Fler med prematurbarn som är restrektiva med besök?
Vår son Johan är född i v 33+6,han punkterade sin lunga när han kom till världen och fick ligga i kuvös de första dygnen. Vi fick åka hem efter 1 månad på neoavdelningen men rekommendationen att undvika dagis-barn, sjuka samt folksamlingar.
Vi håller benhårt på detta då jag inte vill riskera att han blir sjuk nu de första månaderna. Han är nu 2.5 månader och mår bara bra. Vi är ute mycket i friska luften vilket jag tror är bra.
Då vi nu har många vänner som har barn och de ringer och tjatar att de vill komma kan jag bli så trött på att de inte kan respektera att vi valt att inte ha besök de första månaderna!
Även om de kommer utan sina dagis-barn så är det ju så att man smittar mest innan en förkylning bryter ut och det är ju ofta man blir smittat av sina barn.
Kan uppleva att vännerna tycker jag är löjlig och tänkte höra om fler upplever detta?
En kompis ringde och berättade att hennes son låg i influensa och var jättesjuk, undrar sen om hon får komma och hälsa på två dagar senare!!! Otroligt tycker jag!!!
"men jag är ju inte sjuk" visst men ganska troligt att hon kan ha blivit smittad.
Har ni ochså blivit trötta på era oförstående vänner?
Kram på er alla med för tidigt födda små barn