• RadioGardinen

    Sthlm skärgård med barn

    Hej!

    Vi är en familj som skulle vilja åka till en ö i skärgården över dagen. Någon gång i början av september.

    Barnen är: 1,5 år, 4 år, 8 år, 10 år och 13 år.

    Resten är mellan 16-40 år.

    Vi vet inte vilken ö vi ska välja, därför behöver vi tips.

    Ön ska gärna ha någon form av parklek eller annan aktivitet som passar de yngre barnen.

    Restaurang är ett krav, men två av barnen är väldigt kräsna kring viss mat, till exempel blandad mat som lasagne. Vore bra om restaurangen har utbud på neutral mat såsom kött/fisk & potatis. Men matlåda kan tas med i ?värsta fall?.

    Gärna någon fin badplats, även om det är lite kallt i september.

    Vi äldre är nog intresserade av att se någon sevärdhet, historiskt eller fin natur.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Sthlm skärgård med barn
  • Bondbönan

    Landsort är nog den mest intressanta ön när det kommer till naturen, men någon parklek fanns inte när jag var där, jag har nog inte sett det på någon ö. 
    Angående maten, så ring i förväg, både för att kolla att det kommer vara öppet samt för att specialbeställa barnens mat. 

  • Sisisisi

    Jag gillar Grinda, tycker att den har allt. Finns väl ingen lekpark med barnen brukar roa sig med att kolla efter fiskar, hoppa på klippor, leka med tången, bada, kolla på djuren, leka i skogen osv.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Aniiee

    Grinda, Utö eller (lite tråkiga) Fjäderholmarna. 
    Arholma funkar också för badare.

    Om man är intresserad kan man ju även besöka Norröra, där Tjorven spelades in.

    Furusund, om man är kulturintresserad. 

    Fjärdlång är barnvänligt.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Sthlm skärgård med barn