• Soffpotatisen

    PCOS-systrar som försöker få barn, se hit!

    Hej! Jag har snart försökt i två år och vill dela med mig av resan, har mycket att dela med mig av som jag tror flera kan ha nytta av o läsa. Har PCOS och fått hjälp med letrozol och ska nu börja med sprutor. 
    Följ mig gärna på min blogg och ställ gärna frågor!:D

    www.nouw.se/frokenm

  • Svar på tråden PCOS-systrar som försöker få barn, se hit!
  • trueme

    Har också försökt i 2 år har träffat två olika läkare och det ända dom säger är "pcos är ingen sjukdom bara en hormonstörning så det ska inte påvärka dethär"

    Dom tar blodprover och gör undersökningarna (ultraljud osv) sen händer det det inte så mycket det går bara runt runt. Blir så less ????

    Ska läsa din blogg med spänning

  • Soffpotatisen

    Kul att du vill lösa min blogg! Hopps de kan hjälpa dig trueme!!

    Jag har testat progesterall men det är inte mitt problem, lös min blogg du med så förstår du ????

  • 91sarah

    Jag fick veta igår att jag har pcos. Fock provera utskrivet men vet inte riktigt vad det ska göra..

    Både ledsen och trött... skönt att få hjälp men varför kan det inte bara funka?

  • elyse
    Soffpotatisen skrev 2018-08-15 23:44:38 följande:

    Kul att du vill lösa min blogg! Hopps de kan hjälpa dig trueme!!

    Jag har testat progesterall men det är inte mitt problem, lös min blogg du med så förstår du ????


    Jag tog en titt och funderar på om du vet vilka områden ProgesterAll kan vara till hjälp. Det är dels för att få ägglossning öht, reducera hormonella problem som t ex. vallningar samt hormon som kan hjälpa till att behålla en graviditet.
  • Soffpotatisen
    91sarah skrev 2018-08-24 15:27:33 följande:

    Jag fick veta igår att jag har pcos. Fock provera utskrivet men vet inte riktigt vad det ska göra..

    Både ledsen och trött... skönt att få hjälp men varför kan det inte bara funka?


    Hej! Ja man vet inte riktigt vad man ska göra med diagnosen. Men läs min blogg så kanske du kan få ett hum om hur processen kan gå till!:) vet inget om din bakgrund men bra att du fått kontakt nu iallafall och kan få påbörja din process :)! Lucka till!
  • Inis123

    Hej, jag har PCOS och har försökt med Letrozol men har nu gjort första kuren med sprutor och fick ett jätte fint ägg. Vet dock inte än om den har lossnat eller inte, återstå att ta test när ovitrelle gått ur kroppen vilket kan ta upp till 10 dagar. Håller tummarna

  • Camspr

    Har pco och försökte få barn under fyra års tid, lyckades aldrig men plus inte ens med ivf. Läste studier om Inositol och tänkte jag provar, tog Inositol, folsyra och q10 och 30 dagar senare plussade jag. Kanske slumpen men tror inte det, aldrig mått så bra som jag gjorde då.

Svar på tråden PCOS-systrar som försöker få barn, se hit!