• Anonym (Kluven)

Hitta tbx efter att han fått barn med en annan?

Efter 15 år ihop, 2 barn tillsammans separerade vi efter att vi inte klarade av att lösa ett mindre problem. Vår separation tog 1 år och var mkt dramatisk och sorgsen med mkt ilska. Vi var nog ledsna över hur allt blev. Efter separationen inleder mannen en relation med en kvinna som efter 1 mån blir gravid. Hon ville brhålla, inte han. De fortsatte ändock relationen och idag är deras barn 2 år. Nu har de gjort slut och vi tänker att detta nu kan vara en chans för oss att få en nystart då vi idsg har en bra och hälsosam relation till varandra och pratat om allt som hänt och vad som gick tokigt.

Jag undrar nu om någon annan hsr erfarenhet om liknande när ens respektive hunnit få barn med en annan och nu vill försöka igen? Hur har det varit?

Jag har inget emot hans barn men jag avskyr hans ex för vad som hänt som gjorde stt de separerade, något som påverkade mig och våra barn.

Någon som har några tips? Just nu känns det väldigt speciellt, nytt, konstigt och jobbigt att han fått barn med en annan..

• Svar på tråden Hitta tbx efter att han fått barn med en annan?
  • Anonym (Nopp)

Om du tycker om barnet och kan låta h*n va en del av familjen precis som era egna barn, plus kan lägga bort hatet mot h*ns mamma och acceptera henne så kör. Annars låt bli för barnets skull.

• Anonym (Kluven)

Inga problem med barnet som sagt men ja.. inget som händer över en natt att förlika sig med de som skett.

• Anonym (Nopp)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-08-11 18:27:35 följande:

Inga problem med barnet som sagt men ja.. inget som händer över en natt att förlika sig med de som skett.

Ta det lugnt då. Jobba på det. Flytta inte ihop fören allt är bättre.

Barnet ska inte behöva växa upp i ett hem med en människa som hatar h*ns mamma.
  • Anonym (Soffan)

Vad var det för "liten sak" som ursprungligen gjorde att du och mannen separerade från örjan? Eftersom den ledde till en långdragen separation, med "mycket sorg och ilska"?

Du bör ta ett "omgrepp" på detta och verkligen fundera kring om det verkligen var "en liten sak" (otrohet?) som ni helt har lämnat bakom er.

Värt att tänka på också ts, är att det är många små barn inblandade så om du och mannen skall göra en "nystart" rekommenderar jag verkligen att ni är särbo ett bra tag framöver. Rekommenderar verkligen inte att han flyttar direkt från henne hem till dig (för hans barns skull, det nya barnet, det barnet behöver få landa med sin pappa i ett eget boende).

• Anonym (Kluven)

Varför vi separerade var för att vi hade det jobbigt ekonomiskt och det tärde på relationen som vi inte lyckades ta oss ur. Alltså ingen otrohet. Idag har vi det mkt bättre ställt och mer ordnat på varsitt håll. Dock hanterade inte jag separationen på bästa sätt utan sökte mig bort. Det gjorde han väldigt ledsen, det förstår jag. Jag förstår även att han inledde en relation, inget fel i det och jag visste pm det. Men att hon sen mot hans vetskap Blev gravid var inte med i planen (mkt mer till den historian) .

Vi planerar inte att bo ihop i dagsläget och vi har sagt att vi ska börja från början med att lära känna varann på nytt där han har sitt, vilket jag tycker är sunt för hans skull då han i dagsläget är i princip ?hemlös? om han inte gästar hos mig lr släktingar. Vi är vänner i dagsläget.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Nopp) skrev 2018-08-11 18:32:02 följande:
    Ta det lugnt då. Jobba på det. Flytta inte ihop fören allt är bättre.
    Barnet ska inte behöva växa upp i ett hem med en människa som hatar h*ns mamma.
    Ja, ta det lungt och rusat inte iväg.
  • Anonym (Nopp)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-08-11 18:46:30 följande:

Varför vi separerade var för att vi hade det jobbigt ekonomiskt och det tärde på relationen som vi inte lyckades ta oss ur. Alltså ingen otrohet. Idag har vi det mkt bättre ställt och mer ordnat på varsitt håll. Dock hanterade inte jag separationen på bästa sätt utan sökte mig bort. Det gjorde han väldigt ledsen, det förstår jag. Jag förstår även att han inledde en relation, inget fel i det och jag visste pm det. Men att hon sen mot hans vetskap Blev gravid var inte med i planen (mkt mer till den historian) .

Vi planerar inte att bo ihop i dagsläget och vi har sagt att vi ska börja från början med att lära känna varann på nytt där han har sitt, vilket jag tycker är sunt för hans skull då han i dagsläget är i princip ?hemlös? om han inte gästar hos mig lr släktingar. Vi är vänner i dagsläget.

Han är vuxen, han hade redan barn. Så han borde veta att har man sex så kan det bli barn. Visst hon kanske lurade honom på nått sätt, men han kunde själv ha skyddat sig. Dessutom fortsatte han ju en relation med henne i över 2 år.

INGENTING blir bra av att du lägger skulden på henne (även om det är hennes fel) och hattar henne. Det kommer bara att förstöra. Vill ni försöka igen så måste du acceptera henne och släppa ilskan.
  • Anonym (Mia)

Varför höll inte detta förhållandet för honom?

Hur menar du att ni har det bättre ställt och mer ordnat  idag när han inte har någonstans att bo? Risken är ju stor att han vill flytta in till dig ganska omgående...
  • Anonym (Soffan)

Ts, om ni inte planerar att flytta ihop utan verkligen menar allvar med att han skall ha "ett eget ställe" och att ni skall lära känna varandra långsamt igen låter det ok.

Under den förutsättningen då att han har kunnat komma förbi hur du hanterade separationen (som gjorde han ledsen). Risken är annars att han kan använda detta som "hållhake" varande gång ni är oeniga om något. Dvs han kan säga saker som "jag blev så himla ledsen när....., nu får du banne mig ställa upp på mig/det här". Om han i dagsläget inte har ett eget boende (förstod jag det rätt?), så är risken stor att han skulle tycka det vore mest praktiskt att han flyttade hem till dig pronto. Det måste du akta dig för!!

Och sedan måste du kunna hantera det nya barnet (och ta det till dig utan att associera barnet med dina negativa känslor mot mamman). Och hantera dina känslor gentemot det nya barnets mamma. Den mamman kommer att finnas som en aktiv faktor i pappans liv under ca 20 år framåt - du kommer att se henne och vara med och planera / bestämma saker med henne (ex semestrar, skolavslutningar, högtider mm). Det måste du klara av att vara neutral inför.
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Mia) skrev 2018-08-11 18:57:51 följande:

Varför höll inte detta förhållandet för honom?

Hur menar du att ni har det bättre ställt och mer ordnat  idag när han inte har någonstans att bo? Risken är ju stor att han vill flytta in till dig ganska omgående...

Hon gjorde något mot honom som han ansåg oförlåtligt då det även drabbade mig och mina/våra barn.

Ja, allt är bättre förutom boende för hans del då iof. Jag har ordnat upp mitt liv dramatiskt sedan skilsmässan oxh är stabil på mitt håll med bättre jobb vilket innebär högre lön, bättre boende, bil osv.
Svar på tråden Hitta tbx efter att han fått barn med en annan?