• PK91

    Var skall man börja?

    Var hade ni börjat om allt känns skit just nu, hittar just nu inget glädjande i något. Tro nu inte att jag går i självmordstankar, utan detta är en tråd där jag söker inspiration.

    Jag ber er vänligen att inte skriva - Gör det du tycker är kul-, för det fungerar tyvärr inte i detta nu.

  • Svar på tråden Var skall man börja?
  • Tow2Mater

    1. Skulle oppnat en flaska gott vin.

    2. Skulle bokat en resa till en semsterort med sol och bad och avslappning och goda drinkar.

    3. Skulle gått o lagt mig, känns alltid bättre tidigt nästa morgon när man har mer energi att t ex städa badrum.

  • Ensammamman

    Försök flytta fokuser på att göra saker som är bra för kroppen, istället för att leta "vad blir jag glad av"

    Leta inspirerande poddar ta dig ut på en

    Promenad i skogen, fixa håret, köp lite nya kläder

    Behöver inte vara dyrt/nytt, kolla tex tradera.

    Laga extra god mat, tänd ljus och titta på favoritserien.

    När jag mått dåligt i perioder hatade jag när folk sa gör saker du blir glad av! Men att rå om mig själv

    Och även ta hand om familj/vänner

    Överraska med en god middag, bjuda på en spontanfika på stan, eller köp en liten present till någon du bryr dig om. Känna sig uppskattad och viktig tror jag är mkt viktigt.

    Samt se över jobb/studier/fritid/familj situtaion är de något som för mig olycklig, ngt jag kan förändra?

    Bra ta hjälp av någon som en kurator, terapeut eller boka tid hos sjusköterska prata av dig

Svar på tråden Var skall man börja?