• Kamasjo

    Produktnyckel för Word 2010

    Jag håller på att bli galen...

    Köpte i våras Word 2010 till min sambos laptop. Vet att jag fick ett mejl med installationsuppgifter. Detta mejl är nu som bortblåst, finns inte mer i min inkorg fast jag vet jag inte raderat det.

    Har nu köpt en egen laptop och vill självklart installera worden även på den men då krävs produktnyckeln. Var tusan hittar jag en sådan då mejlet inte finns kvar mera? Har googlat massor men all info jag hittat leder inte till någon produktnyckel...

    Snällasnällasnälla, säg att det finns någon som kan hjälpa mig med det här :) :)!!

  • Svar på tråden Produktnyckel för Word 2010
  • Fillibom

    Vet inte vad det var för licens du köpte, men numera brukar man vanligtvis inte kunna använda samma licens för mer än en dator. Så även om du skulle hitta mailet är det nog kört.

    Utan mailet kan du säkert inte heller hitta produktnyckeln om du inte kan få fram den från din pojkväns dator. Osäker på hur detta skulle göras i så fall.

  • MR Xyz

    Vilken typ av licens köpte du? Om du köpte en "vanlig" licens får du bara ha Word på en dator samtidigt. Dvs du kommer få upp ett meddelande om att nyckeln redan är använd, få ringa in till Microsoft Produktaktivering och aktivera den vägen. Då kommer Word på din sambos dator att inaktiveras.

    Varifrån köpte du Word? Om du köpte från Microsoft store så finns ditt köp under orderhistoriken så du kan då få fram nyckeln där.

  • Aniiee

    Som Filibom skrev, det spelar ingen roll, eftersom det är engångskoder. Sedan Office 7 ungefär. Men sen undrar jag också varför du köpte ett närmare 10 år gammalt Word? Går det ens? Och går det att köpa Word endast? Hmmm.... var ett tag sen jag betalade för sånt.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kamasjo

    Skrev fel. Word 2016 är det förstås. Jag har ingen aning om vad för licens jag köpte men den var dyr :). Ni märker att jag inte är så teknisk, därför är jag här och frågar också.Tack för tipsen. Får se om jag får det fixat!

  • Aniiee
    Kamasjo skrev 2018-08-17 15:33:41 följande:

    Skrev fel. Word 2016 är det förstås. Jag har ingen aning om vad för licens jag köpte men den var dyr :). Ni märker att jag inte är så teknisk, därför är jag här och frågar också.Tack för tipsen. Får se om jag får det fixat!


    Annars kan du ju bara använda OpenOffice istället.... Eller Google Docs. Eller LibreOffice. Eller WPS. Eler någon annan av uppsjön gratis ordbehandlare som finns.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kamasjo

    Det gick att öppna via min profilsida, tog ett tag för mig att hitta det främst då jag har två konton och rotade runt i fel konto....

Svar på tråden Produktnyckel för Word 2010