• Anonym (Dejten)

Hur agera efter dejten?

Detta är så jäkla svårt!

Dejt igår, och för första gången efter en dejt känner jag att jag verkligen VERKLIGEN vill träffas igen.

Dejten var oskyldig, en middag, bra samtal, en avskedspuss och ett konstaterande att vi båda ville ses igen.

Imorse ringde jag upp, han var lite kort då fick jag känslan av och jag inser att jag inte kan agera på känsla här, då kommer jag skrämma bort honom.

Så hur spelar jag mina kort rätt nu? Vi är båda över 40 och 50 så inga duvungar direkt. Däremot har jag varit singel länge, 7 år faktiskt, efter många dejter som inte lett nånstans. Så att äntligen faktiskt träffa nån jag vill träffa igen är som jackpot!

Ska jag låta bli att höra av mig? Vänta ut honom?

Avskyr det här "spelet" eller vad man ska kalla det. Är dessutom dålig på att spela det...

• Svar på tråden Hur agera efter dejten?
  • Anonym (Nej)

Va dig själv så blir du omtyckt för den du är.

• Anonym (Snabbt)

Att höra av sig redan dagen efter en första dejt kan vara lite för snabbt på tycker jag. Avvakta istället ett par dagar. Ge honom tid att hinna tänka och känna efter. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Snabbt) skrev 2018-08-12 22:09:12 följande:

Att höra av sig redan dagen efter en första dejt kan vara lite för snabbt på tycker jag. Avvakta istället ett par dagar. Ge honom tid att hinna tänka och känna efter. 

Skitsnack
  • Anonym (Nej)

Det naturliga är att man visar sig så intresserad som man är och om detta inte bemöts så backar man några steg först då. Inte i förväg.

Sluta spela spel

• fanola

va den du är, finns ingen anledning att spela nå konstiga spel som ingen ändå vet hur de funkar!

Jag skulle bli supersmickrad av att någon faktiskt visade att de var intresserade, de är väl ändå de vi alla önskar eller?

Är han inte lika intresserad av dig så kommer han antingen säga de eller visa de å då går du vidare.

Lycka till!!

• Anonym (Dejten)
    Anonym (Nej) skrev 2018-08-12 22:14:42 följande:

Det naturliga är att man visar sig så intresserad som man är och om detta inte bemöts så backar man några steg först då. Inte i förväg.

Sluta spela spel

Det är ju ett spel. Ring inte för ofta, messa inte för sällan, ring inte dagen efter, spela svårfångad, men samtidigt intresserad, bara inte för intresserad.

Fick känslan imorse som sagt, och vi avslutade samtalet med att vi skulle höras senare. Han har inte ringt och inte jag heller. Så kände då att jag måste backa, och inte vara den som söker kontakt nästa gång.

Blir bara så osäker. Vill få chansen att se om det kanske går att utveckla detta till nåt bra.
  • Anonym (Snabbt)
    Anonym (Nej) skrev 2018-08-12 22:10:14 följande:
    Skitsnack
    Alla funkar vi olika. Jag vet många män som behöver tid att tänka ifred. Även jag uppskattar det om jag känner mig kluven av någon anledning.
  • TriC
    Anonym (Snabbt) skrev 2018-08-12 22:09:12 följande:

Nej, att vänta flera dagar med att höra av sig efter en dejt signalerar ett stort ointresse! Är man intresserad så ska man visa det, inte spela spel. Risken är stor att den andre då redan hunnit gå vidare i tankarna och kanske redan har en dejt inplanerad med någon ny. 
  • sebbe420

Eftersom du redan har hört av dig en gång och du misstänker att det kan ha varit fel tidpunkt eller för nära inpå, så spelar du dina kort rätt nu genom att ge honom utrymme och chans att vara den som hör av sig nästa gång. 

Skulle det gå flera dagar, säg 4-5 dagar och du inte har hört någonting alls. Då kan du skriva ett SMS och vara ganska rak på sak. Du undrar hur han har det, och vill han ses igen eller inte?

• Anonym (Lucy)

Det enda du kan göra är att vara chill men ändå tydlig med att du vill ses igen!

Om jag varit du hade jag messat dagen efter och kort och gott skrivit Hej och tack för igår. Det var väldigt trevligt tycker jag, ses gärna igen! / X

Kort och koncist, men tydligt.

Sen är det upp till mottagaren att fånga bollen.

Spel och taktik är inte min grej heller, är också 40 och orkar inga gissningslekar.

• Anonym (Dejten)

Ja, jag håller låg profil nu. Det rosa skimret har släppt lite grann också och jag börjar landa med fötterna neråt.

Om han inte hört av sig mot slutet av veckan så skickar jag ett rakt SMS och kort och gott frågar om han vill ses igen. Om han tyckte jag var för "på" för att jag ringde dagen efter och att jag nu har sumpat mina chanser för evigt pga det så var han nog inte så himla intresserad ändå.

Anledningen till att jag ringde dagen efter redan är för att jag hade ett par timmar att köra hem efter dejten i lördags natt och tänkte att han nog var intresserad av att veta att jag kommit hem ordentligt. Sen tycker jag generellt väldigt illa om att kommunicera via SMS, jag ringer hellre och pratar med folk.

Svar på tråden Hur agera efter dejten?