Svårt att vara bonusförälder
Varför är det ibland så svårt att vara bonusförälder?
I perioder går det hur bra som helst och sen kommer plötsligt en massa fula känslor.
Vi har haft sambons dotter här i veckan och över helgen är hon hos sin mamma.
Det har varit en vecka full av tålamodsprövande och jag tackade gudarna när torsdag kväll äntligen kom och hon åkte till sin mamma. Hon är 5 år, vi har en bra relation i grunden, kommer bra överens och tycker om varandra - men i hennes trotsiga perioder har jag väldigt lite tålamod medan hennes pappa har oceaner av tålamod och får dåligt samvete varje gång han säger till henne (vilket jag lämnar åt honom eftersom det är hans barn, tycker det är väldigt svårt att uppfostra ngn annans barn).
Så ikväll är dottern tillsammans med mamman o familjen hon har på den sidan, de ska alla på en konsert för barn och den är i närheten av där vi bor. Och min sambo bara måste gå dit för att träffa dottern. Jag säger inget om det, för självklart ska han göra det om han vill.
Men jag blir egentligen jätteledsen?! Känner mig åsidosatt och oviktig. Jag vet att det är opassande löjliga känslor utan belägg, men de är där.
Vad gör ni andra bonusföräldrar när fula känslor dyker upp?? Jag försöker hålla inne på dem så gott jag kan, men min sambo märker alltid när det är något. Vi försöker bli gravida och jag längtar så enormt efter att få en större funktion i familjen, har längtat i 2 år i väntan på att min sambo skulle bli redo för fler barn...
Eg vill jag bara ha tips på hur jag kan hantera de här känslorna...