missfallet. Den graviditeten var jobbig både fysiskt och psykiskt och jag gick hos en psykolog för att hantera oron på ett vettigt sätt. Det kan jag verkligen rekommendera! Exakt ett år efter första plusset med graviditeten som slutade med missfall föddes vår son. <3 Jag kommer alltid minnas och sörja det barnet som aldrig blev men samtidigt är jag numera tacksam för det missfallet för utan det hade vi inte fått vår son. Han var värd all smärta!

    Tyvärr är jag nu i samma situation igen. Fick missfall i v 7 i början av april och väntar nu in sjätte äl efter missfallet och hoppas på att det tar sig och stannar kvar. Det är precis lika jobbigt nu, speciellt eftersom det tar längre tid att bli gravid den här gången också, men jag försöker tänka positivt. Det fanns en mening med det här missfallet också och det är en alldeles speciell liten människa som ska få komma till oss så småningom!

    Ta tid på dig och sörj, sen kör ni på och så kommer ni få ert efterlängtade barn tillslut! Lycka till och hoppas det tar sig snabbt för er!

  • Cissi2801

    Hej!

    Jag hänger på i denna tråden..

    Jag blev gravid i maj 2015 som resulterade i missfall, har försökt till och från i 3 år nu.. Och började för snart tre månader med p-piller för att vi ville vänta med barn till efter att vi gift oss nästa år...

    Jag väntar på en tid hos en kurator som jag kommer få via bm, för att jag inte kommit över missfallet jag fick 2015.. Jag förstår hur du känner...

Svar på tråden missfall i v.9. behöver ha lite hopp.