• Anonym (Erika)

Nu som duschar med er partner...

Min sambo vill duscha tillsammans... men jag är väl inte lika övertygad... än.

Vad är det mysigaste med att duscha tillsammans?

• Svar på tråden Nu som duschar med er partner...
  • Anonym (nja)

Jag tycker egentligen inte det är så mysigt. Man får vatten i ögonen, hamnar man utanför strålarna fryser man, man blir ibland obekvämt intryckt mot väggen (för att man försöker ha sex Glad ), det  är rätt jobbigt att stå upp alltför länge om man ska ha sex (tycker jag) . Nu kan man så klart bara duscha, tvåla in varann osv, som lite förspel. Det rekommenderar jag i så fall mer än att tro att man ska ha toppenbra sex i duschen. Kanske är det enklare för en man att uppskatta att stå upprätt i duschen och köra på, men för mig som kvinna ger det inte mycket, jag får tänka på att hålla balansen och det förtar känslan. Ligger mycket hellre i en mjuk säng Glad 

Dock, även när man bara kör lite mysigt och tvålar in varann, är det just att oftast får bara en plats under duschen och den andra hamnar lite utanför och fryser (om man inte har nån slags helt fantastisk dusch med större spridning på strålarna) 

• Paganwoman

Jag tycker det är mysigt att duscha tillsammans för att man är nära varandra framförallt. Man har möjlighet att ta på varandra och utforska varandra. Och som plus i kanten är det inte dumt när någon kan hjälpatill att skrubba ryggen :D

• heinz

Det är inget onormalt att din sambo vill duscha med dig. Det är fullt normalt och något som du gör rätt i att uppmuntra.

Det positiva är väl att han kan tvåla in din rygg och stjärt och andra ställen som du inte kommer åt på egen hand. Sen om du märker nån reaktion från de nedre regionerna från honom så kan det ju vara en trevlig gest från dig om du då böjer dig lite lätt fram. Då kan själva duschandet få helt nya möjligheter...

• Anonym (nja)
    Anonym (nja) skrev 2018-08-12 11:16:59 följande:

Jag tycker egentligen inte det är så mysigt. Man får vatten i ögonen, hamnar man utanför strålarna fryser man, man blir ibland obekvämt intryckt mot väggen (för att man försöker ha sex Glad ), det  är rätt jobbigt att stå upp alltför länge om man ska ha sex (tycker jag) . Nu kan man så klart bara duscha, tvåla in varann osv, som lite förspel. Det rekommenderar jag i så fall mer än att tro att man ska ha toppenbra sex i duschen. Kanske är det enklare för en man att uppskatta att stå upprätt i duschen och köra på, men för mig som kvinna ger det inte mycket, jag får tänka på att hålla balansen och det förtar känslan. Ligger mycket hellre i en mjuk säng Glad 

Dock, även när man bara kör lite mysigt och tvålar in varann, är det just att oftast får bara en plats under duschen och den andra hamnar lite utanför och fryser (om man inte har nån slags helt fantastisk dusch med större spridning på strålarna) 

Kan tillägga att det är något helt annat att tex bada tillsammans i ett spabad! Rekommenderar det hundra gånger mer än en dusch Skrattande
  • fjanten

Jag har svårt att förstå hur detta ens kan bli en tråd. Man provar väl och bildar sig en uppfattning..? Det värsta som kan hända är att man inte tycker om det, stänger av duschen, och duschar aldrig tillsammans igen.

• smulpaj01
    heinz skrev 2018-08-12 11:20:22 följande:

Det är inget onormalt att din sambo vill duscha med dig. Det är fullt normalt och något som du gör rätt i att uppmuntra.

Det positiva är väl att han kan tvåla in din rygg och stjärt och andra ställen som du inte kommer åt på egen hand. Sen om du märker nån reaktion från de nedre regionerna från honom så kan det ju vara en trevlig gest från dig om du då böjer dig lite lätt fram. Då kan själva duschandet få helt nya möjligheter...

Ryggen förstår jag, men varför skulle man inte komma åt stjärten?

Nej jag gillar inte att duscha ihop och gör det väldigt sällan. Flera år sen med exet.
  • Anonym (A)

Det är mysigt att göra det.

• CarinaL26

Att tvåla in varandra, känna min hand gnida in hans kropp, känna hans händer gnida in min. Jättemysigt.

• Anonym (qwerty)
    heinz skrev 2018-08-12 11:20:22 följande:
    Det positiva är väl att han kan tvåla in din rygg och stjärt och andra ställen som du inte kommer åt på egen hand.
    Undrar hur man ser ut om man inte ens når att tvåla in sin egen stjärt Drömmer

Men då kan man ju utforska nya mysiga aktiviteter tillsammans! Som att man måste be om hjälp att torka sig när man varit på toa, otroligt romantiskt och intimt Hjärta
  • Anonym (Stående)
    Anonym (nja) skrev 2018-08-12 11:16:59 följande:

Jag tycker egentligen inte det är så mysigt. Man får vatten i ögonen, hamnar man utanför strålarna fryser man, man blir ibland obekvämt intryckt mot väggen (för att man försöker ha sex  ), det  är rätt jobbigt att stå upp alltför länge om man ska ha sex (tycker jag) . Nu kan man så klart bara duscha, tvåla in varann osv, som lite förspel. Det rekommenderar jag i så fall mer än att tro att man ska ha toppenbra sex i duschen. Kanske är det enklare för en man att uppskatta att stå upprätt i duschen och köra på, men för mig som kvinna ger det inte mycket, jag får tänka på att hålla balansen och det förtar känslan. Ligger mycket hellre i en mjuk säng  

Håller med! Men mam kan ju dra ner duschen så man inte får vatten i ögonen. Sex i duschen kan ju vara bra också. Hade en kk som bara kunde komma stående framifrån och helst i duschen! Hon verkade inte ha några som helst balansproblem!????
  • Anonym (H)

Min sambo vill ofta duscha med mig, vilket jag såklart går med på när han frågar! Men själv tycker jag inte att det är så speciellt.. Visst det är upphetsande att tvåla in varandra, smeka varandra och jag älskar när hans händer halkar runt över mina bröst och min stjärt. Men sen vill man ju schamponera håret, raka benen, armhålorna och könet.. Inte så sexigt att stå där och rensa upp medan han står och tvättar sig. Sen som ovan nämnde så står man där utanför strålarna och fryser eller får massa vatten i ögonen när man själv är klar. Men såklart är det fortfarande lika hett att gå tillsammans från duschen och direkt till sängen för att fortsätta!

• Pope Joan II
    fjanten skrev 2018-08-12 11:25:38 följande:

Jag har svårt att förstå hur detta ens kan bli en tråd. Man provar väl och bildar sig en uppfattning..? Det värsta som kan hända är att man inte tycker om det, stänger av duschen, och duschar aldrig tillsammans igen.

Det naturliga är väl att tillsätta en kommitté som utreder saken och sedan inkommer med sitt betänkande?
Svar på tråden Nu som duschar med er partner...