• Jon2018

Anonyma vänner

Hej,

Vet inte om jag lägger denna rätt. Kort om mig är jag har ett bra jobb, hyfsat intellektuell, ser bra ut, i bra form, kan skratta, få andra att skratta och har egentligen många vänner.

Tyvärr är jag introvert av min natur utanför arbetet och har hamnat i en negativ spiral. Stannar när jag ej jobbar hemma och mår därför alltsomoftast då dåligt, tankar som driver mig mot ställen och tider som inte längre är där.

Träffar av och till många av motsatt kön, endast av den anledningen i sökandet efter den stora kärleken. Varje gång så hittar jag anledningar till varför det inte kommer att fungera och lämnar då vackra personligheter bakom mig som jag minst av allt vill såra, men ändå lyckas med.

Jag har inte allt, men om jag jämför med många så har jag mycket här i livet som jag borde vara glad över.

Tycker inte riktigt om att lämna ut mig såhär på ett socialt forum, trots att man är relativt anonym.

Vad jag undrar är om där finns fler som känner igen sig i det jag beskrivit, som kanske vill skrivas/mailas? Lite motsägelsefull och surrealistiskt kanske, men jag skulle behöva ?anonyma? ?vänner? av båda kön, som man skrivas med om saker man inte vill/orkar ta med vänner irl.

/Anonym man

Svar på tråden Anonyma vänner