• Irie

    Graviditeten känns abstrakt och overklig fortfarande

    Väntar tredje barnet och ska snittas om 13 dagar, men känner mig bekymrad över att jag inte kan se att det ska komma ett tredje barn, denna gravidtet känns nästan mer overklig och abstrakt en första.. någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Graviditeten känns abstrakt och overklig fortfarande
  • Charlieellerså

    Absolut!! Jag kände så när jag väntade tredje barnet och än mer nu när jag väntar fjärde. Tänker att det beror på att det är fullt ös hela tiden, jag är så mycket tröttare och att det helt enkelt är så att jag gjort detta flera gånger förut som överskuggar känslan som fanns när jag väntade mina två första.

  • beso

    Ja jag har inte många v kvar heller..men svårt att fatta att bebis kommer komma på riktigt! Är mitt 4e barn t.om. Kommer nog kännas mer kul än något annat när han väl kommit ut tror jag dock ändå! :)

  • Irie

    Tycker det är lite jobbigt, tänker att man borde ha lättare att föreställa sig ju fler barn man fått ????

  • Charlieellerså

    Utifrån bad de jag har omkring mig som har flera barn så verkar det ändå vara vanligare att det känns som vi känner. Jag tänker att rädslan över att man tror att man inte kommer att kunna knyta an till bebis utifrån att det känns så distantierat också bidrar till stress. Iallafall är det nog så för mig.

  • ondar

    Väntar också tredje o ska snittas om 19dagar.

    Känns väldigt abstrakt, har knappt förberett någonting. Kan inte ta in att vi ska ta med en bebis hem fr sjukhuset, tittar på de små kläderna o kan inte förstå riktigt.

    Längtar dock som en tokig, men kan inte alls ta in att vi faktiskt ska bli fem på riktigt.

  • Irie

    Vet inte om jag överanalyserar, Men tycker det känns jobbigt att efter 37veckor fortfarande inte förstå ????

  • Irie

    Vet inte om jag överanalyserar, Men tycker det känns jobbigt att efter 37veckor fortfarande inte förstå

  • Irie

    3 dagar kvar och min hjärna kan fortafadne inte ta in eller förstå att det ska komma ett barn till, börjar tro att det inte komme gå vägen :/

  • lussebulle25

    15 dagar kvar till beräknat för mig, andra barnet. Kan verkligen inte förstå. Kan inte se framför mig att vi ska få en baby. Känns som att det inte kommer bli verklighet. Så förstår precis vad du menar..

  • Irie
    lussebulle25 skrev 2018-08-18 13:49:30 följande:

    15 dagar kvar till beräknat för mig, andra barnet. Kan verkligen inte förstå. Kan inte se framför mig att vi ska få en baby. Känns som att det inte kommer bli verklighet. Så förstår precis vad du menar..


    Tycker inte du det känns jobbigt ? Börjar verkligen tro att det inte kommer gå vägen bara för det:/
Svar på tråden Graviditeten känns abstrakt och overklig fortfarande