• Anonym (Vill ha tips)
    Äldre 17 Aug 08:00
    4743 visningar
    21 svar
    21
    4743

    Progestall, Rosenrot, akupunktur, Bisolvon osv

    Ni som hade svårt att bli gravida eller som det helt enkelt bara tog lång tid för. Testade ni någon speciell metod eller kosttillskott eller liknande? Var det någonting speciellt som ni upplevde hjälpte, så att det tog sig? Grapefrukt? Bidrottningshonung? Något läkemedel? Vill höra era historier, bli lite inspirerad och fortsätta kämpa! Snart gått ett år sedan vårt första försök och börjar bli lite otålig. Förstår att många av dessa tips också är slumpen många gånger men jag vill höra ändå :)

  • Svar på tråden Progestall, Rosenrot, akupunktur, Bisolvon osv
  • Anonym (Vill ha tips) Trådstartaren
    Äldre 17 Aug 12:02
    #1

    Puff

  • Anonym (Vill ha tips) Trådstartaren
    Äldre 17 Aug 17:05
    #2

    Satan vilken dålig feedback det var här idag då! Haha Aja, hoppas någon snubblar in i tråden så småningom. Kram!

  • Anonym (Moi)
    Äldre 17 Aug 17:11
    #3

    Nu har jag inte haft svårt att få barn (peppar peppar) men tycker du ska få något svar. Jag har läst om många som haft positiva erfarenheter av rosenrot när de försökt länge.

    Jag hade läst på om detta innan vi försökte bli gravida. Första månaden vi försökte så blev det inget, sen åt jag rosenrot o blev gravid direkt! Samma sak med nästa barn. Och jag tror faktiskt rosenroten hjälpte!

    Lycka till!

  • Äldre 17 Aug 17:33
    #4

    Kompisen blev på smällen direkt när hon provade bisolvon, och då hade de haft bebisverkstad i flera år innan. 

  • Äldre 17 Aug 17:35
    #5

    Och bisolvon är inte slumpen. Det är en slemlösande medicin och man har ju slem där nere. Både hon och hennes man åt bisolvon så det skulle vara så lättsimmat som möjligt. 

  • Anonym (Vill ha tips) Trådstartaren
    Äldre 17 Aug 22:06
    #6
    Anonym (Moi) skrev 2018-08-17 17:11:20 följande:

    Nu har jag inte haft svårt att få barn (peppar peppar) men tycker du ska få något svar. Jag har läst om många som haft positiva erfarenheter av rosenrot när de försökt länge.

    Jag hade läst på om detta innan vi försökte bli gravida. Första månaden vi försökte så blev det inget, sen åt jag rosenrot o blev gravid direkt! Samma sak med nästa barn. Och jag tror faktiskt rosenroten hjälpte!

    Lycka till!


    Tack så mycket för ditt svar! Jag har också läst mycket positivt om rosenrot. Men sedan läste jag att många som äter rosenrot gör det för att få starkare ägglossning samt för att FÖRKORTA menscykeln och det vill jag verkligen inte göra eftersom att jag redan har en kort cykel (25 dagar). Hur lång cykel hade du när du blev gravid? 

    Tack för lyck-önskningen Hjärta Det värmer faktiskt på riktigt. 
  • Anonym (Vill ha tips) Trådstartaren
    Äldre 17 Aug 22:12
    #7
    Bondbönan skrev 2018-08-17 17:35:25 följande:

    Och bisolvon är inte slumpen. Det är en slemlösande medicin och man har ju slem där nere. Både hon och hennes man åt bisolvon så det skulle vara så lättsimmat som möjligt. 


    Intressant! Måste googla mer på Bisolvon känner jag. Tänker spontant att slemhinnor och flytningar ändras till "befruktningens fördel" vid ägglossning och varför skulle man då vilja "lösa upp" den naturliga funktionen? Men många verkar påstå att det snarare fungerar som hjälp på traven, så det är ju helt klart värt att testa en cykel eller två. 
  • Anonym (Moi)
    Äldre 17 Aug 22:21
    #8
    Anonym (Vill ha tips) skrev 2018-08-17 22:06:54 följande:

    Tack så mycket för ditt svar! Jag har också läst mycket positivt om rosenrot. Men sedan läste jag att många som äter rosenrot gör det för att få starkare ägglossning samt för att FÖRKORTA menscykeln och det vill jag verkligen inte göra eftersom att jag redan har en kort cykel (25 dagar). Hur lång cykel hade du när du blev gravid? 

    Tack för lyck-önskningen  Det värmer faktiskt på riktigt. 


    Ja, jag har också läst det, men jag upplevde aldrig att den blev kortare, har en cykel på 35 dagar, och den höll sig så :) däremot starkare äl; ja! För första gången i mitt mens-liv så kände jag av ägglossningen! Haha har aldrig fattat hur folk kunde göra det innan ;)

    <3 håller verkligen tummarna!
  • Äldre 17 Aug 22:37
    #9

    Jag tog 2 tabl rosenrot från dag 1 till när jag trodde min äl borde ha varit. Jag hade en cykel på 25 dagar men vill se om min äl kunde komma tidigare då lutealfasen var kort. Effekten blev att äl kom senare än jag trodde men vi blev gravida efter 13 månader. Troligen saknade jag äl tidigare trots att jag hade molvärk och tempstegring varje månad.

    Samma månad som jag testade med rosenrot började jag även ta B12 (1000mg/dag) vilket jag tidigare fått bekräftat att jag har brist på. Vad som är anledningen till att vi äntligen lyckades vet jag inte men vi blev gravida trots att vi inte alls prickade in äl. Lycka till!

  • Äldre 17 Aug 23:04
    #10

    Hejsan! Vi blev äntligen gravida efter ca 1 år och 8 månader. Har under tiden använt natrual cycles och ägglossningstest men märkte att min mens var oregelbunden. Efter ca 1,5 år sökte jag hjälp och fick göra undersökningar och prover. Hittades inget fel men fick börja med letrozol tabletter för att få regelbunden ägglossning. Efter 3 försök köpte jag hem progesteonall kräm och första månaden med den krämen så gick det äntligen vägen. Vet inte om det är en slump men nått hjälpte den nog till med :) lycka till med er bebis erkstad!

Svar på tråden Progestall, Rosenrot, akupunktur, Bisolvon osv