• Anonym (Ts)
    Äldre 11 Aug 11:02
    4306 visningar
    4 svar
    4
    4306

    Marketplace på Facebook?

    Jag annonserar rätt mycket i en lokal köp/sälj-grupp på Facebook. Numera hamnar ju annonsen även i något som heter Marketplace.

    Kan någon förklara hur det funkar? Jag får massa meddelanden från folk på mina annonser men alla meddelanden är typ "finns detta kvar" (på svenska, engelska eller tom franska) och sen svarar jag "ja" och sen händer inget mer. Varför sitter folk och skickar sådana frågor om de inte är intresserade?

    Och så ställer folk konstiga frågor om varan, sån info som står klart och tydligt i annonsen. Ser de inte den infon och i så fall varför?

  • Svar på tråden Marketplace på Facebook?
  • Äldre 11 Aug 11:54
    #1

    Du kan välja att varan inte ska visas på marketplace.

    I alla fall på mobilen där jag brukar kolla är UIt för marketplace väldigt knepigt och man ser inte texten i annonsen utan att klicka i flera steg. Det finns också en väldigt "hjälpsam" meny som poppar upp i tid och otid, med fördefinierade meddelanden tex "jag är intresserad". Det är jättelätt att råka klicka där av misstag när man bara vill scrolla.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 11 Aug 13:23
    #2
    BuoBä skrev 2018-08-11 11:54:09 följande:
    Du kan välja att varan inte ska visas på marketplace.

    I alla fall på mobilen där jag brukar kolla är UIt för marketplace väldigt knepigt och man ser inte texten i annonsen utan att klicka i flera steg. Det finns också en väldigt "hjälpsam" meny som poppar upp i tid och otid, med fördefinierade meddelanden tex "jag är intresserad". Det är jättelätt att råka klicka där av misstag när man bara vill scrolla.
    Håller med om detta.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 14:10
    #3
    BuoBä skrev 2018-08-11 11:54:09 följande:
    Du kan välja att varan inte ska visas på marketplace.

    I alla fall på mobilen där jag brukar kolla är UIt för marketplace väldigt knepigt och man ser inte texten i annonsen utan att klicka i flera steg. Det finns också en väldigt "hjälpsam" meny som poppar upp i tid och otid, med fördefinierade meddelanden tex "jag är intresserad". Det är jättelätt att råka klicka där av misstag när man bara vill scrolla.
    Så du menar att folk är inte intresserade, bara råkar trycka?

    Så är marketplace helt meningslöst då, bättre att bocka ur det?
  • Äldre 11 Aug 15:40
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-11 14:10:04 följande:

    Så du menar att folk är inte intresserade, bara råkar trycka?

    Så är marketplace helt meningslöst då, bättre att bocka ur det?


    I många fall - om folk inte svarar tillbaka - så tror jag de tryckt av misstag. Eller så tror de först att prylen finns närmare, men inser sen sitt misstag.

    Ja som det är nu är det ganska meningslöst pga hur svårt det är att få fram relevant info, tycker jag i alla fall.
Svar på tråden Marketplace på Facebook?